Mitä teit 10 vuotta sitten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Oli ihan sikakuumaa, mä olin raskaana 39+4 viikolla. Oli juhannuspäivä. Illalla tuli kamala ukkoskuuro ja puolen yön aikaan lähettiin sairaalaan ja parin tunnin päästä poika syntyi.
Ja kesä jatkui kuumana myös juhannuksen jälkeen..

Istuskelin päivät palvelubussissa repsikkana. Oli hieman kuuma, suklaapatukka suli rintataskuun, yäk.

mä löin sillon varpaani kipeesti ja siitä asti oon aristellu varpaitani.
mummu kuoli sillon.
pikkuveli ja sisko oli puolivuotiaita sillon.
veljen serkku tais syntyä sillon?
kukaan ei enää tykänny spaissareista.
mä pääsin ekaa ekrtaa häihin. ja hautajaisiin ja molempiin kahesti.
mä aloin laihtua
vessa valmistu ja me saatiin siskon kanssa omat huoneet.
mun huoneesta irrotettiin ovi.

Tein sh sijaisuutta sisatautiosastolla Marian sairaalassa Helsingissa. Olin vastavihitty (4kk) vaimo ja jo tuohon aikaan mieheni vissiin petti minua.

9 v. sitten elamani olikin aivan toisella mallilla. Parempaan suuntaan, toissa omalla alalla Englannissa, avioero vireilla ja uusi mies (nykyinen) kuvioissa.

Taisin olla enemmän kuin vähän sekaisin, ekaa lasta odotin ja tosiaan ylläripyllärinä ja opiskelupaikan pääsykokeissa kävin. ajattelin, että se elämä loppu just nyt.

Olin Suomessa käymässä. Tein töitä eräässä ranskankielisessä Steiner-päiväkodissa. Isoisäni 70-vuotisjuhlat olivat parin päivän päästä. Olin kotivahtina vanhempieni luona ja tarkkailin pikkuveljeäni sen aikaa, kun porukat olivat ulkomailla.

hmm...
Taisimpa vaan loikoilla vähän huonovointisena ja oottaa töihin menoa (illalla oli töitä juhannuspäivänä )

Mutta ainakii 30.6.1999 muistan täsmälleen mitä tapahtui!
Töissä iski karmeen paha olo ja pyörrytti hitosti. Tosi huonos kunnos ihan yht äkkii. pomo järkkäs ajan työpaikkalääkärille, missä sitten selvis että oonkii raskaana!!
ultraankin pääsin kattoon ihan pikkusta "möykkyä" (rv 11, la muuttui myöhemmin parilla viikolla että ehkä rv 9 )

Esikkoa siis ootin!

olin seurustellut jonkin aikaa nykyisen mieheni kanssa ja lähdin juhannuksen vietosta muita ennen kotiin, koska olin sopinut tavata tätä miestä. Hän tuli silloin ekaa kertaa käymään minun luonani :-)

Kävin töissä ja opiskelin. Asuin yksin yksiössä Helsingissä. Tapailin useita miehiä ja jossain vaiheessa myös nykyisen Äijän. :saint: :xmas:

Olin kanalahommissa töissä :x :x. Olin seukannut 2v nykyisen mieheni kanssa ja edelleen oli "alkuhuuma" päällä kun tapasimme vain viikonloppuisin :p. Leppoisaa oli elo ilman lapsia.

Työskentelin päivät kesätöissä siivoojana ja iltaisin kävin autokoulussa. Seurustelin yhden pojan kanssa, josta en oikeastaan kauheasti tykännyt, ja jätinkin hänet lopulta. Olin stressaantunut ja seuraava vuosi olikin abivuosi, pelkkää kirjoituksiin valmistautumista ja pääsykoestressiä.

Taisin käydä ekoilla festareillanikin tuona kesänä. Hyppäsin siellä benji-hypyn :)

Taisin hoitaa pientä nyyttiä kotona ja olla henkisesti aivan hajalla. Jälkeenpäin olen tajunnut, että jonkinlainen synnytyksen jälkeinen masennus minulla oli ja muista elämäntilanteista johtuen olin todella heikoilla silloin. En enää ikinä halua päästää itseäni siihen tilaan. En halua olla kenenkään kynnysmatto!

Olin äitiyslomalla,minulla oli ½-vuotias vauva. Avoliitto oli täysin hajalla ja ero häämötti muutaman viikon päässä. Mies vain päätti,että hänestä ei ole isäksi,vaikka juuri mies oli lasta halunnut jo monta vuotta. Ja muistan myös,että oli oikea intiaanikesä,hellettä piisasi.

Yhteistyössä