Mitä teistä tarkoittaa että huutistavara on uusi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pohdiskelen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pohdiskelen

Vieras
Pohdiskelen tässä aikani kuluksi että mitä tarkoittaa se, että tuote on uusi.

Sain nimittäin tietää että huutiksesta suht kalliilla hinnalla uutena ostamani lapsen ulkovaate on viiden vuoden takaista mallistoa, ja jokin tässä minusta mättää. Jotenkin sitä olettaa että jos ostaa uuden tuotteen, niin se ei ole viisi vuotta vanha.

Käyttämätön tuote kyllä on, mutta laput on irrotettu.

Kyselen siksi että joudun pistämään sen uudelleen myyntiin kun se on liian pieni, ja jotenkin itseä arveluttaa olla kertomatta tällaista asiaa ostajalle.

Mitä mieltä muut ovat? Pitäisikö tällainen asia kertoa. Kyseessä siis vaate, jossa vuosimallillakin voi olla väliä, ainakin hintaan. Ja mallisto selkeästi tunnistettavissa, jos ne tuntee (itse en tunne).

Koska kategoriaa käyttämätön ei huutiksesta löydy, vuosia sitten ostettu käyttämätön tuote pitää luokitella uudeksi. Lähempänä se on totuutta kuin uudenveroinen joka mielestäni tarkoittaa käytettyä mutta erittäin hyväkuntoista

Samaa olen minäkin pohtinut. Pitäisi laittaa yksi 'klassikkovaate', on roikkunut lappuineen kaapissa jo muutaman vuoden, nyt voisi hyvällä omallatunnolla myydä, kun ei mahdu päälle, eikä lahjan antaja voi urputtaa, kun sitä ei meillä enää ole.

Poika inhoaa Marimekon vaatteita yli kaiken.

No mun mielestä uusi tarkoittaa että vaate / tavara käyttämätön ja eikä seissyt missään varastos vuosikausia. ap:n tuotteellle sopis ehkä paremmin uudenveroinen..

Tätä mietin itsekin. Jotenkin sitä ajattelee ostajana, että uusi on suht uusi eikä vuosia varastossa ollut viiden vuoden takaisesta mallistosta. Minusta ostajalla on oikeus olettaa näin ja siksi mietin että kehtaanko itse myydä sitä enää eteenpäin merkinnällä uusi.
Tulee kivasti takkiin, mutta minkäs teet.

uusi-käyttämätön, tosin jos laput on irrotettu laittaisin selvennykseksi että vaate on niin ja niin monta vuotta vanha. Voithan kirjoittaa tekstiosioon vaikka miten tarkan sepustuksen.

[QUOTE="vieras";22890844]Samaa olen minäkin pohtinut. Pitäisi laittaa yksi 'klassikkovaate', on roikkunut lappuineen kaapissa jo muutaman vuoden, nyt voisi hyvällä omallatunnolla myydä, kun ei mahdu päälle, eikä lahjan antaja voi urputtaa, kun sitä ei meillä enää ole.

Poika inhoaa Marimekon vaatteita yli kaiken.[/QUOTE]

Jos sitä samaa mallia myydään edelleen Marimekossa, niin jotenkin se on minusta eri asia.
Tässä tapauksessa mallistot muuttuvat vuosittain.

Koska kategoriaa käyttämätön ei huutiksesta löydy, vuosia sitten ostettu käyttämätön tuote pitää luokitella uudeksi. Lähempänä se on totuutta kuin uudenveroinen joka mielestäni tarkoittaa käytettyä mutta erittäin hyväkuntoista
Onko se luokittelu muuten pakko laittaa (en ole aikoihin huutiksessa myynyt)? Ainakin aikaisemmin sen pystyi jättämään kokonaan laittamatta.

Pitäisi tyhjennellä kaappeja muutamista lapsille sopimattomista vaatteista, joukossa on pari täysin käyttämätöntä, mutta ei varsinaisesti enää uutta vaatetta.

uusi-käyttämätön, tosin jos laput on irrotettu laittaisin selvennykseksi että vaate on niin ja niin monta vuotta vanha. Voithan kirjoittaa tekstiosioon vaikka miten tarkan sepustuksen.

No se näkyy väistämättä hinnassa, jos pistän siihen että tavara on vuosien takaisesta mallistosta. Näin ainakin luulen.

Eli te muut ette siis pitäisi sitä mitenkään pahana, että tällainen asia paljastuisi? Sittenhän sen voi hyvällä omallatunnolla pistää vaan uutena myyntiin ja jättää vuosimallin kertomatta.

Se on Uusi, mutta mielestäni esittelytekstissä voisi lukea vuoden 2006 malli, tai ostettu vuonna 2006. Toisaalta jos ilmoituksessa oli kuva niin silloinhan mallin on itse hyäksynyt, se miltä vuodelta se tuskin merkitsee jos väri on sinusta hyvä lapsellesi.

[QUOTE="vieras";22890887]Onko se luokittelu muuten pakko laittaa (en ole aikoihin huutiksessa myynyt)? Ainakin aikaisemmin sen pystyi jättämään kokonaan laittamatta.

Pitäisi tyhjennellä kaappeja muutamista lapsille sopimattomista vaatteista, joukossa on pari täysin käyttämätöntä, mutta ei varsinaisesti enää uutta vaatetta.[/QUOTE]

Ei ole pakko laittaa. Varsinkaan vaatepaketeissa ei esimerkiksi toimisikaan kun on erikunotisia vaatteita

Jos sitä samaa mallia myydään edelleen Marimekossa, niin jotenkin se on minusta eri asia.
Tässä tapauksessa mallistot muuttuvat vuosittain.
Kuuluu klassikkomalleihin, joita varmaan myydään vielä vuosikymmeniä, jos Marimekko vain pystyssä pysyy, mutta en ole varma, saako sieltä juuri tuota samaista väriyhdistelmää, ne käsittääkseni vaihtuu välillä.

Ja kyllä kaupoissakin myydään välillä ulkohaalareita useamman vuoden takaisesta mallistosta. Meidän yhdelle lapselle ostin kerran talvihaalarin alesta ja pari vuotta myöhemmin uuden isomman samanlaisen alen lopusta. Sinällään oli hyvin ajaton väriyhdistelmä ja molemmat meni hyvin kirppiksellä kaupaksi, huutikseen en jaksanut silloin laittaa, vaikka sieltä olisi varmasti saanut paremman hinnan.

Eli kun pistän tuotteen uudelleen myyntiin, voin "hyvällä omallatunnolla" jättää vuosimallin mainitsematta? Tämäkö on palstan tuomio eikä teistä ostaja loukkaannu jos saa jostain tietää sen että tuote on viisi-kuusi vuotta vanhaa mallistoa?

Yhteistyössä