Mitä teillä yleensä syödään työ,-hoito- tai koulupäivän jälkeen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v ierasssa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

v ierasssa

Vieras
Kun tuntuu, että suurin osa porukoista ei enää itse laita ruokaa vaan ostetaan eineksiä tai keitetään makaronia ja jotain valmispyöryköitä tai nugetteja sen kanssa? Olenko jotenkin vanhanaikainen, kun meillä syödään keittoja, laatikoita, kastikkeita pottujen kera? Ja vieläpä samaa useampana iltana. ja ihan kotitekoista ruokaa + tuoretta salaattia/raastetta. Lisänä ruisleipää.

Syödäänkö muuallakin yhtä "vanhanaikaisesti"?

Ihan normaalia ruokaa syödään, esim. tällä viikolla

ma: nakkikastiketta ja perunoita, salaattia
ti: lohta ja riisiä ja kukkakaalia
ke: paneroidut jättikatkaravut, nuudelit + dippi
to: aasialainen kalakeitto
pe: pihviä ja uuniperunoita

Siis välipalaksi heti koulun jälkeen leipää tai hedelmiä.

Ja ruoaksi keittoa, laatikkoa, risottoa, lasagnea, paellaa, muussia ja soosia, lihapullakastiketta ja pottuja, intialaista, thaimaalaista, kiinalaista, hampurilaisia eri tyyliin, ranksanperunoita makkaralla tai uunilohen kera ja mitä milloinkin.

Syödään mitä milloinkin. Keittoja, laatikoita, eineksiä ja ainanin kerran viikossa haen ruoan paikallisesta lounasruokalasta. Tekevät kaiken itse ja helpottaa huimasti perheen harrastusiltaa. Viikonloppuisin pyrin kokkaamaan ainakin maanantaille ja tiistaille. Ke menee usein eineksillä ja to tuolla valmiilla. Pe päivällinen usein vähän erilainen esim tortillat, itsetehdyt burgerit tms ja syödään myöhemmin.

Tällä viikolla; Makaronilaatikkoa, perunamuusia ja lihapullia, riisiä ja kanankoipia, uunilohta ja perunoita ja tänään italianpataa. Eli eineksiä ja ei eineksiä tasaiseen tahtiin. 9h ruumiillista työta, herätys 4.15, ja työmatkoihin päivässä tunti. En todellakaan jaksa stressata siitä saanko paskamamma pisteitä eineksien syöttämisestä vai en :D

Riippuu vähän illasta, joskus eineksiä ja joskus kun ehtii laittamaan, niin jotain nopeatekoista kuitenkin. Usein teen isomman satsin ruokaa viikonoppuna ja siitä riittää alkuviikoksi tai jos tekee soppaa ison kattilallisen, niin sitäkin riittää usemmaksi illaksi. Leipää meillä ei syödä ruuan kanssa ja itse en syö leipää juuri ollenkaan. Salaatin sijasta voin viipaloida kurkkua ja tomaattia, ajaa saman asian kuin salaatti.

Yhteistyössä