Mitä teillä tarjottiin häissä ruoaksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piparnakkeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä oli lihakeittoa, muistaakseni pari eri kiusausta heille jotka ei keittoa halunnu, omatekoiset ohrarieskat, palvilihaa, graavilohta, muutama erilainen salaatti ja mitähän kaikkea (on niin kauan ettei muista). Jälkkäriksi komea kerrosmansikkakakku ja pullat, keksit yms. anopin tekeminä =)

Taitaa olla aikas ylipainoista porukkaa tämä, jolla hirvikeitto ei pidä nälkä. :laugh:
Bmi 21 ja voin hyvin syödä päivälliseksi keittoa (vaikka se olisi kasviskeittoa! :O ) ja elää sillä iltaan. Ehkä viel yks leipä maistuu iltapalaks...
Ps. Tämä porukka on kyllä käytöstavoiltaan ihan omaa luokkaansa! :)

Ai juu, meillä oli häissä tapaksia: lihapullia, välimeren perunasalaattia, marinoituja artisokan sydämiä, marinoituja herkkusieniä, marinoituja pikkukaloja, oliiveja ja vihersalaatteja. Jälkkäriksi juustoja, hedelmiä ja hääkakku + (konjakkia ja amarettoa).

No arvostelkaapa arvoisa raati ensi viikonlopun menu:

- kermainen savulohikeitto, ruisleipää ja patonkia
- burgundinpata tyyppinen uunissa haudutettu lihapata, uusia perunoita ja salaattia
- vaniljajäätelöä ja (toivonmukaan) kotimaisia mansikoita

Myöhemmin sitten hääkakku.

Ja illalla vielä savustettuja muikkuja (jos onnistutaan saamaan tuoreita muikkuja päivää ennen häitä), karjalanpiirakoita ja rieskaa .
Ja meinataanpa vielä varmuuden vuoksi varata makkaraakin.

Kiitos ei meille, tätä syödään arkena - juhlissa kaipaamme jotain parempaa. Onko edes makkarat A-luokan tavaraa?

Hih nyt kun tätä ketjua lukee niin mitäköhän meijän yöpalasta on porukka oikeesti ajatellu. Kun tarjottiin kerpeleet mustaa makkaraa :D :laugh: Voi sissus miten kiittämätöntä porukkaa....

Meillä oli alkuun:
ceasar-salaattia, kinkkupastasalaatti, feta-aurinkokuivattutomaattisalaatti, perunoita, jäämeren salaattia, kylmäsavulohirullia, paahtopaisti ja paholaisen hillo, savulohi ja remouladekastike

Pääruoaksi:
Yrttitäytteinen broilerifile ja mustaherukkakastike lisäkkeinä riisi, kermaperunat ja uunijuurekset

Kahvin kanssa oli kakkua vain.

Yöpalaksi oli mustaa makkaraa, puolukkaa, salaatti ja patonkia.

Nyt löytyi menu minun makuuni, nam nam :) Millä perusteilla mustamakkara tuli valituksi yöpalalle?

[QUOTE="vieras";24016273]Nyt löytyi menu minun makuuni, nam nam :) Millä perusteilla mustamakkara tuli valituksi yöpalalle?[/QUOTE]

Oho mä olinki kahdella nikillä tässä ketjussa :D Mustamakkara tuli siitä että me ollaan Tampereella (ja mies täältä ihan kotoisinkin) mutta melkein kaikki vieraat asuu ihan eri puolella Suomea. Häät kun vietettiin Tampereella niin mies vaati että tarjolla pitää olla mustaa, varsinki ku se ite tykkää siitä niin paljon :)

Oho mä olinki kahdella nikillä tässä ketjussa :D Mustamakkara tuli siitä että me ollaan Tampereella (ja mies täältä ihan kotoisinkin) mutta melkein kaikki vieraat asuu ihan eri puolella Suomea. Häät kun vietettiin Tampereella niin mies vaati että tarjolla pitää olla mustaa, varsinki ku se ite tykkää siitä niin paljon :)

Jotenkin osasin odottaa tuota Tamperetta, itse olen naapuripitäjästä ja meilläkin syödään aitoa mustaa :)

[QUOTE="vieras";24016365]Jotenkin osasin odottaa tuota Tamperetta, itse olen naapuripitäjästä ja meilläkin syödään aitoa mustaa :)[/QUOTE]

Ai nii listasta oli unohtunu että olihan meillä Teivon lihapulliakin :D

alkuruoaksi oli kermainen sienikeitto ja itseleivottu rieska, muistaakseni graavisiikaa ja graavilohta. Pääruokana lammasta ja valkosipuliperunoita, useanlaisia salaatteja. Jälkiruokana creme brulee ja hillat (siis lakat). Myöhemmin mansikkakakku, anopin tekemä norjalainen kakku, keksejä... Iltapalalla mm. palvattua hirvenlihaa, karjalanpiirakoita, munavoita, erilaisia suolaisia piirakoita... En muista enää kaikkea, häät oli vuosi sitten pääsiäisenä.

Yhteistyössä