mitä teillä "tapahtuu" kun lapsen kaveri tulee kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Loppapeppu81
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Loppapeppu81

Jäsen
23.05.2005
288
0
16
Mä olen huomannut et tytön kaveri kun tulee meille niin ne on koko ajan mun kimpussa. Kaveri käy koko ajan kertomas mulle mitä tyttöni tekee. Sellaista mitä heillä ei saa tehdä jne. Jotenkin rasittavaa :/
Onko muilla näin vai leikkiikö ne kiltisti keskenään?

Jos meille tulee ystäviä leikkimään, niin he ovat kyllä minun kimpussa myös. Mutta pyytämässä leikkimään, piirtämään jne. koska olen aina yleensä leikkimässä myös mukana ja siitä tottuneet tulla pyytämään mukaan joka kerta.

Minkä ikäisiä he oikein ovat? Yritä keksiä heille jotain tekemistä tai mä olen joskus suorastaan komentanut, että nyt meette likan huoneeseen ja siellä leikitte. Olivat silloin aika pieniä.

Alkuperäinen kirjoittaja Lottaloviisa:
Minkä ikäisiä he oikein ovat? Yritä keksiä heille jotain tekemistä tai mä olen joskus suorastaan komentanut, että nyt meette likan huoneeseen ja siellä leikitte. Olivat silloin aika pieniä.

5-vuotiaita ovat...

Alkuperäinen kirjoittaja suviTuuli81 harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Lottaloviisa:

5-vuotiaita ovat...

Hmm, jospa heillä ei sittenkään oikein synkkaa?
Meidän 5-vee viihtyy tosi hyvin kavereittensa kanssa leikeissään oman huoneen ovi kiinni. Käyn välillä kuuntelemassa, kun hoitavat beibbaria :)

Meilläkin lapset yleensä viihtyvät hyvin keskenään, kun on kavereita. Nykyään joskus tahtoo tulla ongelmaksi se, että pienemmät sisaruksetkin haluavat tulla leikkeihin mukaan, eivätkä isommat sitä halua, mutta pääsääntöisesti sujuu mukavasti.

tyttö 6 vuotta, kaverinsa ikähaarukalla 4-7v. leikkivät keskenään ja ottavat leikkiin mukaan myös meiän pienet tytöt, 3-vuotiaan ja 11-kuukautisen. sulkevat oven perässään ja leikkivät tunnin pari keskenään. mä saan rauhassa lukea lehteä ja juoda kahvia! :D

Alkuperäinen kirjoittaja bertta:
Hmm, jospa heillä ei sittenkään oikein synkkaa?

Näin minäkin luulen. Jos sisäleikki ei sujuisi, komentaisin lapset ulos. Jos lapsi on kylässä, hän voi lähteä kotiinsakin jos yhteinen leikki ei kiinnosta.

Mä oon huomannut tällaista myös yhden tytön kaverin ollesa meillä. Molemmat ovat 5-vuotiaita. kaveri vähän väliä käy minulta kysymässä jotain, sanoo: "xxxxxx tekee nyt sitä ja tätä", kyselee saako sitä ja sitä ottaa (esim. jotain koriste-esineitä olkkarin hyllystä tms. jota ei leikkiin saa ottaa), ei varsinaisesti leiki juurikaan ja kiertelee ympäri asuntoa kattelemassa paikkoja. Jne. Muiden kavereiden kanssa tätä ei esiinny...mutta olen vähän haistellutkin että just tuon tytön kanssa eivät aina tule toimeen, vaikka kavereita ovatkin. Mutta enemmän kahnauksia kuin muiden kanssa ja meidän neiti sanoo että "xxx aina määräilee" jne. Eli varmaan taustalla että eivät kuitenkaan ole niin samalla aaltopituudella kuin voisi olla.

Yhteistyössä