Mitä teillä syödään viikonloppuna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieraana

Vieras
Tekis mieli tehdä jotain hyvää, mutta ei aivot nyt raksuta... Huomenna kauppaan. Kertokaas mitä teillä on ruokana/iltaherkkuna?

Tekisköhän täytettyjä patonkeja joku ilta...

Mä ajattelin väsätä ite hamppareita eli tehdä ihan ite jauhelihapihvit jne. En sentään sämpylöitä ite :D Siihen sitten kyytipojaksi ranskalaiset niin ihan niinku käytäis jossain Hesellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja mut ei sinne päinkään...:
Mä ajattelin väsätä ite hamppareita eli tehdä ihan ite jauhelihapihvit jne. En sentään sämpylöitä ite :D Siihen sitten kyytipojaksi ranskalaiset niin ihan niinku käytäis jossain Hesellä :D

me tehtiin eilen,oli sika paljon parempia kuin missään hamppapaikassa! väliin laitoin jäävuorisalaattisilpua,sipulia,valks.tomaattisalaattikastiketta,jauhelihapihvi(tein itse,käytin santa marian sika hyvää hamburgers-mausteseos pussia), creme fraiche. nami nami :) niin ja sämpylät kans valmiita hamppasämpylöitä!

Alkuperäinen kirjoittaja kaikki tykkäs:
Alkuperäinen kirjoittaja mut ei sinne päinkään...:

me tehtiin eilen,oli sika paljon parempia kuin missään hamppapaikassa! väliin laitoin jäävuorisalaattisilpua,sipulia,valks.tomaattisalaattikastiketta,jauhelihapihvi(tein itse,käytin santa marian sika hyvää hamburgers-mausteseos pussia), creme fraiche. nami nami :) niin ja sämpylät kans valmiita hamppasämpylöitä!

Joo kaveri on kans joskus ite tehnyt... Miten lämmitit sämpylät? Pannulla, uunissa, mikrossa vai paahtimella? :D

hyvä kun muistutit mua, että on jo torstai, eli pitää alkaa miettimään moista(kin)..
Teen varmaan murekkeen ja muussia ja kasviksia ja toiselle päivälle kasvissosekeiton ja pannarin. Iltapaloiksi varmaan juustoleipiä ja kaakaota ja teen itse rahkaa (vadelmia on vielä pakkasessa).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hyvä kun muistutit mua, että on jo torstai, eli pitää alkaa miettimään moista(kin)..
Teen varmaan murekkeen ja muussia ja kasviksia ja toiselle päivälle kasvissosekeiton ja pannarin. Iltapaloiksi varmaan juustoleipiä ja kaakaota ja teen itse rahkaa (vadelmia on vielä pakkasessa).

Oi rahka on ihanaa! :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiina69:
Quesadillat on aika mättöö :p

Kerros lisää, mitä laitatte niihin? :)

Jauheliha ruskistetaan.Siihen sekaan Pirkka salsakastiketta.Laita jauheliha johonkin kulhoon.Laita vähän rasvaa pannulle ja siihen tortillalettu.Sille letulle toiseen laitaan tuota jauhelihamössöä, hiukan juustodippiä ja juustoraastetta.Sitten vaan taitat toisen sivun päälle, puolikuun muotoon siis.Vähän aikaa vielä pannulla pidät ja sit syömään :p Perussalaatti ja maitolasi siihen kaveriks ni a´vot! :D Ja kyllä vie nälän mennessään.

Alkuperäinen kirjoittaja me:
huomenna lenkkiä ja ranskalaisia, lauantaina nakit ja muusi, sunnuntaina makkarakeittoo

Eipä siinä mitään, mutta nitriittiä tulee aika hevisti jos pieniä lapsia niin ei kauhian kiva (jos ei ole nitriitön makkara/nakki).

huomenna lenkkiä ja ranskalaisia, lauantaina nakit ja muusi, sunnuntaina makkarakeittoo

Eipä siinä mitään, mutta nitriittiä tulee aika hevisti jos pieniä lapsia niin ei kauhian kiva (jos ei ole nitriitön makkara/nakki).

Mitäs jos eivät syö koko vuotena muulloin makkaraa?

ihan kuule vaan vitsinä heitin kun tällanen ruokavalio taitaa olla monessa lapsiperheessä

ihan kuule vaan vitsinä heitin kun tällanen ruokavalio taitaa olla monessa lapsiperheessä

no minä en tiennyt palstalaisten perusmenuista mitään, olenkin aika uusi täällä.
Sori, en tajunnut läppää..

Yhteistyössä