Mitä teillä lapset syö jouluna?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puuhippa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä lapset tavallisesta jouluruuastakin vatsansa täyteen saavat. Silti kaikki saavat toivoa kahta mitä tahansa herkkua joulupöytään tavallisten lajien lisäksi. Näin kaikilla on omia herkkujaan pöydässä.

Mies on luvannut tehdä lihapullia ja sellaista hyvää kermaista possunlihakastiketta ja muusia. Ja savulohta valmiina kaupasta ostettiin. Ajateltiin että tehdään punaista muusia punajuuren avulla. Mulle olis riittänyt vain yksi ruokalaji, mutta mies haluaa että on enemmän. Lapset varmasti syö samaa, mehän ei pahaa ruokaa viitsitä edes laittaa, siksi meillä ei niitä ällöjä jouluruokia oikein olekaan kun ei niistä tykkää meillä kukaan.

Eli meillä lähes kaikkea mitä aikuisetkin. Riippumatta siitä onko joulu vai ei. Luojan kiitos tajuttiin olla kasvattamatta niistä pikku nirppanokkia jotka "ei tykkää" ja "yök pahaa" jne. Joutuisi ravintolassakin tilaamaan niille sitä paskaa lastenlistalta, huh huh.

Kaikkea samaa, mitä aikuisetkin.

Muistan itse myös syöneeni aina kaikkea. Ei ollut meillä lapsuudessa mitään "lastenruokia", eikä ole meillä mun lapselle myöskään.

Saavat valita itse jotain ja sitten vanhemmat muut ruuat, kaikkea on kyllä kaikille ja minusta tärkeintä on että kaikille on jotain erityisen mieluista siellä. Siksi kysyn aina jokaiselta mitä aivan erityisesti kaipaisivat joulupöytään. Lapsilta ja aikuisilta. Nyt esikoinen valkkasi cupcakes ja taapero keksejä.

Omat lapset syövät kaikkea jouluruokaa laatikoista lähtien. Siskon perheen lapset taas eivät syö juuri muuta kuin lihapullia.. Ei kelpaa vihannekset, kalat, laatikot tms.

5- ja 7-vuotiaat tytöt: Perunaa, graavilohta, kinkkua, italiansalaattia, lanttulaatikkoa, katkarapusalaattia. Ekaluokkalainen veteli myös silliä sellaisen kasan että piti rajoittaa jossain vaiheessa. Meillä on buffet-tyylinen ruokailu ja jokainen ottaa mitä haluaa, ketään ei painosteta. Olisin kyllä tehnyt lihapulliakin jos osaisin tehdä yhtä hyviä kuin mummuni aikoinaan.

Saavat valita itse jotain ja sitten vanhemmat muut ruuat, kaikkea on kyllä kaikille ja minusta tärkeintä on että kaikille on jotain erityisen mieluista siellä. Siksi kysyn aina jokaiselta mitä aivan erityisesti kaipaisivat joulupöytään. Lapsilta ja aikuisilta. Nyt esikoinen valkkasi cupcakes ja taapero keksejä.

Varmaan aika monessa perheessä olisi joulupöydässä esim. pizzaa ja hampurilaisia, jos lapset ja nuoret saisivat jokainen omia herkkuruokia pöytään. :D

Joulusuklaat, leivonnaiset ja rahka toimikoot erityisinä herkkuina.
Tosin en tiedä tosta omasta, mitä valitsisi, jos kysyisin mitä omia lemppareita haluaa joulupöytään.
Varmaan pöydästä löytyisi sitten tyyliin hampurilaisia, raejuustoa ja oliiveja. :D

Buffet-tyylinen ruokailu on myös meillä ollut aina.

Lihapullat ja prinssinakit ovat ainakin länsirajalla aika peruskamaa joulupöydässä, ilmeisesti Ruotsista rantautunut tapa.

Varmaan aika monessa perheessä olisi joulupöydässä esim. pizzaa ja hampurilaisia, jos lapset ja nuoret saisivat jokainen omia herkkuruokia pöytään. :D

Joulusuklaat, leivonnaiset ja rahka toimikoot erityisinä herkkuina.
Tosin en tiedä tosta omasta, mitä valitsisi, jos kysyisin mitä omia lemppareita haluaa joulupöytään.
Varmaan pöydästä löytyisi sitten tyyliin hampurilaisia, raejuustoa ja oliiveja. :D

Juu siis tarkoitinkin noilla herkuilla makeita herkkuja ja aikuisilla usein jokin perinneruoka mitä kaipaavat pöytään, kuten sulla se kalkkuna vaikka. Ei onneksi kukaan ole kehdannut ehdottaa mäkkärin juustoa niin aina on saatu kaikille toivotut asiat. Rajansa tässäkin :D

• Tykkää
Reactions: Ciervo

Yhteistyössä