Mitä teidän vauva syö enempi kotiruoka vai kaupan sosseita??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Utelias äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Utelias äiti

Vieras
Hei, antaako kukaan muu 1 vuotiaalle kaupansoseita lounaaksi ja päivälliseksi? Meillä syödään vaan kaupan ruokaa. Tosin välipaloilla hedelmiä, leipää ja yogurttia. Aamuisin ja iltaisin puuro. Olen tuntenut piston sydämessä kun en ole ehtinyt tehdä omatekoista ruokaa. Muutaman kerran yrittänyt esim. omatekemää spagettia tai lihapulla+perunamuussisekoitusta olen yrittänyt antaa mutta ei ole oikeen maistunut ja olen sitten jatkanut kaupanruoilla. Olisi kiva kuulla miten muiden 1-vuotiaiden ruokailu, onko muita joille maistuu kaupanruoat paremmin kuin omatekemät? Otan mielelläni myös helppoja ja nopeatekoisia ruokavinkkejä vastaan jos vaikka pikkuhiljaa koittaisi siirtyä kotiruokaan.

Meidän tyttö ei oikeastaan muuta syö kuin kotiruokaa. Purkkeja olen joskus hätävarana tarjonnut, mutta eipä ole maistuneet. Ihan peruskamaa meillä kokataan, eli vihanneksia, perunaa, riisiä, pastaa keitellään. ( ilman suolaa tietty ) Lisäksi keitettyä lihaa/kanaa/kalaa/kananmunaa. Muussaan ruokaa haarukalla kun ei vielä ole hampaita ( ikää 8 kk ) Siinä samalla se menee kun muullekin perheelle teen. Suolaa ja mausteita lisäilen kun pienen annos on otettu lautaselle. Välillä aina teen isomman satsin esim. pastaa tomaattikastikkeessa pakastimeen pahan päivän varalle :)

Allergioiden takia ei ole koskaan saanut teollisia lastenruokia. En aio käyttää seuraavienkaan kohdalla, on tosi helppoa tehdä vauvalle oma satsi ruuan valmistuksen yhteydessä eikä ole turhaa hötöä mukana.

Meidän molemmat pojat söi alle 1 vuotiaina pelkästään kaupan soseita.
Mun tekemät ei vaan kelvanneet.
Jonkin verran tein sekoituksia; kaupona sosetta ja omaa sekaisin.

Sit kun siirtyivät tavalliseen kotiruokaan niin kyllä kaikki on maistunut.
Me syödään tosi vähän mitään eineksiä.

sekoita omatekemään ruokaasi pikkuhiljaa kaupan aterian sekaan.näin ei tule "kulttuurishokkia" et ruoka maistuu oudolle.meidän lapsonen yökkää kaupan ruoasta.ei siis koskaan ole yhtään purkkia syönyt kokonaan.toki hedelmäsoseet ja jugut menee :)

Tuttu tunne tuo "pisto sydämessä".. Itsekin olen paljon suosinut kaupan soseita. Lapset on vaan tykänneet niistä tosi paljon ja niissä on niin hyvä koostumuskin. Esim. "juureksia ja karjalanpaistia", sillä on aina ollut varma menekki.. :)

Mutta toisen lapsen kohdalla keksin helpon ja suosiollisen reseptin!
-Peruna-sipulisekoitusta (pakaste)
-keittojuureksia (pakaste)
-kuivattua lipstikkaa (yrtti) Ei välttämätön.. ;)
-lihaa (paistijauhelihasta saa kätevimmin) Ja jauhelihan voi ensin kypsentää keittämällä, niin ei tule sitä epäterveellistä ruskistamista, jos tarkkana haluaa olla..
Näistä keitin monet, monet kerrat lihakeiton, joka valmistui nopeasti ja edullisesti! Lisäksi se oli helppö sössätä pienemmälle ruokailijalle. Kokeilehan, maistui myös äidillekin! :)

Vauva n. 7kk yökkäili tänään kaupansoseille. Eka kerta kun koitin tarjota kaupansosetta kolmeen kuukauteen :-D
Oli= kuskuskanaa ja perunamaissia. Maistoin niitä myös itse noita kaupansoseita ja voin sanoa että kotiruoka on parempaa mitä vauva saa.

Poikkeuksen tekee hedelmävälipalat. Niitä ostan purkeissa.

Yhteistyössä