R
Rehellisyys maan perii, mutta millä hinnalla?
Vieras
Mistäs mä alottaisin.. Eli miehellä työvuorot tosi hankalia.. Yleensä ei nää lasta ollenkaan kun pieni jo nukkumassa kun isi pääsee töistä. Ja sama mun kanssa, emme nää oikeastaan kuin vkonloppuisin kunnolla. Tämä hiertää suhdettamme ja ero on ollut lähellä. Me todella tarvitsemme yhteistä aikaa edes sen tunnin pari illasta. Miestä myös harmittaa aivan kamalasti kun ei nää lasta juuri ollenkaan töiden takia vaikka haluaisi. Tilanne siis suoraan sanottuna aivan kaoottinen.. Tiedän että monen teidän perheissä onnistuu tällainen käytäntö mutta meillä ei.. Nyt kuitenkin sellainen tilanne että mies saisi hyvän vuoron missä näkisi perhettä eikä vkonloppuisin olisi töitä ollenkaan. Tästä kysyttiin siksi että firmassa jossa serkkuni pomona, olisi mulle pian osa-aikaista työtä tarjolla ja koska emme halua lasta hoitoon laittaa niin miehen pitäisi häntä voida hoitaa ja työpaikalla on sovittu että kun töihin menen niin vuorot muuttuvat. Nyt kuitenkin tilanne se, että aluksi työskentelen vain vkonloppuisin jos ollenkaan (eli tarpeen mukaan) ja sitten vasta viikolla teen iltoja. Kuten aiemmin kerroin niin suhteemme/perhe-elämämme voi todella huonosti ja tiedämme, että mikäli vuoroasia ei pian muutu niin mieheni ei kestä. Hänen on pakko nähdä lasta enemmän. Meillä on kaksi vaihtoehtoa, joko mieheni sanoo töissä että viikkohommani alkavat jo nyt, eli VALEHTELEE tai sitten jatkamme näin ja koko homma kaatuu niskaan (mieheni mielenterveys..) Itse inhoan valehtelua enkä todellakaan tahdo valehdella mutta mieheni on miettinyt sitäkin. Miten siis teillä meneteltäisiin jos oletetaan että teillä olisi vain nuo kaksi vaihtoehtoa?