Mitä teidän perhe tekisi jos tällainen tilanne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rehellisyys maan perii, mutta millä hinnalla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

Rehellisyys maan perii, mutta millä hinnalla?

Vieras
Mistäs mä alottaisin.. Eli miehellä työvuorot tosi hankalia.. Yleensä ei nää lasta ollenkaan kun pieni jo nukkumassa kun isi pääsee töistä. Ja sama mun kanssa, emme nää oikeastaan kuin vkonloppuisin kunnolla. Tämä hiertää suhdettamme ja ero on ollut lähellä. Me todella tarvitsemme yhteistä aikaa edes sen tunnin pari illasta. Miestä myös harmittaa aivan kamalasti kun ei nää lasta juuri ollenkaan töiden takia vaikka haluaisi. Tilanne siis suoraan sanottuna aivan kaoottinen.. Tiedän että monen teidän perheissä onnistuu tällainen käytäntö mutta meillä ei.. Nyt kuitenkin sellainen tilanne että mies saisi hyvän vuoron missä näkisi perhettä eikä vkonloppuisin olisi töitä ollenkaan. Tästä kysyttiin siksi että firmassa jossa serkkuni pomona, olisi mulle pian osa-aikaista työtä tarjolla ja koska emme halua lasta hoitoon laittaa niin miehen pitäisi häntä voida hoitaa ja työpaikalla on sovittu että kun töihin menen niin vuorot muuttuvat. Nyt kuitenkin tilanne se, että aluksi työskentelen vain vkonloppuisin jos ollenkaan (eli tarpeen mukaan) ja sitten vasta viikolla teen iltoja. Kuten aiemmin kerroin niin suhteemme/perhe-elämämme voi todella huonosti ja tiedämme, että mikäli vuoroasia ei pian muutu niin mieheni ei kestä. Hänen on pakko nähdä lasta enemmän. Meillä on kaksi vaihtoehtoa, joko mieheni sanoo töissä että viikkohommani alkavat jo nyt, eli VALEHTELEE tai sitten jatkamme näin ja koko homma kaatuu niskaan (mieheni mielenterveys..) Itse inhoan valehtelua enkä todellakaan tahdo valehdella mutta mieheni on miettinyt sitäkin. Miten siis teillä meneteltäisiin jos oletetaan että teillä olisi vain nuo kaksi vaihtoehtoa?

Meillä ei voi tulla tuollaista tilannetta. Me ollaan aina valittu työt sen mukaan, että kerkiää elämäänkin. Meillä ei ole kyllä mitään uraa, eikä sit hirveästi tuloja. mut me halutaan ensisijaisesti vaan elää ja olla.

No entä jos sellainen tilanne vaan syystä tai toisesta olisi? Jos se työ olisi ollut pakko olla kun muuta ei tarjolla ollut?

Eikö ne sun työt tosiaan voisi alkaa NYT, ei tarttis valehdella?

Entä jos mies sanoisi suoraan, että tilanne kotona on sellainen, että joko paremmat vuorot tai se on adios.

Hakisin ihan uuden työpaikan, jossa työajat sopisivat perhetilanteeseeni. Näin olen käytännössä tehnytkin. Mieheni tekee vuorotyötä, joten minulla on ehtona päivätyö. rahasta olen valmis tinkimään, mutten perheen hyvinvoinnista.
Pistäkää asiat tärkeysjärjestykseen, miettikää yhdessä mitä haluatte. Paljon merkkaa myös minkä ikäinen lapsi kyseessä.

No oikeestaan se perhe-elämä menee silti jonkun työpaikan eteen. Valehtelu vaan ei tunnu kivalta. Ettei se sit ala hiertämään kanssa... Tietty mun mies ehkä tekis tossa tilanteessa niin, että päättäis vaan itse valehdella. Kun se aina ajattelee, että mulla ois vaan hyvä olla.

No jos oletetaan, että vaihtoehtoja olisi tasan nuo kaksi, niin mä valehtelisin.
Mutta eikö miehesi tosiaan voi millään muulla tavalla saada inhimillisempiä työvuoroja??

Tsemppiä teille kovasti, toivottavasti asiat ratkeaa parhain päin!

No sepä se mutta minkäs teet kun viikkotöitä vasta myöhemmin. Eli vielä ei ole tarvetta viikkohommiin. Mä en teidä uskaltaako mies tuota sanoa töissä koska jos se olisikin adios niin mies jäisi työttömäksi. Mutta silti periaatteeni on aina että valehdella ei..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No sepä se mutta minkäs teet kun viikkotöitä vasta myöhemmin. Eli vielä ei ole tarvetta viikkohommiin. Mä en teidä uskaltaako mies tuota sanoa töissä koska jos se olisikin adios niin mies jäisi työttömäksi. Mutta silti periaatteeni on aina että valehdella ei..

Ei kannata valehdella koska valheilla on tapana paljastua.
Voisko jotenkin muuten siis muulla syyllä saada miehelle niitä järkevämpiä työaikoja? Työpaikanvaihto?

Eli työpaikan vaihto on mahdollinen ajatus mutta suin päin ei mihinkään voi rynnätä varsinkin kun vihdoin vakituisen paikan saanut. Eli siihen työpaikan etsimiseenkin menisi aikaa.. Tää on niin kauhee tilanne. Miehellä hajoaa pää näiden vuorojen kanssa ja meidän suhde voi tosi huonosti nyt. Kuitenkin valehtelu on aina väärin eikä mikään pikkujuttu.

On puhunut mutta sillä ei vaikutusta.

Kannattaa puhua uudelleen ja kertoa, että vaihtoehtona on kokonaan uusi työ. Ennen sitä kannattaa varalta etsiä joku sellainen työ, jota olisi valmis tekemään ja johon pääsee. Ei ihan tyhjänpäälle kannata tietenkään hypätä.

Kyllä kyllä olette ihan oikeassa mutta työttömäksi ei ole varaa jäädä edes hetkeksi ja uuden työpaikan etsimiseen menee usein myös aikaa, ei sekään aina hetkessä tapahdu. Tähän mennessä mä olen varmaankin saattanut jo saada sen viikkotyön mutta toisaalta mies ei voi odottaa niin kauaa.. Ja jos odottaa niin pelottaa mitä siitä seuraa. En todellakaan tiedä mitä tehdä..

Uuden työpaikan voi saada muutamassa viikossa. kannattaa katsella uusia paikkoja, ennenkuin sanoo, että jos ei paremmat vuorot irtoa, niin vaihdan työpaikkaa. Se auttaa, kun sanoo, että uusi työpaikka onkin jo tiedossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Uuden työpaikan voi saada muutamassa viikossa. kannattaa katsella uusia paikkoja, ennenkuin sanoo, että jos ei paremmat vuorot irtoa, niin vaihdan työpaikkaa. Se auttaa, kun sanoo, että uusi työpaikka onkin jo tiedossa.

Tuo on totta, mutta vaakakupissa painaa sekin että hänellä nyt vakiduuni josta todella pitää (lukuunottamatta vuoroja) ja palkkakin hyvä alaan nähden. Palkka siksi myös tärkeää sillä meillä suuri asuntolaina..

Kyllä kyllä olette ihan oikeassa mutta työttömäksi ei ole varaa jäädä edes hetkeksi ja uuden työpaikan etsimiseen menee usein myös aikaa, ei sekään aina hetkessä tapahdu. Tähän mennessä mä olen varmaankin saattanut jo saada sen viikkotyön mutta toisaalta mies ei voi odottaa niin kauaa.. Ja jos odottaa niin pelottaa mitä siitä seuraa. En todellakaan tiedä mitä tehdä..

Ja sitten ennemmin eroisitte, kun että olisi hetken työttömänä???

Alkuperäinen kirjoittaja :

Sisälukutaito kunnossa? Vai mitä tolla tarkoitit?

me tosiaan oltas vaikka hetki työttömänä ja haettas 8-16 arkisin olevat työpaikat (niin kuin meillä onkin), koska meille ei vain kerta kaikkiaan sopisi epäsäännöllinen elämä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:

Tuo on totta, mutta vaakakupissa painaa sekin että hänellä nyt vakiduuni josta todella pitää (lukuunottamatta vuoroja) ja palkkakin hyvä alaan nähden. Palkka siksi myös tärkeää sillä meillä suuri asuntolaina..

Se uusi työ onkin vain varalle. Jos miehesi on hyvä työntekijä, niin kyllä ne suostuu kompromissiin, kun tulee seinä vastaan. ainakin olettaisin. Kannattaa edes kokeilla, onko sillä mitään tulosta, että sanoo, ettei ole varma, kokeeko nykyisen työn kannattavaksi, jos vuorot on mitä on.

mitä jos miehes hakisi lääkäristä burn outin takia lomaa??? koska jos työvuorot aiheuttaa noin paljon harmia vaikka on kiva työ, että jo erosta puhutaan niin kuulostaa mun mielestä jo vähän burn outilta...

Alkuperäinen kirjoittaja :

No sittenhän ei jää kun yks vaihtoehto jos mies ei voi odottaa niin kauaa. Valehtelu. Tosin sitä en kannata. Mutta noilla jos:sseilla ja mutilla saa kyllä asian väännettyä vaikeammaksi kun se todellisuudessa onkaan.

Mua pelottaa kauheesti ton miehen puolesta että ajaa itsensä loppuun.. Emme ole siis erosta puhuneet mutta tiedän että jos suhde voi huonosti, yleensä se päättyy eroon ennemmin tai myöhemmin. Enemmän mua siis pelottaa toi mies kun kun on raukka ihan rikki ikävöidessään lasta.. Uutta työpaikkaa ollaan katseltu oikeastaan syksystä asti tulokselta ja on mies soitellutkin firmoihin suoraan. Mä soitin äsken serkullekin että koska olis iltahommia mutta mikäli hänen vointinsa pysyy hyvänä (mitä tietysti todella toivon) hän jää töistä pois vasta kun äippäloma alkaa. Laitoin miehelle tekstiviestiä töihin että mä en vaan pysty valehtelemaan kun laittoi viestin jossa sanoi aikovansa valehdella heille mun pääsevän jo nyt töihin kun hänestä tuntuu että ei kestä enää. Itse yritän asennoitua että kyllä tämä aika kuluu äkkiä mutta miehellä on niin vaikea olla että muakin sattuu.. :(

Yhteistyössä