Mitä teidän n. 8v pojat tekevät netissä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
Miten olette opettaneet käyttämään nettiä? Harmittaa kun poika puhuu, että luokkatoverit käyvät netissä ja hänen en ole antanut mennä kun minnekkäs se siellä osais mennä :( kaverit käyttävät itsenäisesti ja joillain on oma konekkin.

Neuvonko vain mihin kirjoitetaan mitäkin, jotta pääsee esim jonnekkin pelisivustolle..

missä teillä lapset käyvät?

merkkaa kirjanmerkeillä lapselle sopivia sivuja, meillä 5-vuotias osaa kirjoittaa itse haku-kohtaan esim. disney, jonka kautta pääsee disneylinna sivustolle, jossa on disneyn videoihin liittyviä puuhasivuja, myös pikkupelejä.
Lapsella ei ole omaa konetta eikä pitkään aikaan tule, vaan käyttää olohuoneessa olevaa. Näin ei tarvitse huolestua että menee esim. liian jännittäviin tai väkivaltaisiin peleihin (siis ei tuolla disneylinnassa vaan muilla ilmaispelisivustolla)

Mun poika kun oli 8v. niin välillä pelasi jotain pelejä netissä, nyt 9vuotiaana on pari kertaa hakenut tietoa esim. tiikereistä ja mustista aukoista. Eli kuukkelia käyttää jos on koneella. Tosin jäbä käy koneella vain kun hakee tietoa jostakin ja sekin vain jos kirjassa ei ole tarpeeksi tietoa/kuvia.

En mäkään ole juuri opettanut omaa tuonikäistä poikaa, mutta on vierestä katsonut kun olen etsinyt esim. värityskuvia tai pelisivuston. Eli siis osaa kirjoittaa osoiteriville hakusanan ja sitä kautta sitten löytää perille.
Harvoinpa poika netissä on, mutta silloin kun on niin pelaa esim pikkukakkosen sivuilla tai lego.1000pelit.com sivustolla. Joskus toimi myöskin Villen Viidakon pelisivusto, jossa oli pelkästään lapsille soveltuvia pelejä. Katson kyllä vähän millaisilla pelisivuilla seikkailee ja millaisia pelejä pelaa. Ikärajoista pelienkin suhteen pidän tarkkaan huolen, ja esim. ampumispelejä ja sotapelejä en anna pelata ollenkaan.

Meillä pelaa. Muistissa useampikin peli sivu. Veljet yleensä vieressä kattomassa ja aika äkkiä joku tulee sanomaan jos jotain kiellettyä peliä pelaa. Aika hyvin kyllä tietävät mitä saa pelata ja mitä ei. Oma sähköposti on.

Mun siskolla on 8v. poika, käyttää itsenäisesti tietokonetta, koska on vanhemman kanssa yhdessa lisätty sopivat sivut suosikit kansioon. Ei siinä mitään vaaraa ole, kunhan sivu silmällä katsoo mitä lapsi koneella puuhaa, koko aikainen kyttääminen on kuitenkin ylitarkkaa. Esim. pikkukakkosen sivuista jotkut pelit on hyviä, ja eivät vakivaltaisia, jos tuntuvat liian lapsellisiltä niin googlesta hakemalla hakusanalla "pelit" löytyy hyviä pelejä sen ikäisille.

Mulla ei ole poikia, mutta yhtä lailla linkin takaa löytyy poikien pelejä.
Täällä siis mun muksut lorvii:
http://www.1001pelit.com/

Sit piirtävät ilmaisella (tosi hyvällä) piirustusohjelmalla, mutta se on kivempi kun on piirtopöytä.
Tällä kokeiluversiolla:
http://www.artrage.com/index.html

Yhteistyössä