Mitä teidän 8<kk vauvat syö?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

..

Vieras
Meillä siis reilu 7kk vauva. Parikin tuttua on jo sanonut, että antaa n. 10kk:n ikäiselle "ihan normaalia ruokaa", siis samaa mitä muukin perhe syö. Esim. leipää, lihapullia jne. Mutta eikös alle 1-vuotiaan ruokien pitäisi suositusten mukaan olla täysin suolatonta? Leivissähän on tosi paljon suolaa, enkä haluaisi ihan suolatonta ruokaa itsekään syödä.

Muutenkin tuntuu, että monipuolisemmin tuo vauva syö kun saa noita purkkiruokia. Oma asiahan se on mitä lapsellensa syöttää, mutta ajattelin silti kysellä, että miten muut n.8-10kk ikäiset syö?:)

ruuat voi tehdä ilman suolaa ja lisätä sitten omaan annokseen suolaa ja mausteita. tai sitten vauvalle sitä ruokaa ensin ilman suolaa jne ja sitten suolaa ja maustaa loppuruuan?

Jos nyt ei hriveetä chilimössöö syödä niin yleensä lyödään vaan tehosekottimeen mitä ollaan syöty ja syötetään vauvalle.

jIVulv
1Ir00C
WGuZqg
m4CcmW
mDEUUw
yP9q9k
KgXkvi
KxeNMU

Ite en turhaan mössää mitään, että vauva saa itse omaa tahtia tutustua uusiin makuihin. Annan pieniä paloja pehmeäksi höyrytettyjä suolattomia kasviksia sormin syötäväksi. Parsakaalia, kukkakaalia, porkkanaa, bataattia ja pehmeitä hedelmiä, kuten banaanin palasia...

Mulla pian vuoden täyttävä ja mulla on edelleen kasvis- ja liha-annoksia pakastimessa, joita käytän lounaalla ja päivällisellä useimmiten perunan lisukkeena.

Yhteistyössä