Mitä tehdään neuvolassa, rv18+3?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Karvapallo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Karvapallo

Aktiivinen jäsen
27.06.2008
4 377
0
36
Ja kysymyshän otsikossa jo tulikin :)

Oon menossa huomenissa neuvolaan ja kiinnostais tietää, että mitä siellä tehdään/tutkitaan kun raskausviikkoja on tuo päälle 18. Ihan tavallinen terkkarineuvola on kyseessä..

Varmaan katotaan noi normit eli paino, verenpaine, sitten virtsanäyte.. Mutta tutkiiko terkkari ollenkaan esim vauvan kokoa yms? Kuunnellaanko neuvolassa sydänääniä?

:flower:

Alkuperäinen kirjoittaja ne normit:
Kuten sanoit niin ihan normineuvola.
Paino,verenpaine ja vauvan sydänäänet:)

no mulla ei vielä kertaakaan terkkari oo sydänääniä kuunnellutkaan niin en tiennyt tekeekö sitä vain lääkäri :ashamed: Yhden kerran on kuunneltu sydänäänet, tai siis yritetty, mun pulssi oli liian kuuluva ilmeisesti niin ei lääkäri saanut kuulumaan vauvan omia. Ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin. Nyt jännään sitten, että kuuleeko terkkari nytkään niitä.

tämmösiä ihan tyhmiä kyselen kun ihan ummikko vielä kaikessa :D

Alkuperäinen kirjoittaja Karvapallo:

no mulla ei vielä kertaakaan terkkari oo sydänääniä kuunnellutkaan niin en tiennyt tekeekö sitä vain lääkäri :ashamed: Yhden kerran on kuunneltu sydänäänet, tai siis yritetty, mun pulssi oli liian kuuluva ilmeisesti niin ei lääkäri saanut kuulumaan vauvan omia. Ultrassa kuitenkin kaikki oli hyvin. Nyt jännään sitten, että kuuleeko terkkari nytkään niitä.

Saahan sitä kysyä,ja pitääkin:)
Meillä päin kuunnellaan sydänäänet joka kerta.Rv 10,taidettiin kuunnella nyt ekan kerran.Sitä ennen ne näky ultrassa.

Juuri kävin neuvolassa tiistaina viikolla 18 tasan. Punnittiin, katsottiin pissa, mitattiin verenpaine ja kuunneltiin sydänäänet niinkuin ennenkin, ei mitään muuta. n. 15 min. meni kaikkiaan.

Saahan sitä kysyä,ja pitääkin:)
Meillä päin kuunnellaan sydänäänet joka kerta.Rv 10,taidettiin kuunnella nyt ekan kerran.Sitä ennen ne näky ultrassa.

Mulla ei oo takana ku yks normineuvola, lääkärineuvola rv 12 ja nyt on tää huominen :)
niin ja ultra oli sillon rv 10.

Mulla ei oo takana ku yks normineuvola, lääkärineuvola rv 12 ja nyt on tää huominen :)

Huomenna varmasti kuunnellaan sitten myös nuita sydänääniä,se on ihan kiva hetki.
Sullahan on kohta myös rakenneultra,eikös?
Se se vasta jännittääkin.On niin kiva nähdä oma pikkuinen siellä ruudulla: )
Jos haluat kuvia tuosta ultrasta,niin sano se sitten hyvissä ajoin.Melkeinpä heti kun käyt ultrattavaksi niin voit ilmoittaa haluavasi kuvan pikkuisesta.
t.monta kertaa jäänyt kuva saamatta: (

Huomenna varmasti kuunnellaan sitten myös nuita sydänääniä,se on ihan kiva hetki.
Jos haluat kuvia tuosta ultrasta,niin sano se sitten hyvissä ajoin.Melkeinpä heti kun käyt ultrattavaksi niin voit ilmoittaa haluavasi kuvan pikkuisesta.

joo mulla on rakenneultra viikon päästä! :) Ja yksityiselle joudun menemään, koska täällä sitä ei tarjota kunnallisella puolella.. Mutta hyvä kun sanoit, että pitää pyytää kuva, totta kai sen tahtoo itelleen :heart: Ultra oli jo ihana sillon 10viikolla, voin vaan kuvitella miten ihanaa se on nyt kun vauvakin on entistä enemmän vauvan näköinen :D :heart:

Onpa vähän neuvolakäyntejä ollut. Mulla oli 16+ viikoille mennessä ollut yks lääkärineuvola ja kolme terkkaneuvolaa...'

muoks. katoinkin väärin, oli kaks lääkärikäyntiä ollut tossa ja kaks terkkakäyntiä (toinen lääkäri oli ylimääräinen)

joo mulla on rakenneultra viikon päästä! :) Ja yksityiselle joudun menemään, koska täällä sitä ei tarjota kunnallisella puolella.. Mutta hyvä kun sanoit, että pitää pyytää kuva, totta kai sen tahtoo itelleen :heart: Ultra oli jo ihana sillon 10viikolla, voin vaan kuvitella miten ihanaa se on nyt kun vauvakin on entistä enemmän vauvan näköinen :D :heart:

Me ollaan aina käyty rakenneultrassa yksityisellä, siellä ei kyllä ole tarvinnut sanoa, kuvia saatu aina mukaan pitkät liuskat, on se sen hintaista että sietääkin saada.

Alkuperäinen kirjoittaja millipilli:
Onpa vähän neuvolakäyntejä ollut. Mulla oli 16+ viikoille mennessä ollut yks lääkärineuvola ja kolme terkkaneuvolaa...

Sitä minäkin oon harmitellut, ettei ole ollut neuvoloita kun näin vähän. Mutta kuulemma vasta loppu kohti mentäessä alkaa olla enemmän kertoja, tai siis useammin..

Ai teillä mennään yksityiselle.Sieltä sitten varmana antavat kuvat ihan ilman sanomisia,mutta eihän siitä mitään haittaakaan ole ilmoittaa että haluaa kuvan.
Se on kyllä ihanaa,joskin sitä jäännää että onko kaikki hyvin.Mutta sillä hetkel ku vauva näkyy ruudussa,niin voi onneksi unohtaa kaiken muun.

Onpa vähän neuvolakäyntejä ollut. Mulla oli 16+ viikoille mennessä ollut yks lääkärineuvola ja kolme terkkaneuvolaa...

Sitä minäkin oon harmitellut, ettei ole ollut neuvoloita kun näin vähän. Mutta kuulemma vasta loppu kohti mentäessä alkaa olla enemmän kertoja, tai siis useammin..

Joo, niinhän se menee. Täällä ainakin on niin että alkuun kerran kuussa, sitten kahden viikon välein joskus puolenvälin jälkeen (mulla esim. jostain 27 viikosta) ja sitten viimeinen kuukausi joka viikko...

Eikös niitä ole noin kuukauden välein,sitten loppusuoralla 2viikon ja jos menee yli niin saattaa olla kaksikin kertaa viikossa.Riippuu odottajasta ja raskaudesta.

Ai teillä mennään yksityiselle.Sieltä sitten varmana antavat kuvat ihan ilman sanomisia,mutta eihän siitä mitään haittaakaan ole ilmoittaa että haluaa kuvan.
Se on kyllä ihanaa,joskin sitä jäännää että onko kaikki hyvin.Mutta sillä hetkel ku vauva näkyy ruudussa,niin voi onneksi unohtaa kaiken muun.

Toivotaan vaan, että sitä vauvaa saa katsoa vähän pidempään kun ekalla kerralla.. se oli pari minuuttia ja kaikki oli ohi. Olisi voinut kauemminkin tuijotella pikkuista :)
Ehkä nyt kestää kauemmin, kun tutkitaan sikiökin tarkemmin.

Rakenneultra tais kestää jotain melkein puoltuntii.
Tokan kohdalla 45min kun ultraaja ei saanut oikein kuvattua vauvan sydäntä.Käytiin uudestaan viikon päästä,ja se kesti sitten jonku 10min,kun kuvattiin vaan sitä sydäntä.

Rakenneultra tais kestää jotain melkein puoltuntii.
Tokan kohdalla 45min kun ultraaja ei saanut oikein kuvattua vauvan sydäntä.Käytiin uudestaan viikon päästä,ja se kesti sitten jonku 10min,kun kuvattiin vaan sitä sydäntä.

oi mahtavaa, siinähän on kunnolla aikaa katsella pikkuista :heart:

Yhteistyössä