mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ollako vai ei..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ollako vai ei..

Vieras
Osaisko kukaan teistä neuvoa mitä tämä tarkoittaa.

11.9 yht'äkkiä alkanut mahan kipu (ihan kuin kamalat kuukautiskivut). Viime kuussa pillerit lopettanut ja ensimmäisiä luomukuukautisia ootellaan, vaikka jo noin 5 viikkoa myöhässä (2 krt testattu nega, viimeksi eilen aamulla). Pilleri kuukautiset loppui 21.8, alkoi kuitenkin uudestaan 23.8 jatkuen 26.8 asti, mitä ihmettä se oli?

Kovasti ollaan lasta yritetty. Tiedän, että kuukautisia voi joutua odottelemaan kauankin olematta silti raskaana, mutta olisin vain tiedustellut teiltä, että olisiko se maha kipu ollut ovulaation merkki (miltä se ovulaatio tuntuu jos tuntuu), raskauden alku vai jokin epämääräinen kiputila joka kuitenkin loppui seuraavaan aamuun mennessä ja sen jälkeen on välillä säikähtänyt että nyt kuukautiset alko, mut ei kuulu ei näy, valkovuotoa vain.

Koska kannattaa mennä lääkäriin vai gynelle? jos kk:t ei ala? Pitäiskö käydä tk:ssa ottamassa vielä verikoe, kun joku väittää että pienellä prosentilla raskautuneista ainoastaan verikokeesta näkee että raskaana?

On kyllä erittäin epätodennäköistä että olet raskaana ja se ei näy testissä.

Monillahan menee kierto tosiaan ihan sekaisin kun lopettaa pillerit, niin kävi myös minulla; kierto venyi kahdella viikolla. Kipu jota kuvailit voi hyvinkin johtua ovulaatiosta. Minulla ovulaatio ilmenee siten, että muutama päivä 'pistelee' alavatsaa ja sitten yhtenä päivänä kipu on voimakkaampaa, monesti hyvin paljon kuukautiskivun kaltaista kipua mutta joskus hieman pistävämpää. Kuukautisethan alkavat yleensä 14 päivää ovulaation jälkeen.

Mielestäni sinun kyllä kannattaisi käydä lääkärissä jos kipu jatkuu tai kuukautiset eivät ala kahden viikon kuluessa ovulaatiosta. Olen kyllä kuullut että lääkäri saattaa kehottaa odottamaan kuukautisia kolme kuukautta ennen kun ne käynnistetään lääkkeillä. Tsemppiä sinulle!