no, tiedän että tästä tulee sanomista, mut kirjotan nyt kuitenkin...
ensinnäkin:mieti asioita tarkkaan, ikä on vain numeroita, riippuu omasta kypsyysasteesta, onko valmis äidiksi.
toiseksi: mulla on itsellä alle vuoden ikäinen lapsi ja toista odotan, en ole koskaan ""hyväksynyt"" aborttia, ja varsinkin nyt äidiksi tultuani olen miettinyt, että miten ihmeessä voi päästä koskaan sen asian yli, että olisi tappanut oman lapsensa. jos sen jotenkin pystyykin hautaamaan, niin viimeistään siinä vaiheessa, kun sulla olis se oma lapsi sylissä, ni tajuaisit, mitä uskomattoman arvokasta oot tuhonnut.
lapsi on lahja, se että edes tulee raskaaksi, ei oo mikään itsestäänselvyys. usein sellaisilla naisilla, joille on tehty abortti, saattaa olla myöhemmin vaikeuksia tulla raskaaksi.
se pieni ihminen kehittyy jo sun sisälläs, viikkojas en tiedä, mut voipi olla et sydämen lyönnitkin jo ultrassa nähtäis. ei abortti todellakaan ole mikään hampaan poisto, siinä poistetaan elämä. ei kenelläkään oo oikeutta tehdä sellasta.
jos oot sitä mieltä, et susta ei oo äidiks, niin abortti ei silti oo mikään vaihtoehto. suomessa on jonossa ihmisiä, jotka ei saa omia lapsia, ja on valmiita ottaan lapsen vastaan suoraan laitokselta ja antaan sille hyvän kodin, ja silloin sunkaan ei tarvi loppuelämää kärsiä itsesyytöksistä sen takia, et olisit tappanu oman lapses. tosin vois kyllä käydä niin, et kun synnytys olis ohitse, niin et enää lapsestas suostuis luopumaan.
oma lapsi on suurinta, mitä ihminen ikinä voi saada aikaan. se on uskomaton ihme, joka vaatii totta kai paljon työtä ja jaksamista, mutta joka antaa joka päivä niin paljon takaisin, ettei sellasia tunteita, pieniä ja isoja hymyjä,uusien asioiden oppimisen seuraamista, varauksetonta ja vaatimuksetonta rakkautta vanhempaa kohtaan yms, voi saada mitään muuta kautta.
oon ite alottanut seksielämäni nykyisen aviomieheni kanssa, kun olin 16-v, ja alusta asti elin sillä periaatteella, et raskaaks voi tulla ehkäsystä huolimatta, mut abortti ei oo sillon mikään vaihtoehto, vaan ihmisen on siinä vaiheessa kun seksielämän aloittaa, tiedostettava se tosiasia, et siitä voi seurata lapsi, ja pitää olla valmis kantamaan siitä lapsesta vastuu.