MItä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen sivusta seurannut yhden perhepäivähoitajan tapaa kohdella hoitolapsia. Hoitaja haukkuu vanhempia lasten kuullen, syyllistää isompaa sisarusta siitä jos lasten äiti ei ole laittanut pikku-siskolle hoitajan mielestä tarpeeksi vaatetta, puhuu lapsille rumasti jne. Monesti on tehnyt mieli ilmoittaa tästä jonnekin, sillä en hyväksyisi omia lapsiani kohdeltavan hoitopaikassa näin. Toisaalta tuntuu pahalta mennä ilmoitusta tekemään, kun itselläni ei rohkeus riitä sanomaan perhepäivähoitajalle suoraan asiasta, joka olisi varmasti asiallista. Perhepäivähoitaja asuu naapuripihassa, joten en ole jatkuvasti tilannetta seuraamassa, enkä myöskään usko, että hän jättäisi lapsia hoitamatta "fyysisesti" esim. laittaisi heille ruokaa, ulkoilisi jne. Hoitaja vaikuttaa todella väsyneeltä ja lapset ovat pieniä. Niin pieniä, etteivät osaa kotona kertoa, että hoidossa on paha olla... Nyt haluaisin teiltä asiallisia neuvoja ja ajatuksia mitä minä voisin asialle tehdä.

Mitä ne sitten tekee? siis millaisia toimenpiteitä tiedossa? EN haluaisi hoitajalle kuitenkaan vaikeuksia, muuten mukava ihminen on. EN vain voi hyväksyä tapaa jolla hän lapsia kohtelee, säälittää lapset niin kovasti...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mitä ne sitten tekee? siis millaisia toimenpiteitä tiedossa? EN haluaisi hoitajalle kuitenkaan vaikeuksia, muuten mukava ihminen on. EN vain voi hyväksyä tapaa jolla hän lapsia kohtelee, säälittää lapset niin kovasti...

tilanne tutkitaan ja hoitajalle saattaa tulla varoitus.

ok. Voiko tällaista ilmoitusta tehdä nimettömänä? Saako hoitaja tietoon kuka ilmoituksen on tehnyt? Samoissa paikoissa lasten kanssa usein ollaan. Tuntuis melko kiusalliselta jos tietäisi minun tehneen hänestä ilmoituksen...

Vielä tätä nostelen... Haluaisin kuulla onko kukaan muu ollut vastaavassa tilanteessa ja kuinka olette toimineet? vai oletteko jättäneet toimimatta? Minua niin vaivaa tämä juttu...

päivisin ulkoilen samaan aikaan kuin perhepäivähoitajat ja kaikenlaista tulee nähtyä ja kuultua. en ole puuttunut näkemiini tai kuulemiini epäkohtiin.

yhdestä hoitajasta oli tehty valitus ja hän sai ainakin tietää onko valitus tullut joltain perheeltä vai toiselta hoitajalta.

Ilmoittakaa perhepäivähoidonohjaajalle, jos näette jotain tuollaista. On lasten oikeus, että heillä on kunnollinen hoitopaikka. Miksi sellaista hoitajaa pitäisi suojella, joka kohtelee lapsia huonosti. Kukaanhan noista ei tule tietämään, ellei joku ilmoita, koska phh: t tekevät työtään yksin (yleensä ).

Yhteistyössä