Mitä tehdä ylijääneelle apteekin korvikkeelle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja almiron
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

almiron

Vieras
Meiltä jäi yksi kokonainen purkki yli kun maitoaltistusta varten kokeiltiin apteekin Almiron Pepti -korviketta. Sitä ei voi myydä missään kun se on elintarvike, tuttavapiirissä ei ole tarvitsijoita, vauvalle se ei sovi ja roskiin en viitsisi laittaa. Mitä siis tehdä sille? Hintakin oli yli 40 eur, joten ihan hukkaan en sitä haluaisi heittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja 5:n mutsi:
eikö täällä voi lahjoittaa sitä jollekin joka tarvitsee?

EI voi. Se on elintarvike ja reseptillä saatava tuote, joten sen lahjoitus/myynti on laissakin kielletty.

Almiron on kyllä reseptivapaa...sen tiedän että tällä foorumilla ei siltikään saa sitä kaupitella, mutta ei kai se noin niinkuin muutoin laitonta ole?!?

:o

EI voi. Se on elintarvike ja reseptillä saatava tuote, joten sen lahjoitus/myynti on laissakin kielletty.
Ainoa näistä oikeaan osunut on se, että kyseessä on elintarvike.

Elintarvikkeita saa silti myydä kuka vaan kelle vaan. Hankintapaikka ei vaikuta, saathan sinä apteekin käsikauppavoiteetkin myydä tai lahjoittaa eteenpäin.

Tällä palstalla se ei kuitenkaan onnistu joten laita esim. tonne histamiiniin viesti tai katso sieltä tarvitsija ja kirjoita hänelle niin ei tarvitse itse viestejä laittaa. Nuo korvikkeet ovat hintansa vuoksi haluttua tavaraa, Kela kun ei korvaa ennen kuin diagnoosi on varma.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Almiron on kyllä reseptivapaa...sen tiedän että tällä foorumilla ei siltikään saa sitä kaupitella, mutta ei kai se noin niinkuin muutoin laitonta ole?!?

Joo, sori virheeni. Tällä saitilla noita EI kuitenkaan saa kaupitella ihan elintarvikelainkin mukaan. Itse suhtaudun netissä kaupiteltuihin elintarvikkeisiin erittäin varautuneesti, yksityishenkilöltä ostettuna siis.

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Joo, sori virheeni. Tällä saitilla noita EI kuitenkaan saa kaupitella ihan elintarvikelainkin mukaan. Itse suhtaudun netissä kaupiteltuihin elintarvikkeisiin erittäin varautuneesti, yksityishenkilöltä ostettuna siis.

Ok...mä jo luulin tehneeni joskus laittomuuksia :ashamed: mutta hyvä että selvis :)

Yhteistyössä