Mitä tehdä Turussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Apsi Deisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Apsi Deisi

Aktiivinen jäsen
03.06.2007
7 211
0
36
Saatetaanpa olla tulossa ensiviikon lauantaina Turkuun hotelliin yöksi. Nyt vaan mietitään että mitä kaupungissa voisi tehdä? Illalla ainakin ravintolaan syömään (suositelkaa?), mutta mitäs päivällä? Nähtävyyksiä tai jotain vastaavaa??

ostoksille brahenkatu seiskaan :D
ja taidemuseo on nyt hienossa kunnossa, kahviloita,
kauppoja ja ravintoloita löytyy paljonkin kivoja =) mutta iltaravintolaksi mä
suosittelen sergiosia rannassa! =)

Onko lapsia mukana?
Hoplopp Raision puolella, jos sää on tympeä, Kupittaan seikkailupuisto, jos sää on hyvä ja Seikkailupuiston jälkeen Kultaiseen hirveen syömään, siihen ihan viereen.
Turun Linnakin on ihan kiva, ja Biologinen museo, jossa on täytettyjä eläimiä, kiehtoo myös lapsia. Aboa Vetus on mahtava paikka, siellä kun saa myös koskea, ei vaan katsoa.

Nähtävyyksiä...no, mun ja Nytkypyllyn lisäksi ne perinteiset eli linna, Tuomiokirkko ja museot.
Hyviä ravintoloita on vaikka kuinka...se, mihin kannattaa mennä, riippuu ihan siitä minkälaista sapuskaa haluatte :) . Mä menisin ehkä brassiravintolaan tai viikinkiravintolaan, ne on ainakin jotain hieman erilaista.

Kiitos vastauksista =)
Meillä ei vielä ole lapsia, tulossa kyllä... rv34. Turun Linnassa käytiin ohikulkumatkalla viime kesänä. Aboa Vetus, mikä paikka se on? Ruokaravintola voisi vaikka olla hieman erikoisempi/erilaisempi, joten viikinkiravintola kuulostaisi ihan kivalta.

AboaVetus on osa vanhaa kaupunkia, siis vanhan kaupungin rauniot, jotka löytyi rettingin palatsin korjaustöissä ja on siis siellä maan alla Rettingin palatsin alla jokirannassa ihan keksustassa. (Onhan se rettingin palatsi?)
Yläkerrassa on sit nykytaiteen museo, mutta mä olen ollu siellä vaan lasten kanssa, ni en oo ikinä sinne Ars Novan puolelle kerinny.

Kupittaanpuistossa on jäädytetty "mato-" luistinrata ja sieltä saa vuokrata luistimia. Ravintola teini vanhan suurtorin kupeessa on hyvä ja tunnelmallinen ravintola.

http://www.tuky.fi/speksi/

on ollut ihan jäätävän hyvä setti viime ja edellisvuonna. on kuulemma tänä vuonna vielä kovempi. :)
soveltuu ainakin opiskelijoille, myös hintansa puolesta.. vain 12€!!

oon ostanut jo liput ekaan ja vikaan näytksee, kun speksi-näytökset ei oo koskaan samanlaisia..

Yhteistyössä