Mitä tehdä tuon 16v pojan kanssa ? :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "äiree"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"äiree"

Vieras
Maanantaina pojalla mopo rikki ja mieheni auttoi korjaamisessa poikaamme ja sen kaveria. Mopo saatiin ajokuntoon... no eilen poika oli vailla rahaa, jotta saa mopon tulpan ostettua.. Annoin ja tulppa tuli vaihdettua pojan toimesta. No
eilen illalla kysyttiin pojalta, että joko se mopo on ok.
vastaus

Minkä ihmeet takia teidän piti koko ilta vittuilla?

Siis häh?
Mentiin miehen ihan hiljakseks. Puhuttiin niitänäitä ja mopo saatiin kuntoon ja poika tyytyväisenä peineli pitsalle kaverin kanssa,

tässä kiitos ?

Suutuin niin että sai kotiarestia!

Missä vanhempien kunnioitus?
Mitä tuon kans pitäs tehdä?

Meillä 14 V:lla samanlaista käytöstä. En tiedä kans mikä tuohon auttaa. Ja en kato läpi sormien noita. Se ainakin sit takaa et ei kunnioita ketään kun saa kotonakin aukoa päätä miten sattuu.

meillä ainakin 16v pojan kanssa jos mpossa on pienikin ongelma ollu tai on edelleen et jotain korjauksia tehdään niin vastaukset pojan suusta saattaa olla ihan mitä sattuu ja tiuskii. ja loppu tulos rivien välistä on aina se ett ihan kuin minä aitinä jotenkin olisin syyllinen siihen että mopo reistaa. Tuo mopo on kyllä sillainen härveli mikä on noille 16v aika arka paikka ja kiroon sen alimpaan .... ketä sillasen on menny keksimään.

[QUOTE="mie";25265250]meillä ainakin 16v pojan kanssa jos mpossa on pienikin ongelma ollu tai on edelleen et jotain korjauksia tehdään niin vastaukset pojan suusta saattaa olla ihan mitä sattuu ja tiuskii. ja loppu tulos rivien välistä on aina se ett ihan kuin minä aitinä jotenkin olisin syyllinen siihen että mopo reistaa. Tuo mopo on kyllä sillainen härveli mikä on noille 16v aika arka paikka ja kiroon sen alimpaan .... ketä sillasen on menny keksimään.[/QUOTE]

se on justiin näin, meillä kitinä loppu siihen kun kakstahtimopo vaihettiin nelitahtiseen kevariin

[QUOTE="äiree";25265296]mut äitinä kiinnostaa pojan kulkupeli.... niin taidan olla mörkö... pitää vain olla lompsakko avoinna[/QUOTE]

vois olla parempi jos otat etäisyyttä ja annat isän hoitaa mopohommat pojan kanssa, teinipojan näkövinkkelistä äidin moponkorjausvinkit käy vielä enemmän turmelukseen

[QUOTE="äiree";25265296]mut äitinä kiinnostaa pojan kulkupeli.... niin taidan olla mörkö... pitää vain olla lompsakko avoinna[/QUOTE]

niin no mun lompsa ei ainakaan riitä siihen. muutenkin aina rahat loppu ja sit pitäis koko ajan olla antamassa rahaa mopon korjaamiseen ja kun rahaa ei aina ole antaa niin kitina ja kielenkäyttö on sen mukasta sen jälkeen.

[QUOTE="mie";25265400]niin no mun lompsa ei ainakaan riitä siihen. muutenkin aina rahat loppu ja sit pitäis koko ajan olla antamassa rahaa mopon korjaamiseen ja kun rahaa ei aina ole antaa niin kitina ja kielenkäyttö on sen mukasta sen jälkeen.[/QUOTE]

lisäksi on vaara että ainakin osa rahoista menee varusteluun tai jopa virittämiseen

Ihan normaalia,olisithan voinut vastata että" koska sä oot rakas ja mua kiinnostaa sun mopojutut:)"
Ton ikäset on vaan tollasia.
Mutta ne yllättyy aika paljon kun vastaus on odottamaton!!

Öööh ei äidin pidä puuttua tai kysellä mitään teinipojan mopoharrastuksesta.
Riittää kun annat rahaa tarvittaessa, ei äidin tarvitse siihen muuten osallistua.

Höpöhöpö, kyllä äiti saa puuttua mopo yms asioihin! Itse ainakin...eikä oo tullut vastaansanomista! Tosin pojalla ei ollut mopoa, kevari sitten 16-vuotiaana! ;)
Tytöllä, 15vee, on mopo, tosin tytöt on tyttöjä, ihan rauhassa saamme puuttua kaikeen mopoon ja mopoiluun liittyvään!
Ite en suostuis edes olemaan pelkkä rahapussi...mopoon liittyen, enkä muutenkaan!

Mutta ap:n asiaan, teinit on teinejä, on ne sitten tyttöjä tai poikia, ei siihen sen isompaa syytä tarvita! Eikä se hyvä kasvatuskaan takaa sitä, etteikö teini olis tuollainen kuin ap:n poika!

Oisko hän turhautunut kun mopo reistailee, ja sitten on kiusallista kun porukat jaksaa nostaa sen asian pinnalle "koko ajan"?

Ja joo, uskon että poikia vähän ärsyttää jos äidit alkaa utelemaan tai pätemään "poikien jutuista".

Siltikin minusta on hyvä että poika saa rangaistuksen tuosta kielenkäytöstä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;25265894:
Ei kiesus näitä miehiä, kai te joskus edes ootte kuulleet villejä huhuja naisista, joilla on käsitystä muustakin kuin lastenhoidosta ja sisustamisesta :D

mä olen kuullut huhuja monitaitoisista naisista mutta aapeen poika ei välttämättä ole

Yhteistyössä