Mitä tehdä, töihin paluusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pulp
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pulp

Vieras
Mulla on nyt ongelma. Meillä on neiti 1v3kk ja olen hoitovapaalla hänen kanssa. Olen hakenut omasta vakipaikasta virkavapaata kesäkuuhun saakka ja sitten mulla olis kesäkuusta - elokuulle palkallinen kesäloma. Eli elokuun puolessa välissä olen ollut aikeissa "oikeasti mennä töihin", ja viedä neitimme päiväkotiin.

Mutta. Meillä on ollu taloudellisesti tosi tiukkaa tän kotihoidon tuen aikana. Kun meillä on normaalitilanteessa ihan ok tulot, mutta on menojakin - asuntolainaa, auto rahoituksella jne. Ja kun välillä alkoi jo tuntumaan niin tiukalta, ettei selvitä, hain muutamaa työpaikkaa.

Nyt sitten kävin tänään haastattelussa. Ja joo, vaikka se hyvin meni, niin ei tietty vielä tiedä saisinko edes paikan. Mutta kun en tiedä, mitä tehdä jos sitä mulle tarjotaan! Tää työpaikka olis mulle todella hyvää kokemusta, sellaista, mitä aika harvoin on tarjolla. Mutta isoin ongelma on se, että työ alkais jo helmikuun alussa :/

Jos sitä paikkaa tarjotaan mulle, tuntuu siltä, että harmittais jättää sitä vastaan ottamatta. Mutta harmittais myös todella paljon, jos en saiskaan enää olla tyttömme kanssa kotona niinku olen ajatellut. Rahatilanne toki helpottais ja sitä kautta moni muukin juttu.

Mitä te tekisitte??

Juuri tuon takia en itse ole vilkaissutkaan avoimia työpaikkoja, ettei joudu moisen pähkäilyn eteen. Itse jättäisin menemättä helmikuussa töihin vaan nauttisin vielä lapsen kanssa kotona olosta. Työpaikkoja tulee ja menee, mutta lapsesi on vain kerran noin pieni. =)

sepä siinä just on, että sydän tuntuis särkyvän, jos pitäis neiti jollekin muulle jo hoitoon antaa.

Mutta kun tuo raha :( Me ollaan miehen kanssa jo aika loppu siihen, ettei meinata saada laskujakaan maksettua, saatikka tehtyä mitään "ylimääräistä".

Olen harkinnu sitäkin, että ottaisin meille esim. pariksi päiväksi/vko hoitolapsen ja saisin siitä pientä korvausta avuksi. Mutta miehen mielestä niin vähäinen raha on sama kuin ei mitään, ja vaikea on sitten itsekään asiasta innostua, kun ei toinen yhtään tue.

Mitä jos palaisit omaan paikkaasi ja jäisit osittaiselle hoitovapaalle. siinä saa maksimissaan tehdä 30 viikkotuntia tai vähemmän. Suosittelen sitä. Lapsen hoitopäivät vähenee ja säästöä tulee sieltä päin.

Toi mun oma työni on sikäli erinomainen pienen lapsen kannalta, että mulla on muutenkin noin 30 tuntinen viikko ja hyvät lomat (opetusalalla). Tässä uudessa työssä olis siis virastotyöaika eli pidemmät päivät...

Mutta työkokemuksena tosiaan tää uusi paikka olis mulle aivan erinomainen ja jos tää työ alkais kesällä tai esim. vasta huhti-toukokuussa, niin menisin kyllä siihen. Haluaisin myös itse uutta haastetta työkuvioiden suhteen.

Tutulta kuulostaa. Meillä tuo pienimmäinen täyttää maaliskuussa 2 v, enkä raaski häntä millään vielä viedä hoitoon, kun jää varmastikin viimeiseksi lapseksi meillä. Pienten vieminen hoitoon on ollut minullekin aina vaikeaa, mutta yllättävän hyvin ne on siellä aina pärjänneet.Tässä tilanteessa ei kai voi muuta toivoa, kuin sitä, ettei valinta osu sinuun. Silloin ei vielä tarvitse asiaa murehtia.

Hankala homma. Mä olen ratkaissut tuon niin, että palaan omaan työhöni kokopäiväisesti vasta ensi syksynä, mutta käyn jo tekemässä "keikkaa", eli pari iltaa viikossa, omalla työpaikallani määräaikaisella sopimuksella, kun mies tulee töistä, niin lapsia ei tarvitse laittaa hoitoon.
Esikoinen oli 1v3kk aloittaessaan päivähoidon, ja meillä meni niin täydellisesti, kertaakaan ei jäänyt itkemään tai kaipaamaan meitä hoitoon jäädessään, ja hyvin viihtyi.

jotenkin hassua toivoa, ettei tulis valituksi, mutta niin miltei teen ;) Haastatteluun pääseminenkin oli jo iso juttu! Neljä paikkaa on tarjolla, ei kaikki siis ihan samaan tehtävään vaan toisiinsa liittyen ja niihin yhteensä 150 hakijaa...

Yhteistyössä