Mitä tehdä todella huonossa rahatilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huono rahatilanne
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huono rahatilanne

Vieras
Tilanne on sellainen, että olen maksanut liikaa varoja (vahinko) ja niiden palauttamisessa kestää verotoimiston mukaan 6kk. Laitoin toki heti korjausreklamaation sisään, mutta vieläkään he eivät näe sitä edes koneellaan.

Ongelmana on, että mulle toki juuri nyt sitten yllätyslasku pari tonnia (valtiolta toki sekin), enkä pysty sitä maksamaan, kun vahingossa rahat ovat verottajalla.

Mitä oikeasti voin tehdä? Eikö ihmisellä ole mitään oikeusturvaa saada rahojaan takas verottajalta aikaisemmin? Onko tämä laillista, että rahoja pitää virheen takia odotella noin kauan?

Jos joudun ottamaan tämän takia lainaa, niin jonkun joustoluoton korot tai luottokortin korot tulee olemaan valtavat.

Mitä tehdä?

Ei oo ollu tuollaista tilannetta.... yllätyslaskujakin on tullut, mutta aina ollut säästössä eri tilillä nimenomaan yllätyksiä varten muutama tonni. Eli jatkossa, ole viisaampi etukäteen, ala nyt heti säästää kun tuosta laskusta nyt ensin selviät. Ja ei, en ole suurituloinen, matalapalkka alalla.

Ei oo ollu tuollaista tilannetta.... yllätyslaskujakin on tullut, mutta aina ollut säästössä eri tilillä nimenomaan yllätyksiä varten muutama tonni. Eli jatkossa, ole viisaampi etukäteen, ala nyt heti säästää kun tuosta laskusta nyt ensin selviät. Ja ei, en ole suurituloinen, matalapalkka alalla.

On mulla aina toki säästöjä, mutta pilkkuvirheen takia laskunmaksussa ne kaikki meni.
Muut säästöt ovat sellaisessa muodossa, ettei niitä voi ottaa rahaksi lyhyessä ajassa.

Yhteistyössä