Mitä tehdä tässä tilanteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuakaipaileva
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apuakaipaileva

Vieras
Minulla on exän kanssa 1-vuotias lapsi ja nyt olen taas raskaana, samalle miehelle ja ehkäisystä huolimatta. En todellakaan haluaisi tehdä aborttia, mutta tuntuisi niin vastuuttomalta tehdä lapsi tähän tilanteeseen. olen yh, kouluun pitäisi mennä syksyllä jne... Eli kaikki taas siirtyisi enkä pystyisi elättämään perhettäni vielä pidempään aikaan.. Huoh. Toisaalta en tiedä pystyisinkö tappamaan oman lapseni.

Jos et halua tehdä aborttia, niin älä tee.

Opintojen aloittamista voi kyllä lykätä, ja Suomi on siitä hieno maa että taloudellisestikin pärjää aina.

Sinuna miettisin kahta asiaa: a) mitä haluan - abortti vai ei? ja b) mihin voimani riittävät.

Minkälainen isä exäsi on nykyiselle lapsellesi? Itse tuskin tekisin aborttia, kun on vielä esikoisen täyssisaruskin kyseessä. Ei mikään yhden illan juttu. Mutta tuon lapsen jälkeen huolehtisin ehkäisystä tuplavarmistuksella... Kuitenkin sisarus olisi ihana asia myös sille lapsellesi!

En ajatellut yhteen paluuta... Ja en todellakaan haluaisi tehdä aborttia mutta tuntuu että tämä yhteiskunta tavallaan painostaa siihen kun ei saa valtion rahoilla elää.. No, kai tämä tästä selkiytyy

Ihana ja rakastava isä on ja viettää meidän kanssa paljon aikaa, myös lapsen kanssa yksikseenkin. Ja toisinaan niitä yhteisiä öitä sitten viettää isä ja äiti.. Eli ei kai olla kunnolla päästy yli toisitamme. Mutta molemmilla hyvä näin ainakin toistaiseksi.

[QUOTE="a.p";25653791]en todellakaan haluaisi tehdä aborttia mutta tuntuu että tämä yhteiskunta tavallaan painostaa siihen kun ei saa valtion rahoilla elää..[/QUOTE]
Kuule, kyllä saa. Ei se ikuista varmaankaan olisi...kun saat lapsesi isommiksi, ja itsesi valmistumaan koulusta, niin ehdit vielä maksaa veroja. Joten nauti ihan rauhassa yhteiskunnan tuesta niin kauan kun sellaisia tarvitset, se on sun ja lastesi oikeus.

Mitään elämäntapasossupummeilua en todellakaan kannata, enkä kannata sitäkään että perustetaan suurperhe täysin yhteiskunnan tukien varaan, mutta siitä ei nyt olekaan kyse. Ja minusta olisi julmaa keskeyttää raskaus vain rahan takia.

Mä laittaisin kesken. Löydät vielä miehen joka haluaa kanssasi lapsia ja perheen. Keskity nyt tähän lapseen joka sulla on jo ja tee teidän elämästä niin hyvää kuin mahdollista.

Yhteistyössä