Mitä tehdä Tampereella päivä vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöh

Vieras
Mies menee Saunaan ja ollaan hotellissa yötä. Minä ja vauva ollaan päivä ja ilta siis kaksin, mitä Tampereella voisi tehdä vaunujen kanssa? Hotelli on jotain 10 km päässä keskustasta, joten jos johonkin mennään niin autolla plus vaunuilla. Särkänniemi on kai vähän tylsä mennä vaan vaunuja työntelemään, mites keskustan kaupat - onko kivoja paikkoja, erikoisliikkeitä joissa kannattaa ehdottomasti käydä? Muutaman tunnin (että saa vauva nukuttua päikkärit) voisi kaupungilla pyöriä, muuten varmaan vietetään sit aikaa hotellihuoneessa. Harmi kun ei ole tuttujakaan sielläpäin...
Vai pitäisköhän meidän jäädä kotiin.. mies kyllä tarviis kuskia :D

Mee laivalla Viikinsaareen ottamaan arskaa ja nauttimaan kesäpäivästä, jos on hyvä ilma. :)

P.s. Henkkamaukalla pääsee vaunujen kanssa jonojen ohi isoon sovituskoppiin sovittamaan. B) Siis sinne mahtuu vaunut mukaan ja Sokoksella voi imettää sermin takana (käytännön vinkkejä :D) ...ja just oli lehdessä, et on toinenkin paikka, jonne on avattu oikein imetys- + vauvanhoitohuone, mutta kun en muista missä se oli...

Shoppailla, hämeenkatua päästä päähän + Koskikeskus? Jos olet tottunut kävelijä (tai pääseehän lähemmäksi bussillakin), niin suuntaisin esim Pyynikinharjulle munkkikahveelle http://www.munkkikahvila.net/torni.html, Arboretumiin kukkia haistelemaan (ja eväitä syömään) , http://www.tampere.fi/ytoteto/puisto/puistot/arboretum/ tai Pyynikin rantaan kävelylle.

Mikä hotelli, eli missä päin?

Babybio on mun käsittääkseni joka paikassa aina samaan aikaan. Tampereellakin torstaisin ja kerran kuussa. Jos auto on käytössä niin mä varmaan lähtisin Ideaparkkiin hengaileen. Hyvät tilat vauvan kanssa vaunutella eikä säät haittaa mitään =)

Babybio.fi löytyy tietoa. Isoissa kaupungeissa on vauvaleffa, johon voi mennä vauvan kanssa. Leffa on hiljasemmalla ja valoa enemmän ja siellä on mikro, vaipanvaihtopiste ja sit kaikenlaista, arvontaa, maistiaisia jne. Ja leffa on aina joku uusi, viime viikolla oli Jätä se - niminen leffa.

Ideapark vois tosiaan olla yks vaihtoehto, ainakin jos sataa vettä. Äkkiäkös sinne autolla hurauttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Alkuperäinen kirjoittaja pöh:
Kiitti vinkistä, sokokselle sit imettämään :) Viikinsaari on ilmeisesti jossain keskustan lähellä?

Paatti lähtee Laukontorilta. Saari on kyllä kauempana Pyhäjärvellä....

Mitähän se laivamatka kestää... oisko n. 30 minsaa? Aika usein niitä paatteja sinne kuitenkin menee, että siinä mielessä helppo eikä tuo paattireissu ole kovin kallis. :) Mutta Laukontori on ihan keskustassa eli sinne on helppo lähteä.

(lisäinfoa.. :D)

Babybio.fi löytyy tietoa. Isoissa kaupungeissa on vauvaleffa, johon voi mennä vauvan kanssa. Leffa on hiljasemmalla ja valoa enemmän ja siellä on mikro, vaipanvaihtopiste ja sit kaikenlaista, arvontaa, maistiaisia jne. Ja leffa on aina joku uusi, viime viikolla oli Jätä se - niminen leffa.

Ideapark vois tosiaan olla yks vaihtoehto, ainakin jos sataa vettä. Äkkiäkös sinne autolla hurauttaa.

Kiitoksia. :D

Shoppailla, hämeenkatua päästä päähän + Koskikeskus? Jos olet tottunut kävelijä (tai pääseehän lähemmäksi bussillakin), niin suuntaisin esim Pyynikinharjulle munkkikahveelle http://www.munkkikahvila.net/torni.html, Arboretumiin kukkia haistelemaan (ja eväitä syömään) , tai Pyynikin rantaan kävelylle.

Noi täytyy tsekata.
Mies varas sen hotellin (kaikki keskustan hotellit oli yllättäen täysiä kun on se Sauna), eli en nyt muista tarkalleen... joku hirvee murju kuitenkin :D:D Mut 10km se sano olevan matkaa keskustaan, joten autolla varmaan se matka mennään mutta muuten kyllä tykätään vauvan kanssa vaunutella pitkiäkin lenkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärppänä heinälatoon:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Kiitti vinkistä, sokokselle sit imettämään :) Viikinsaari on ilmeisesti jossain keskustan lähellä?

Paatti lähtee Laukontorilta. Saari on kyllä kauempana Pyhäjärvellä....

Mitähän se laivamatka kestää... oisko n. 30 minsaa? Aika usein niitä paatteja sinne kuitenkin menee, että siinä mielessä helppo eikä tuo paattireissu ole kovin kallis. :) Mutta Laukontori on ihan keskustassa eli sinne on helppo lähteä.

(lisäinfoa.. :D)

Aika kurjaa säätä on viikonlopuksi luvassa :( Eli ei ehkä sinne Viikinsaareen. tasatunnein lähtee paatti, ja saaresta aina puolelta Laukontorille. Ehkä Ideapark vois olla sadesään pelastus... Ja sit on toi Koskikeskus, mutta ei siellä nyt päivää saa kulumaan. Jos sää suosii, voihan Särkänniemeen mennä fiilistelemään, vaikka eläinpuistoon. Mutta itse menisin mieluummin vaikka just Pyynikille.

Jos hotelli kerran hervannassa, niin siitä autolla hurauttaa kivasti just Ideaparkkiin, niinkun muutamat jo ehdottikin. Sinne mä menisin, paljon shoppailu- ja kahvittelumahdollisuuksia, ja varmasti kuluu muutama tunti hyvin!

Alkuperäinen kirjoittaja helppoa:
Miksi sä et lähde kans sinne saunaan? minä ainakin lähtisin. Vauvalle vaan kuulosuojaimet.

No mä ajattelin etten jaksa katella kun pojat kaljottelee siellä, vaikka hyviä bändejä oliskin. Saa mies olla vapaallakin pitkästä aikaa ;)

pitääpäs selvittää mieheltä se hotelli...

Yhteistyössä