Mitä tehdä? Mikä mua vaivaa? Suhdesolmujen asiantuntijat auttakaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lämpö puuttuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lämpö puuttuu

Vieras
Olen ollut mieheni kanssa yhdessä 7 v ja naimisissa ollaan oltu 4 v. Saatiin eka lapsi melko nuorena, parikymppisinä.

Mies on ainakin omien sanojensa mukaan ihan tyytyväinen elämäämme, mutta minulla on joku hemmetin kriisi. Minulla ei ole ollut KOSKAAN mitään kamalia palavia ihastumisen tunteita miestäni kohtaan alunperinkään, vaan kun olinkin vuoden seurustelun jälkeen yllättäen raskaana, päätimme mennä naimisiin - sitä ennen olimme eroamassa.

Arki on ollut ihan tavallista ja hyvää, olemme kasvaneet vanhemmiksi, olemme opiskelleet molemmat hyvät ammatit ja saaneet hyvät työpaikat ...

Jotenkin MULLA on tässä parin vuoden ajan ollut tunne, että jotain puuttuu. Kun ei ole intohimoa miestä kohtaan. Perhepsykologilla ollaan käyty, mutta kun ei siitäkään ole ollut apua kuin hetkeksi. Kun katson miestäni, tuntuu vain ärsytys ja vitutus. Katkerasti mielessäni ajattelen, että hän on pilannut elämäni, kun elämäni on niin... Meillä ei ole mieheni kanssa mitään yhteistä, yhteyttä, hän ei halua jutella tai keskustella kun sanoo vaan ettei osaa. Torjuu. Katsoo telkkaria ja tekee töitä.

Olen jäänyt näiden vuosien aikana vaille naisena. Haluaisin, että hän katsoisi minua rakastaen ja ihaillen. Hän torjuu halaukseni eikä halua julkisilla paikoilla olla lähelläni. En ymmärrä! Olen kuitenkin vielä nuori nainen ja erittäin viehättäväkin!

Suureksi ongelmaksi ja kompastuskiveksi onkin muodostunut se, että olen tavannut elämässäni (ja avioliittoni aikana) upeita miehiä, mutta joihin en ole voinut sen tarkemmin tutustua tietystikään siinä mielessä koska olen naimisissa ja varattu. Vähän aikaa sitten ihastuin erääseen aivan... no sanoinkuvaamattoman mahtavaan mieheen, sukat pyöri jalassa, mutta pakit jouduin tietysti antamaan, koska olenhan naimisissa.Sanoin, ettemme voi pitää mitään yhteyttä (sillä olin varma että muuten pettäisin ja lankeaisin!)

Tuntuu että oma sydän on niin särkynyt ja rikki. Kaipaan sitä että joku koskettaa ja rakastaa, eikä työnnä pois. Olen niin täynnä läheisyyden ja rakkauden kaipuuta ja maailma kun on täynnä myös niitä ihania miehiä... ja minun elämäni täynnä tuo kylmä ja etäinen aviomies. Itseasiassa mies eilen tunnusti, että hän ei olisi mennyt kanssani naimisiin, jos en olisi tullut raskaaksi.

Mua vituttaa, etten voi kokea sellaista rakkautta, mitä lähipiirissäni olevilla pariskunnilla on!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
BR oliko sulla silloin perhettä ja lapsia kun lähdit onneasi etsimään?

Pelottaa, että olisin tällöin vain perheemme rikkoja ja tekisin lapsemme onnettomaksi :(

Oli 5 v lapsi ja aviomies. Olen nyt naimisissa elämäni rakkauden kanssa :)

Jos et ole onnellinen, jätä miehesi. Jokaisella meillä on oikeus aitoon onneen vaikka olisi jo perheet, talot ja lapset. minä jätin lapseni isän, ihan vaan siitä syystä etten ollut onnellinen ja se oli elämäni paras päätös! Olen löytänyt uuden miehen enkä tiennyt tällaista yhteenkuuluvuutta edes olevan olemassa.

Kerroin eilen eroajatuksestani miehelle. Mieheni mielestä olen itsekäs ja tyhmä, oman navan ympärillä pyörivä nainen, joka ei ei kestä olla suhteessa jos ei ole koko ajan huomion keskipiste ja ihailun aihe.

Pidän kyllä ihailusta ja huomiosta, mutta valitettavasti omassa avioliitossani en ole sellaista mieheltäni saanut.

Sinulle BR ja cynthia olen kateellinen, että uskalsitte ...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kerroin eilen eroajatuksestani miehelle. Mieheni mielestä olen itsekäs ja tyhmä, oman navan ympärillä pyörivä nainen, joka ei ei kestä olla suhteessa jos ei ole koko ajan huomion keskipiste ja ihailun aihe.

Pidän kyllä ihailusta ja huomiosta, mutta valitettavasti omassa avioliitossani en ole sellaista mieheltäni saanut.

Sinulle BR ja cynthia olen kateellinen, että uskalsitte ...

Enpä ihmettele, että haikailet muuta. Kuka tuollaisen miehen kanssa haluaisikaan olla. Toivon sydämestäni, että uskallat joku päivä tehdä ratkaisun ja lähteä. Jossain sinua odottaa onni, jota et nyt voi kuvitellakaan :)

Sulla on oikeus tehdä omat ratkaisusi! Et tee lapsia onnettomaksi eroamalla. Sä olet antanut miehelle mahdollisuuden muuttaa tapansa ja hän on päättänyt ettei halua sun olevan onnellinen joten sinuna jättäisin hänet.

Mä voin kertoo näin lapsen näkökulmasta eroja seuranneena, että mä ainakin huomasin äidin ja isän huonon olon ja munkin olo helpottu sillon kun ne erosi! Samoin oli sitten myöhemmin isäpuolen kanssa. Nyt äidillä on kolmas mies ollut jo vuosia ja huomaa että nyt vasta sen oikean kohdalla on oikeasti onnellinen! Hyvät välit isään pysyi eron jälkeen ja edelleenkin niin ei me menetetty veljen kanssa mitään. En kyllä paljoa muista ensimmäisestä erosta, muutakuin että kaikkien olo helpottui. Olin silloin reilu 4v. Toivottavasti uskallat joskus lähteä jo pelkästään itsesi takia ja kyllä lapset vaistoaa helposti tuommoiset asiat!

Tilanteesi ei todellakaan ole helpoin, mutta toivotan sulle mielentyyneyttä ja rohkeutta.
Jokainen meistä on itse vastuussa elämästään ja onnestaan.
Ymmärrän, että tuntuu, että mies on pilannut elämäsi. Mutta tosiasiassa sinä voit edelleen valita mitä teet. Eroaminen ei ole helppoa. Mutta ole itsellesi rehellinen: mitä sinä elämältäsi haluat?

Se täytyy vielä lisätä, että jos lähdet niin lähde puhtaasti itsesi takia. Älä jonkun toisen miehen. Vasta kun olet valmis olemaan yksin ja itsenäinen, voit seistä tarpeeksi vahvoilla uudessa suhteessa.

Minun mielestäni sinulla itselläsi on avain elämässäsi olevaan onnellisuuteen. EI se mies siihen mitään vaikuta, sinä itse teet sen onnellisuuden! Mielestäni et löydä välttämättä onnellisuutta sillä että "vaihdat" miestä tai siis eroat nykyisestäsi ja sitten pyrit löytämään sen uuden. Sinullehan on annettu jo onnea elämään -lapsi, avioliitto, työpaikat jne.. Sinun täytyy oppia rakentamaan se onnellisuus noihin tekijöihin mitä sinulla jo on - ei se kuule vaihtamalla parane koska sinä itse viet ne samat asiat niihin uusiinkin parisuhteisiin!! Opettele uudestaan rakastamaan miestäsi ja liittoasi!