Mitä tehdä? (liittyy raskauteen ja synnytykseen)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
Eli tilanne on se että mulla viikoja nyt kohta 30 ja muutaman päivän olen rampannut vessassa molemmilla asioilla. Supisteluja on ollut jonkin verran, mut ne on lähinnä selkäpuolen polttoja. Ja alakerassa on hirveä vihlonta. 2 iltana on tullut kipeitä supistuksia n. 30 min ajan parin pinutin välein. Mut sen jälkeen loppunu.

Nyt pelottaa että kaikki viittaa siihen että synnytys käynnistyy lähipäivinä.. Mitä nämä voi olla ja mitä pitäis tehdä??

tuollaiset tuntemukset oli liitoskipuja, tai ainakin aika samoin voisin kuvailla niitä.
Ja etekin iltaan painottuen.

Jos ei supparit tihenny tms niin ei varmaan kannata huolestua, tai jos huolettaa ainahan saa/ voi soittaa äippäpolille.. :)

Kuulostaa vähän siltä, että on vain harjoitussupistuksia, jos ei niitä tuon enempää kuitenkaan ole. Varmaankin vauva saattaa olla myös laskeutumassa alaspäin, se aiheuttaa sinne alakertaan ikävää tunnetta ja painetta. Jos supistukset menevät levossa ohi, tai niitä ei kuitenkaan tule pitkäkestoisesti säännöllisenä, niin voit olla mun mielestä ihan rauhallisin mielin vielä. Varmaankin sulla on kohta neuvola, siellähän voi tuosta asiasta vielä kysyä.

Ei nämä liitoskipuja ole, 2 lasta minulla entuudestaan joten on kyllä entuudestaankin tuttua...

Alkuperäinen kirjoittaja mulla...:
tuollaiset tuntemukset oli liitoskipuja, tai ainakin aika samoin voisin kuvailla niitä.
Ja etekin iltaan painottuen.

Jos ei supparit tihenny tms niin ei varmaan kannata huolestua, tai jos huolettaa ainahan saa/ voi soittaa äippäpolille.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Kuulostaa vähän siltä, että on vain harjoitussupistuksia, jos ei niitä tuon enempää kuitenkaan ole. Varmaankin vauva saattaa olla myös laskeutumassa alaspäin, se aiheuttaa sinne alakertaan ikävää tunnetta ja painetta. Jos supistukset menevät levossa ohi, tai niitä ei kuitenkaan tule pitkäkestoisesti säännöllisenä, niin voit olla mun mielestä ihan rauhallisin mielin vielä. Varmaankin sulla on kohta neuvola, siellähän voi tuosta asiasta vielä kysyä.

Sen unohdinkin mainita että vauva on laskeutunut, tai masu ainakin tippunut huomattavsti alapäin. Harjoitussuppareita on ollut lähes koko raskausajan.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ei nämä liitoskipuja ole, 2 lasta minulla entuudestaan joten on kyllä entuudestaankin tuttua...

Tjaa.. no sorry.... soita sitten sinne äitipolille ja kysy sieltä. Paremminhan ne tietää kun täällä.

Kun ei tunnu mikään olevan ok...

Alkuperäinen kirjoittaja koppis:
Soita äitipolille tai mene näytille. Jos masu on "tippunut" sehän yleensä tarkoittaa, että vauva syntyy siitä n. 4 viikon kuluttua.

:D No ei kyllä kauhean tarkkaan kannata tollaseen "sääntöön" luottaa. Kaikilla ei "tipu" ollenkaan, joillain se on alhaalla koko raskauden ajan.

Soita äitipolille tai mene näytille. Jos masu on "tippunut" sehän yleensä tarkoittaa, että vauva syntyy siitä n. 4 viikon kuluttua.

Niin ja joku mainitsi streptokokista. Se on yksi vaihtoehto. Mulla oli se bakteeri yhdessä raskaudessa tietämättäni ja vauva oli 2 päivää teholla ja pitkällä ab-kuurilla.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:

:D No ei kyllä kauhean tarkkaan kannata tollaseen "sääntöön" luottaa. Kaikilla ei "tipu" ollenkaan, joillain se on alhaalla koko raskauden ajan.

No mutta ap sanoi, että hänellä vatsa on nyt "tipahtanut" alas. Mulle ainakin neuvolassa sanottiin, että siitä menee synnytykseen n. 4 viikkoa.

Mulla viikkoja kohta 28 ja neuvolasta sain käskyn soittaa heti jos alkaa tulee enemmän näit äsupistuksia. Jos kivuliaita niin tarkistavat tilanteen ettei tapahdu avautumista jne. Ite menossa tarkistuttamaan kun noita vihlasuja ja suppareita ollut vähemmän kun sulla. Neukkatäti sanoi että parempi vaan katsoa koska viikkoja ei kuitenkaan vielä tarpeeks ole.
Sinuna kyllä soittasin eka sinne äitipolille. Ja jos sinne ei tarvii mennä näytille niin maantaina neuvolaan että se neuvolalääkäri kattois tilanteen.

Alkuperäinen kirjoittaja CrystalBlue:
Mulla viikkoja kohta 28 ja neuvolasta sain käskyn soittaa heti jos alkaa tulee enemmän näit äsupistuksia. Jos kivuliaita niin tarkistavat tilanteen ettei tapahdu avautumista jne. Ite menossa tarkistuttamaan kun noita vihlasuja ja suppareita ollut vähemmän kun sulla. Neukkatäti sanoi että parempi vaan katsoa koska viikkoja ei kuitenkaan vielä tarpeeks ole.
Sinuna kyllä soittasin eka sinne äitipolille. Ja jos sinne ei tarvii mennä näytille niin maantaina neuvolaan että se neuvolalääkäri kattois tilanteen.

Kiitos vastauksesta. Mulla piakat pehmenneet ja sormelle auki rv 24 ja jotain, mut ei neuvolassa suostunut tekemään sisätutkimusta ettei vain edesauttaisi aukenemista. Pitkän aikaa olinkin vuodelevossa ja töistä jouduin jäämään pois.

Mua kiinnostaisi tuo mahan "tippuminen", esikoisesta maha laskeutui mutten muista siitä enää mitään :D Eli siis miten paljon maha voi tippua? Tarkoittaako se sitä että maha tavallaan "roikkuu"? Tai no siis ääh, selittäkää mulle jooko viisaammat.

Yhteistyössä