Mitä tehdä kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
olemme kasvaneet miehen kanssa eri suuntiin? Haluamme elämältä eri asioita. Mies haluaisi muuttaa mutta saa nähdä pääsemmekö siitä yhteisymmärrykseen. Itse haluaisin asua kaupungissa ja mies maaseudulla ja erityisesti sellaisessa paikassa, jossa en viihdy enkä löydä töitä. Miehen mielestä minun pitäisi itse työllistää itseni. En voi millään käsitöillä elättää itseäni kun en pidä käsitöistä enkä osaa tehdä mitään. Koulussa inhosin käsitöitä ja erityisesti ompelua. Lisäksi haluan käydä kunnollisessa työssä jossa saan palkkaa varmuuden vuoksi enkä halua jäädä tyhjän päälle, jos esim. ero tulisi. Mummoni jäi nuorena leskeksi.

Loma-aikana haluamme tehdä eri asioita. Olen jotenkin rasittunut kun ajattelen lomaa. Mies ei pidä autoilusta, mutta mökille kyllä autolla tykkää mennä. Mökki on kaukana kaupoista ja mies ehdotti että voisimme olla lasten kanssa mökillä ilman autoa. Pyöräillä muka kauppaan jonne on matkaa n. 10 km suunta. Muutenkin mökillä kaikki on alkeellista kun vedet pitää keittää jne. Kaipailen järkeviä kommentteja. Mies on aikaisemmin paremmin osallistunut arkeen ja nuorempana tehnyt kotitöitä. Viikonloppuisin sentään hakkaa matot. Mitä tekisitte?

En nyt sanoisi, että tapauksessanne olisi kyse "erilleen kasvamisesta", vaan erilaisista mieltymyksistä ylipäätään. Tuo muuttohomma on kompromissikysymys. Mekin miehen kanssa haluttaisiin asua eri paikoissa, minä maalla ja mies taajamassa. Kompromissina on nyt se, että asumme tällä hetkellä taajamassa rivitalossa, sitten kun ostetaan omakotitalo niin se hankitaan tuosta läheltä maaseudulta. Eikä se kuitenkaan ole kovin kaukana keskustasta. Kyllä tuolta maaltakin pääsee töihin kaupunkiin, täytyy vaan motivoitua siihen ajamiseen.

Loma-asiakin lienee sovittelukysymys. Jos mies haluaa polkea kauppaan, niin ei kai sinun pakko ole lähteä silloin mukaan?

Höh, unelmamies kuvauksesi perusteella =) Kyllähän sitä landella voi muutakin tehdä, kun neuloa sukkaa ja lapasta.. :O Minä voin lähteä sijastasi mökille alkeellisiin oloihin lepuuttamaan hermoja ja fillaroimaan lasten kanssa kaupalle..huoh..

Yhteistyössä