Mitä tehdä kun tekis mieli leipoa mutta ei uskalla yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noita on varmaan miljoonia erilaisia ohjeita, joista osa on hyviä ja osa huonoja, missä sitten ei onnistu. Lapsi kokeili yhtä nettiohjetta ja pieleen meni, samaisesta ohjeesta täälläkin kyseltiin, oli joku muukin epäonnistnut, Itselläni on kaksi erilaista hyväksi todettua ohjetta ja toinen niistä (se paremman makuinen ja mehevämpi) ei ensikertalaiselta onnistu. Ei lapsi uskonut, että äidin ohje on parempi :whistle: Se varmemmin onnistuva on joskus kaksplus-lehdestä kopsattu, se on huomattavasti keveämpi kuin toinen ohje.

Joku pelkästään sekoitettava mauste/piimäkakkuohje on hyvä aloittelijalle.

Mulla on ihan kiva perus ohje mokkapaloille. Joku joskus ihmetteli kuinka mokkapaloissani ei ole yhtään paakkuja taikinassa eikä kuorrutteessa, salaisuuteni on siinä että jauhot taikinaan laitan siivilän läpi ja myös kuorrutteen tomusokerin siivilöin.

Mulla on ihan kiva perus ohje mokkapaloille. Joku joskus ihmetteli kuinka mokkapaloissani ei ole yhtään paakkuja taikinassa eikä kuorrutteessa, salaisuuteni on siinä että jauhot taikinaan laitan siivilän läpi ja myös kuorrutteen tomusokerin siivilöin.
Nuo nyt on niin perusjuttuja leipomisessa, mutta kaikki eivät viitsi tehdä niitä. Kaakao pitää myös siivilöidä

Sori...mut multa ei kauheasti heru ymmärrystä...leipomisen oppiminen on 100 kertaa helpompaa kuin lapsena pyöräilyn tai uimisen oppiminen. (n)

Koska sen juju on että teet konemaisesti joka vaiheen just niinku siinä ohjeessa käsketään.

Kinuskikissalla on hyvät opetusohjeet oikeasti taitoa vaativiin, kuten täytekakkupohjan onnistumiseen tai koristeluihin.

Mun leipomuksia kehutaan aina. No ööö...koska luin vaan ohjetta?
Ei kukaan synny synnärillä jokin omituinen keittokirja päässään, ja ekat sanat vauvana ole "kuinka erotella kananmunan keltuaiset valkuaisista".

Lämmitä uuni ohjeen mukaiseen lämpötilaan.Tee sellanen kakku missä ainekset vain sekoitetaan kaikki yhtä aikaa kulhossa. Sitten voitelet kakkuvuoan voipalalla ja ripottelet korppujauhoa vuokaan ja heiluttelet että se korppujauho tarttuu joka puolelle. Kaada ylimääräiset korppujauhot pois.
Sitten kaada taikina vuokaan, paista uunissa ohjeen mukainen aika ja ota se pois uunista. Syö.

• Tykkää
Reactions: Echo

Uusimmat

Yhteistyössä