Mitä tehdä kun tekis mieli leipoa mutta ei uskalla yrittää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nii mun ongelma on sellanen että tykkään selata resepti sivuja ja ajatella ''voi hitto kun osaisi tuommoisen tehdä ois kyllä varmaan hyvää'' ja olisihan sitä perhettäkin kiva yllättää itsetehdyillä herkuilla toisinaan mutta 99.9% aina kun koitan jotain leipoa niin pieleen menee vaikka ei olisi kyse edes periaatteessa mistään monimutkaisesta jutusta kuten vaikka pekonipiirakka.

Että mitä tekisi kokeilisiko sitä vaan kaikkea perheeltä salaa (otan epäonnistumiset raskaasti jos joku tietää mitä olin puuhaamassa) positiivisesti ajatellen ''kyllä tämä tästä jos ei niin sitten ens kerralla...'' ja syöttäs koiralle epäonnistumiset :D

Vai olisikohan sitä jotain oikotietä onneen?

Tekemällä oppii, siitä vaan.
Muista kuitenkin, että leipomisessa on pitkälti kyse kemiasta, eli ohjeita pitää noudattaa.

Ruoanlaitossa voi enemmän säveltää.

Voi kun mulla olis tollanen kaveri joka ei uskalla leipoa! Mä tykkäisin niin näyttää sille miten se menee. Mä rakastan leipoa ja kaikki on aina onnistunut.

Eikö sulla olis joku kaveri joka on leiponut paljon?

Voi kun mulla olis tollanen kaveri joka ei uskalla leipoa! Mä tykkäisin niin näyttää sille miten se menee. Mä rakastan leipoa ja kaikki on aina onnistunut.

Eikö sulla olis joku kaveri joka on leiponut paljon?

No onhan noita mutta a)niilläkin on lapset/arki pyöritettävänä kuten minullakin+työt että aika on ongelma toinen on se että itseäni hävettäisi kun on se vaan jotenkin noloa entiiä miks :D

Sillä leivonnaisella on monta nimeä. Yksi on mokkaruutu, toinen mokkapala. Muitakin on. Kaikilla löytyy sama ohje.
Nuo on tosi helppoja ohjeita.
Noita on varmaan miljoonia erilaisia ohjeita, joista osa on hyviä ja osa huonoja, missä sitten ei onnistu. Lapsi kokeili yhtä nettiohjetta ja pieleen meni, samaisesta ohjeesta täälläkin kyseltiin, oli joku muukin epäonnistnut, Itselläni on kaksi erilaista hyväksi todettua ohjetta ja toinen niistä (se paremman makuinen ja mehevämpi) ei ensikertalaiselta onnistu. Ei lapsi uskonut, että äidin ohje on parempi :whistle: Se varmemmin onnistuva on joskus kaksplus-lehdestä kopsattu, se on huomattavasti keveämpi kuin toinen ohje.

Joku pelkästään sekoitettava mauste/piimäkakkuohje on hyvä aloittelijalle.

Uusimmat

Yhteistyössä