Mitä tehdä kun taksikuski ei opi kelloa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
*hiuksia raastava hymiö*

Pakkasta -27 astetta. Ja lapsi odotti taksia puoli tuntia pysäkillä.
Sattumalta näin kun kävin keittiössä että tenava oli kävelemässä kotipihaan samalla kun taksi tulla huruutti perässä ja poimi kyytiin pihasta.

Koulun alettua meille kerrottiin ajat koska on oltava sovitussa paikassa. 8.10 9-aamuina ja 9.20 10-aamuina.
Kymppiaamuina taksi ainakin tulee miten sattuu, useimmiten nykyään vasta 9.40.

Hankalaa tässä on se, että sovittu pysäkki on 300m päässä pihastamme paikassa johon ei kunnolla näe ikkunasta. Sovittuna aikana näin auton menevän kujalla joten tyhmänä oletin että hyvä, taksi oli. No ei ollut.

Niinä aamuina kun lapsi itse on myöhästynyt on kuljettaja saanut kuulla vuolaat anteeksipyynnöt siitä että on joutunut pari minuuttia odottelemaan kyytiläistä.

Yhtenä aamuna lapsi unohdettiin kokonaan hakea! Anoppi soitti että siellä se kuulkaa venttaa edelleen, käy itse viemässä kun koulu alkaa viiden minuutin kuluttua! Kävin ja kun palasin reissulta, taksi tuli vastaan pihatiellä....
Iltapäivällä lapsi oli sanonut että aamulla odotti ja sitten äiti vei johon kuljettaja oli vaan todennut että hän vähän myöhästyi... ei pahoitellut eikä pyytänyt anteeksi.

Puhumattakaan siitä että meille joku soittaisi!

Mikä hitto on kun tämä ei toimi?????:headwall:

Mä olen soittanut pari kertaa alkusyksystä kun oli samoja ongelmia. Sitten hetken aikaa toimi.

Tämä on jotenkin oudosti järjestetty, ei ole sama auto tai sama kuljettaja joka aamu, aina eri.
Yksi nimetty yhteyshenkilö joka saa kaikki vanhempien puhelut 'niskaansa', sama yhteyshenkilö on yhdessä muitten kuskien kanssa suunnitellut ja kellottanut reitin ja antanut sen vanhemmille tiedoksi. Sama yhteyshenkilö on yhteydessä koulun kanssa jos koulun puolesta tulee jotain aikataulumuutoksia niin osaavat hakea lapset oikeaan aikaan.

Mutta joskus kun joutuu soittamaan niin yhteyshenkilö saattaakin olla vapaalla. Tekstareita on kehotettu lähettämään aamuvarhain tai iltamyöhään jos on jotain poikkeavaa lapsen puolelta, on vaikka sairaana tms. Joskus tulee kuittaus ja joskus ei.
Taksiasemalle jos soittaa niin on ihan tuurin kauppaa vastaako sieltä joku vai ei....

Mies lupas soittaa nyt ja anta vaihtoehdoksi tasan sen että lapsi haetaan pihasta ja tenava pukee päälleen tämmöisillä pakkasilla vasta kun se saamarin auto on pihassa!

Kävishän se tietty pysäkiltäkin, mutta se tarkoittaisi sitä että minä olen niska väärälläni keittiön pöydän ääressä sen vajaan puoli tuntia tuijottaen rävähtämättä että koska auto tulee.

No mikset vie sitä lasta itse kouluun jos sulla on aikaa ruikuttaa tuollaasiakin,, ei tarttis sunkaan lapsen värjötellä 30 asteen pakkasis kylmyydes.. juuh ja lapset ohjataan pysäkille etukäteen, olisi se nyt jos taksin pitäisi sun lastas ruveta kuskaamaan.. nyt lopetat sen rutajamisen tai rupeet kuskaan sitä sun lastas itse kouluun.

Alkuperäinen kirjoittaja ihme oot kyllä;23168583:
No mikset vie sitä lasta itse kouluun jos sulla on aikaa ruikuttaa tuollaasiakin,, ei tarttis sunkaan lapsen värjötellä 30 asteen pakkasis kylmyydes.. juuh ja lapset ohjataan pysäkille etukäteen, olisi se nyt jos taksin pitäisi sun lastas ruveta kuskaamaan.. nyt lopetat sen rutajamisen tai rupeet kuskaan sitä sun lastas itse kouluun.

En oo yhtään ihme.

Lapsi on saanut kyydityksen lääkärin määräyksellä ja kunnan näinollen maksamana.
Muutenhan mä veisinkin itse silloin kun kelit on polkupyörää tai potkukelkkaa vastaan.

JA tottajumalvita mä valitan, kun sovittu ei pidä|O
Taidan maanantaiaamuna odottaa yhdessä lapsen kanssa miehen perintöpuntari kädessä. Se on näillä lakeuksilla ihan yleinen lyömäase kauhavalaasen jäläkihin.

Hmmmm.............. Eikö voisi sopia, että taksi hakisi kotipihasta lapsen talvipakkasilla, jotta ikkunasta näkisi, koska se taksi on pihassa, eikä lapsen tarttis tienvarressa palella

Hmmmm.............. Eikö voisi sopia, että taksi hakisi kotipihasta lapsen talvipakkasilla, jotta ikkunasta näkisi, koska se taksi on pihassa, eikä lapsen tarttis tienvarressa palella

Tätä ehdotetaan.

Me ollaan koetettu tähän asti olla joustavia ja ottaa huomioon aikataulut ja se ettei meidän silmäterä ole tosiaan ainut kyytiläinen.

Mutta se loppu ny. Koska tämä ei ole ainut kerta.

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;23168647:
En oo yhtään ihme.

Lapsi on saanut kyydityksen lääkärin määräyksellä ja kunnan näinollen maksamana.
Muutenhan mä veisinkin itse silloin kun kelit on polkupyörää tai potkukelkkaa vastaan.

JA tottajumalvita mä valitan, kun sovittu ei pidä|O
Taidan maanantaiaamuna odottaa yhdessä lapsen kanssa miehen perintöpuntari kädessä. Se on näillä lakeuksilla ihan yleinen lyömäase kauhavalaasen jäläkihin.

No niin valitatkin! Iha kauheaa tuollainen lapsen seisottaminen, varsinkin näillä pakkasilla!
En nyt osaa tuoda mitään uutta tähän keskusteluun, mutta sen tulin sanomaan, että henkeä haukoin kun luin että lapsi parka on tuolla tavalla joutunut odottamaan, ja raukka niin kiltisti vielä:(
Ei kukaan aikuinenkaan tuollaiseen odotteluun suostuisi, miksi siis lapsenkaan pitäisi!?

meillä on taksikuskeilla siksi puhelinnumerot että soittaavat/laittaavat viestiä jos myöhästyyvät..
maanantaina laitteli kuski viestiä etttä joku tulee ko kerkee hakemaan ovelta kun hänen auto oli päättänyt että on liian kylmää.

Ei niille mitään voi. PK-seudulla eräs enimmäkseen sinisillä pakuilla koulukuljetuksia hoitava firma viis veisaa omista laiminlyönneistään, välissä oli toinen firma joka hoiti hommansa laadukkaasti.

Ehdotin sekä ko. firmalle että kouluun systeemiä, että ajolistaan merkataan haettavan lapsen puhelinnumero(tietenkin huoltajan suostumuksella), että kuljettaja voisi soittaa lapselle, jos myöhästyy. On kuulemma liian hankala systeemi.

Hankalaa ei ole olla puolta tuntia myöhässä, viedä/tuoda väärään osoitteeseen, jättää kokonaan saapumatta. Koulun rehtori ei ottanut mitään kantaa, kun ehdotin, että laitan lapsen normitaksilla ja lasku 'sinisille'. No, minä ratkaisin asian niin, että ilmoitin myöhästymisaamuina syyn kouluun ja lapsi jäi kotiin.

Pakko palata vielä tähän kommenttiin vaikka ei ehkä pitäis...

Se on onni että mä olen kotosalla, koska mitä jos mä olisinkin aamusta jo poissa?
Tenava odottais tuolla yksinään ja miettis että mitä tekee kun taksi ei tulekaan?

Kaikki kynnelle kykenevät lähteneet jo aikaisemmin töihin.
Sitten soiteltais puolin ja toisin ja mietittäis kellä tilanne paras lähteä töistä viemään pysäkillä värjöttelevää lasta kouluun.

Juu ei käy kateeksi tässä tilanteessa olevia, jatkossakin aion pysyä ompelukoneineni kotiosoitteessa.

Teitä ajatuskyvyttömiä aivopieruja riittää sitten joka ketjuun

Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen taksikyydin lapsille kouluun ja eikun mammat siitäkin jaksavat mäkättää. Eikö teille mikään riitä?

Samaistu edes, mokoma.
Se että se on meille maksuton, ei tarkoita sitä että kaikki pitää sanomatta niellä.

Meille on saneltu aikataulut. Ja piste. Me niitä noudatamme. Taksi ei.

En myöskään ymmärrä miksi vanhempien numeroista ei ole kuskeilla, että voisivat infota jos tulee isoja viivästyksiä.
10 minuuttia ei saa mua puhkumaan, puoli tuntia sen sijaa jo saa.

Viimeksi muokattu:
Yhteiskunta tarjoaa ilmaisen taksikyydin lapsille kouluun ja eikun mammat siitäkin jaksavat mäkättää. Eikö teille mikään riitä?

Ei se ilmaisuus sitä tarkoita, että miten tahansa voi kohdella. Eihän se edes mitään palvelua ole jos toinen joutuu seisomaan puoli tuntia pakkasessa sovtuista ajoista huolimatta.

Miten muuten itselläsi, odotatko mielelläsi puoli tuntia pakkasessa kirjaston aukeamista, vai oletatko, että se aukeaa silloin kun on sovittu?

Koulukyydit on joko sovittu tietylle yrittäjälle, jolloin on tuttu kuski ja auto. Yleensä ne kuitenkin menevät yleisesti tarjolle kaikille alueen autoilijoille ja lähinnä ko. osoitetta oleva saa/ottaa kyydin. Meillä ainakin koulukyydit menevät hyvin kaupaksi ja homma hoidetaan asiallisesti.
Voisiko teillä olla sitä ongelmaa, että tarjottua kyytiä ei oteta vastaan ajoissa jolloin taksikuskikin on auttamatta myöhässä?

[QUOTE="Kenguru";23168827]Ei se ilmaisuus sitä tarkoita, että miten tahansa voi kohdella. Eihän se edes mitään palvelua ole jos toinen joutuu seisomaan puoli tuntia pakkasessa sovtuista ajoista huolimatta.

Miten muuten itselläsi, odotatko mielelläsi puoli tuntia pakkasessa kirjaston aukeamista, vai oletatko, että se aukeaa silloin kun on sovittu?[/QUOTE]

Jos palvelu ei kelpaa niin kuskaa itse lapsesi kouluun.

Koulukyydit on joko sovittu tietylle yrittäjälle, jolloin on tuttu kuski ja auto. Yleensä ne kuitenkin menevät yleisesti tarjolle kaikille alueen autoilijoille ja lähinnä ko. osoitetta oleva saa/ottaa kyydin. Meillä ainakin koulukyydit menevät hyvin kaupaksi ja homma hoidetaan asiallisesti.
Voisiko teillä olla sitä ongelmaa, että tarjottua kyytiä ei oteta vastaan ajoissa jolloin taksikuskikin on auttamatta myöhässä?

Mä en tiedä mikä tässä on menettely ollut.

Pitkämatkaisten kyyti on yhden 'pikkubussitaksin' ja erillisen yrittäjän hoidossa.
'Erikoistapaukset' eli lääkärin määräämät ja ne joiden kyydin vanhemmat itse maksavat (koska koulumatka ei yllä taksikyytiin) hoitaa kaupungin taksiyhtiö.
Auto vain nakkaa sen koulukyyti kyltin autonsa katolle ja ajaa tenavia kouluun ja takas.
Kouluajan ulkopuolella samainen auto ajaa ihan tavallista taksitointa tilauksesta.

Koulukyytilistat ovat taksiaseman seinällä aikatauluineen ja osoitteineen, muuta en tiedä.

Yhteistyössä