Mitä tehdä kun ruoka ei maistu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surkee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surkee

Vieras
Masennus ja jonkilainen ahdistus vaivannut koko syksyn.
Aina kun jotain on reagoin syömisellä eli ruokahalu katoaa ja kohta ruoka jo ällöttää.
Onko kellään muulla tällästä vikaa? Miten ruokahalun saisi takaisin? Ei huvittaisi laihtua kauheasti tälläsellä keinolla.

mulla on toisinpäin, syön liikaa koska olen masentunut. Voisinpa anataa sulle ruokahaluani! Joskus nyorena mulla oli samaa kuin sulla, aloitin liikunnan niin ruokahaluni tuli takaisin, lenkkeilin joka päivä vähintään 2-3 km.

Epätyypilliselle masennukselle tyypillisiä ovat niin kutsutut käänteiset vegetatiiviset oireet eli liikaunisuus, lisääntynyt ruokahalu ja lihominen. Tavallisesta masennustilasta kärsivä menettää ruokahalun ja laihtuu, kun atyyppisessä masennustilassa käy päinvastoin. Ruokahalu lisääntyy ja paino nousee

Alkuperäinen kirjoittaja äiti neljälle:
Syöt sitten kun maistuu, pitkällä tähtäimellä kannattaa käydä lääkärissä juttelemassa.

Olen psykiatrille asiasta puhunut, eipä niilläkään ole oikeen mitään keinoa:/
Inhottava vaiva mutta ei auta kun toivoa et helpottaa.

Minua on aina auttanut C porevitamiinin ottaminen. Juon vähän vitamiinia ja hetki menee sitten mieleeni alkaa tulla ruoka. Eilenkin söin pienen palan tummaa leipää ja edellisellä kerralla teki mieli maitoa. Kun saan aloitettua syönnin niin lopulta ruokaa menee normaalisti. Nytkin elän surun aikaa ja syöminen on välttämätöntä. Toivon, että voin auttaa muita.