Mitä tehdä kun rahat ei riitä, kaikki menee laskuihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
laskuja pukkaa niin paljon ettei riitä rahat kun niihin vain. Osan olen joutunut maksamaan hieman myöhässä tyyliin eräpäivä 3.3 ja maksoin 23.3 niin nytten sitten niistä tullut myöhästymiskuluja ja myöhästymiskuluista kulja ja kaiken maailman laskuja. Luottojakin on liikaa mutten voi yhditää niitä koska pankki ei anna enempää lainaa tai sitten joudumme muuttamaan talolainan ehtoja ja se ei missään nimessä käy. Ollaan ihan umpikujassa.

Jos et meinaa saada jotain laskua maksettua ajoissa niin SOITA KYSEISEEN YRITYKSEEN. Lähes mistä tahansa saa lisäaikaa laskun maksamiselle ihan ilmaiseksi, NEUVOTTELEMALLA. Ihan mielellään voivat siirtää eräpäivää eikä sit tuu myöhästymismaksuja, luottomerkintöjä ym. Tää ainakin on todella tärkeä neuvo, opetettiin meille jo lukiossa yhteiskuntaopin tunnilla kun oli opettajan mielestä niin tärkeä asia !!!

siis tiedän että ei periaatteessa varmaan olla mitään kovin huonotuloisia tulot yhteensä 3000 mutt nyt kun minä olen äitiyslomalla ja mies työtön rahaaa on kuitenkin meille liian vähä, laskut ovat lainoja, luottoja ja kaikenlaista mitä ollaan osarilla ostettu sillon kun olimme vielä töissä molemmat. Ja sitten tietenkin normaalit sähkö, vesi yms pakolliset laskut. Eli tulomme varmaan on liian suuret siihen että saisimme apua jostain ja omaa tyhmyyttämme olemme luotolla aikoinaan kaikkea hankkinut, mutta pulassa nyt ollaan.

no esim hobbari ei antanut kun 7 päivää lisäaikaa laskujen maksuun kun soitin, ei helpota yhtään. Ja seuraavassa kuussa taas sama ongelma sillä rahat tulee loppukuussa ja eräpäivä on alkukuussa.

Soita laskuttajalle ja pyydä laskulle maksuaikaa, ja tee tämä jo ennen eräpäivää. Yleensä onnistuu, eikä ainakaan maksukehotusta silloin tule. Toki tämä edellyttää vain tilapäistä rahapulaa, eli rahatilanteen pitää korjaantua pikaisesti. Seuraava lasku tulee kuitenkin taas ajallaan, joten laskujen jatkuva lykkääminen kuukaudella ei ratkaise asiaa mitenkään.