S
"surullinen"
Vieras
Kun huomaa että elämä on ollut täynnä vääriä valintoja. Parisuhde on raunioina ja lapset minun vastuulla. Eikä se parisuhden koskaan mitekään vankalla pohjalla ollutkaan. aikanaan kun oli mahdollisuus vielä valita, en uskaltanut lähteä. Biologinen kello tikitti ja tiesin, että se toinen vaihtoehto olisi ollut niin epävarma, kenties pelkkää haihattelua. Ja tämä nykinen mieheni oli ensimmäinen ja ainut poikaystäväni. En ole koskaan ollut mikään missi joten mahdollisuuksia oli rajatusti. Silloin en uskaltanut ottaa riskiä että jään lapsettomaksi koska lähden kuitenkin kokeilemaan jonkun toisen kanssa. Vähän aikaa sitten kuulin, että olisin ollut sen toisen tyypin suuri rakkaus, se ei vaan ollut uskaltanut sanoa. Nyt kun yritän vain sinnitelä päivästä toiseen, se menetetty mahdollisuus tuntuu tietysti niin kamalan paljon oikeammalta. Voi kumpa olisin uskaltanut. Mutta mistä sitä tietää, ehkä siitä ei olis tullut mitään ja sitten mulla ei olis näitä ihania lapsia.
Mutta surullinen olen. Siihen kuinka paljon jatkuvat pettymykset rakkaudessa oi syöneet mun itsetuntoa. Valitsin huonon parisuhteen ennemminkuin riskin yksinolosta ja lapsettomuudesta.
Typerää tätä enää on murehtia. Nyt vaan yön tunteina se tulee mieleen kun koitan kerätä voimia taas uuteen päivään ja todellisuuden kestämiseen.
Mutta surullinen olen. Siihen kuinka paljon jatkuvat pettymykset rakkaudessa oi syöneet mun itsetuntoa. Valitsin huonon parisuhteen ennemminkuin riskin yksinolosta ja lapsettomuudesta.
Typerää tätä enää on murehtia. Nyt vaan yön tunteina se tulee mieleen kun koitan kerätä voimia taas uuteen päivään ja todellisuuden kestämiseen.