Mitä tehdä kun mies on kamalan pihi ihminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taitaa mennä hermot
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

taitaa mennä hermot

Vieras
Yhteenmuuttoa ja lasta suunnitellaan mutta olen alkanut pohtimaan mitähän niistäkin tulisi sillä mies on todella pihi ihminen. Omaisuutta on kivasti ja palkkakin hyvä mutta luoja sitä piheyttä. Mitään ei voi ostaa uutena vaan pitäisi käyttää 5-30 vuotta vanhoja ja kuluneita tavaroita ja esim vanhaa ruokaa (jauhotkin ostettu markka-aikana), myös rikkinäiset astiat ovat kuulema käyttötavaraa, vaatteitakaan ei aio enää ikinä ostaa kun niitä on ihan riittävästi mitä on hankittu 10-20v sitten. Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen mutta kai se raja jossain menee vai meneekö? Luulin jo näheeni kaiken mutta tämä on ihan uskomatonta miten nykyajan kaupunkilaismies voi elää niin vanhanaikaisesti.

mun äiti on IHAN SAMANLAINEN! Mulla menee hermo siihen.. en kestä sitä ollenkaan.

Pukeutuu OMAN ÄITINSÄ 40 luvulla tekemiin mekkoihin, syö vanhaa ruokaa, hamstraa työpaikkansa suurkeittiöstä ruokaa mielinmäärin.. (myös vanhoja jauhoja tms)
pihtaa ihan kaikessa, ajaa pyörällä KESÄT TALVET SUUNTAANSA 10KM, ei kuntonsa ja hyvinvointinsa vuoksi vaan BUSSIMAKSUISSA SÄÄSTÄÄKSEEN, ostaa lapselleni vaatteita jotka melkein mahtuisivat itsenikin päälle (5v pojalle ostaa 146cm vaatteita, kun lapseni käyttää 110-116cm vaatteita).

Oikeesti se on kuin SIKA, nuolee jogurttipurkkeja niin että ne on tyhjiä, pesee paskasia tiskirättejä koneessa SÄÄSTÄÄKSEEN TMS..
Kaiken kruunaa se että vanhempani elävät 200m2 kivitalossa idyllialueella, ei todellakaan ole mitään köyhiä. En ymmärrä miten isäni ei herätä häntä TODELLISUUTEEN!!!!!!!!!!!!!!!!

Kerro miehelle mitä lapsi maksaa, voipi olla, että tuo mies karistaa vauva ajatukset päästään hyvin nopeasti.

Mutta ellet sinä ole erittäin topakka Justiina tyylinen nainen, joka vaikka kaulimella on valmis takomaan miehelle järkeä päähän, niin unohda tuo mies tai saat vielä monet itkut itkeä ja hävetä silmät päästäsi kun työnnät lasta itse tehdyssä puulaatikossa, johon on autoverstaalta löydetyt pyörät ja itselläsi miehen vanha palttoo niskassa, lainassa tietenkin siihen asti, että omat vaatteet mahtuu päälle synnytyksen jälkeen.

Mutta ihan tosi, sinun elämäsi tulee olemaan mieletöntä taistelua.
Paitsi jos aloitat koulutuksen heti.
Vie miehelle jätesäkkejä ja heitätte yhdessä kaikki vanhat ruuat ja hirveät vaatteet roskiin.
Ja rikkinäiset astiat.
Jos tästä selviät kunnialla niin on miehessä ehkä jotain kehityskelpoista

[QUOTE="viola";22235566]

ajaa pyörällä KESÄT TALVET SUUNTAANSA 10KM, ei kuntonsa ja hyvinvointinsa vuoksi vaan BUSSIMAKSUISSA SÄÄSTÄÄKSEEN,

pesee paskasia tiskirättejä koneessa SÄÄSTÄÄKSEEN TMS..
[/QUOTE]

Noissa nyt ei ole mitään tyhmää vaikka alunperin tarkoitus olisi mikävain.

[QUOTE="viola";22235566]mun äiti on IHAN SAMANLAINEN! Mulla menee hermo siihen.. en kestä sitä ollenkaan.

Pukeutuu OMAN ÄITINSÄ 40 luvulla tekemiin mekkoihin, syö vanhaa ruokaa, hamstraa työpaikkansa suurkeittiöstä ruokaa mielinmäärin.. (myös vanhoja jauhoja tms)
pihtaa ihan kaikessa, ajaa pyörällä KESÄT TALVET SUUNTAANSA 10KM, ei kuntonsa ja hyvinvointinsa vuoksi vaan BUSSIMAKSUISSA SÄÄSTÄÄKSEEN, ostaa lapselleni vaatteita jotka melkein mahtuisivat itsenikin päälle (5v pojalle ostaa 146cm vaatteita, kun lapseni käyttää 110-116cm vaatteita).

Oikeesti se on kuin SIKA, nuolee jogurttipurkkeja niin että ne on tyhjiä, pesee paskasia tiskirättejä koneessa SÄÄSTÄÄKSEEN TMS..
Kaiken kruunaa se että vanhempani elävät 200m2 kivitalossa idyllialueella, ei todellakaan ole mitään köyhiä. En ymmärrä miten isäni ei herätä häntä TODELLISUUTEEN!!!!!!!!!!!!!!!![/QUOTE]

Lisäyksenä.. Hän ei todellakaan osta lapselleni mitään muuta muuta kuin jouluna yhden ylisuuren collegepuvun, todnäk tarjoustalosta kirpparilta... ei mitään muuta!!!!!!!!!! ikinä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Lapseni on HÄNELLE AINUT LAPSENLAPSI - luulisi jo siksi haluavan viettää hänen kanssaaan aikaa ja hemmotella mutta ei.. Kaksin ei ole KOSKAAN ollut lapseni kanssa, enää en kyllä antaisikaan eikä hemmottele häntä ikinä..

[QUOTE="vieras";22235600]Noissa nyt ei ole mitään tyhmää vaikka alunperin tarkoitus olisi mikävain.[/QUOTE]

jos 10kpl eurosopper tiskirättejä maksaa O.99senttiä niin kyllä mun mielestä on melkoisen älytöntä pestä rättejä koneessa!

[QUOTE="VIERAS";22235633]jos 10kpl eurosopper tiskirättejä maksaa O.99senttiä niin kyllä mun mielestä on melkoisen älytöntä pestä rättejä koneessa![/QUOTE]

No minnekkä sä sitten työnnät niitä rättejäs kun ne on likaisia? roskiinko? Minä ainakin käytän tuollaisia itsetehtyjä paksuja tiskirättejä ja pesen muun pyykin mukana koneessa, joka päivä melkein pyörii pyykkikone niin ne tulee aina siinä samalla vaihdettua. Koskaan ei haise mikään paskanen rätti tiskipöydällä saatikka niitä tarvitse kaupasta muistaa ostaa ja heittää roskiin. Ihan sama mitä ne maksaa tai on maksamatta.

[QUOTE="VIERAS";22235633]jos 10kpl eurosopper tiskirättejä maksaa O.99senttiä niin kyllä mun mielestä on melkoisen älytöntä pestä rättejä koneessa![/QUOTE]

Tuo nyt ei ole pelkästään hinnasta kiinni, vaan aivan älytöntä luonnonvarojen tuhlausta heitellä ehjiä rättejä menemään, kun niinkin helposti puhdistuvat.

Tuo nyt ei ole pelkästään hinnasta kiinni, vaan aivan älytöntä luonnonvarojen tuhlausta heitellä ehjiä rättejä menemään, kun niinkin helposti puhdistuvat.

Heitän ne roskiin.. Asun kyllä omillani omassa talosssani ja ylläpidän omaa talouttani mutta lähinnä tämä on vaikuttanut jo siihen etten esim halua syödä äitini tekemää ruokaa koska en tiedä kuinka vanhaa se on tai mistä roskiksesta hän on kaivanut ruoan.. sitäkin tekee, heitin joskus lapseni ruoan ROSKIIN JA HÄN KAIVOI SEN SIELTÄ SYÖDÄKSEEN SEN ITSE!!!

Jos päivässä käyttää keskimäärin 5 rättiä, niin onhan toi kuukaudessa jo 15e ja vuodessa 180e. Säästöä sekin.

Jos päivässä käyttää keskimäärin 5 rättiä, niin onhan toi kuukaudessa jo 15e ja vuodessa 180e. Säästöä sekin.

eiii, siis en tarkoittanut kertakäyttörättejä vaan sellaisia kankaisia.. niitä käytän ehkä noin viikon /1 rätti ja sitten heitän sen roskiin. meidän perheessä ainakin pöytiä pyyhitään niin paljon että ne on jo "päivänsä" nähneet kun viikko on kulunut.

[QUOTE="vieras";22236083]Unohda yhteenmuutto ja yhteisen lapsen hankkiminen. Jos rahankäyttötavoissa on suuria eroja, niin siitä ei tule kuin riitaa ja harmia.[/QUOTE]

Tai sitten pitää etukäteen sopia miten kulujen maksu kun olet äitiyslomalla/hoitovapaalla, jos tasan niin paljonko mies maksaa sulle esim vapaaehtoista lisäeläkettä koska hoidat yhteistä lastanne kotona, miten lapsen kulut jaetaan ja kuka määrittelee tarpeen (halvimmat vai sopivimmat vaipat, vaatteet, ateriat ym) jne samaa rataa.

Miten työttömyyden tai sairauden aikana toimitaan? Mä en alkaisi :(

Minustakin voisi ennen lapsen syntymää tehdä sopimuksen, minkä verran vähintään käytetään lapsen rahaa. Samoin miettiä tulevaisuutta, että mikä osuus on sopiva palkasta käyttää elämiseen ja mikä säästöön. Tärkeää minusta olisi se, että mies ymmärtää oman luonteensa. Muuten tulee olemaan vaikeaa.

Joillakin pihi personaallisuus pahenee ikävä kyllä iän myötä. Kannattaa myös ajatella, mikä on johtanut tilanteeseen. Monella patologisen pihillä ihmisellä on ollut jotenkin turvaton lapsuus ja se voi heijastua muillekin elämänalueille.

[QUOTE="vieras";22236255]Minustakin voisi ennen lapsen syntymää tehdä sopimuksen, minkä verran vähintään käytetään lapsen rahaa. Samoin miettiä tulevaisuutta, että mikä osuus on sopiva palkasta käyttää elämiseen ja mikä säästöön. Tärkeää minusta olisi se, että mies ymmärtää oman luonteensa. Muuten tulee olemaan vaikeaa.

Joillakin pihi personaallisuus pahenee ikävä kyllä iän myötä. Kannattaa myös ajatella, mikä on johtanut tilanteeseen. Monella patologisen pihillä ihmisellä on ollut jotenkin turvaton lapsuus ja se voi heijastua muillekin elämänalueille.[/QUOTE]

no mun äidillä on ainakin ollut turvaton lapsuus niin ehkä siitä tämä piheys sitten.. Olen siis tuon tytär jonka äiti nuolee kuin sika jogurttipurkkeja vartin ettei VAAN jää mitään tai jonka äiti kaivaa ROSKIKSESTA ruokaa. Arvatkaa olenko itse tippaakaan säästäväinen tuon elämän jälkeen. Onneksi ei ollut niin paha silloin kun minä olin lapsi, aivan olin kyllä hyvin vaatetettu, tosin kyllä isäni vuoksi joka antoi mm jouluna joululahja rahaa 1000mk.. äitini ei missään nimessä olisi tähän suostunut. mun äiti melkein sampere syö koirankin ruoat jotka jää koiralta syömättä!!!!!!!

[QUOTE="vieras";22236417]no mun äidillä on ainakin ollut turvaton lapsuus niin ehkä siitä tämä piheys sitten.. Olen siis tuon tytär jonka äiti nuolee kuin sika jogurttipurkkeja vartin ettei VAAN jää mitään tai jonka äiti kaivaa ROSKIKSESTA ruokaa. Arvatkaa olenko itse tippaakaan säästäväinen tuon elämän jälkeen. Onneksi ei ollut niin paha silloin kun minä olin lapsi, aivan olin kyllä hyvin vaatetettu, tosin kyllä isäni vuoksi joka antoi mm jouluna joululahja rahaa 1000mk.. äitini ei missään nimessä olisi tähän suostunut. mun äiti melkein sampere syö koirankin ruoat jotka jää koiralta syömättä!!!!!!![/QUOTE]
Ymmärrän hyvin. Meillä äiti huuhtelee esim. valmiskastikkeiden lasipurkit ja laittaa sisällön ruokaan, ettei mitään mene hukkaan. Viikon vanha ruoka ja vanhentuneet säilyketölkit ovat syötäviä. Homeisesta leivästä murretaan homeinen osa pois ym. Tiskirättejä käytetään niin kauan, että ovat repaleisia. Vanhentuneita lääkkeitä ei saisi heittää pois. Samanlainen vastareaktio on minullekin tullut moniin juttuihin. Käytän esim. pyyhepaperia tiskirättien sijaan, kun ällöttää muuten :).

[QUOTE="vieras";22236143]eiii, siis en tarkoittanut kertakäyttörättejä vaan sellaisia kankaisia.. niitä käytän ehkä noin viikon /1 rätti ja sitten heitän sen roskiin. meidän perheessä ainakin pöytiä pyyhitään niin paljon että ne on jo "päivänsä" nähneet kun viikko on kulunut.[/QUOTE]

Ok, itse heitä pesuu jo heti käyttökerran jälkeen, enkä siis viikkoa käytä yhtä rättiä... Ja mun rätit on kestävämpää sorttia, että voin käyttää niitä useamman vuoden.

Alkuperäinen kirjoittaja taitaa mennä hermot;22235457:
Yhteenmuuttoa ja lasta suunnitellaan mutta olen alkanut pohtimaan mitähän niistäkin tulisi sillä mies on todella pihi ihminen. Omaisuutta on kivasti ja palkkakin hyvä mutta luoja sitä piheyttä. Mitään ei voi ostaa uutena vaan pitäisi käyttää 5-30 vuotta vanhoja ja kuluneita tavaroita ja esim vanhaa ruokaa (jauhotkin ostettu markka-aikana), myös rikkinäiset astiat ovat kuulema käyttötavaraa, vaatteitakaan ei aio enää ikinä ostaa kun niitä on ihan riittävästi mitä on hankittu 10-20v sitten. Olen yrittänyt olla kärsivällinen ja ymmärtäväinen mutta kai se raja jossain menee vai meneekö? Luulin jo näheeni kaiken mutta tämä on ihan uskomatonta miten nykyajan kaupunkilaismies voi elää niin vanhanaikaisesti.

Tuo ei ole mitään siihen nähden että täällä joku miehensä kanssa 7000e kuussa tienaava kehui dyykkaavansa roskiksia! Pihiys on sairaus, kammottava sellainen.

[QUOTE="Kirsi";22237519]Tuo ei ole mitään siihen nähden että täällä joku miehensä kanssa 7000e kuussa tienaava kehui dyykkaavansa roskiksia! Pihiys on sairaus, kammottava sellainen.[/QUOTE]
Kuten myös tuhlaaminen. Täälläkin on sellaisia tarinoita harva se päivä velkaantumisesta, että taitaa kaksisuuntainen mielialahäiriö tai ostoriippuvaisuus olla kovinkin yleistä. Siihen verrattuna pihiys on vielä siedettävää ja siitä tilanteesta pääsee viimeistään erolla kuitenkin pois, usein jopa hyvät rahat takataskussa.

[QUOTE="vieras";22236143]eiii, siis en tarkoittanut kertakäyttörättejä vaan sellaisia kankaisia.. niitä käytän ehkä noin viikon /1 rätti ja sitten heitän sen roskiin. meidän perheessä ainakin pöytiä pyyhitään niin paljon että ne on jo "päivänsä" nähneet kun viikko on kulunut.[/QUOTE]
Mä en osta sellaisia rättejä, jotka ei kestä konepesua. Rättiä käytetään muutama päivä, pestään sopivan pesukoneellisen yhteydessä (yksi rätti mahtuu sekaan aina, eli pesukuluja ei tule) ja käytetään taas muutama päivä. Kaksi rättiä riittää, ja esim. mikrokuituliinat on tehokkaita putsaamaan kestää lukemattomia pesuja. Pidemmän päälle hinnassa ei varmaan ole valtavaa eroa, mutta kertakäyttöisten/muutaman päivän kestävien tuotteiden ostaminen on eettisesti sietämätön ratkaisu, kerskakulutusta. Kunhan hinnat liikkuu kohtuuden rajoissa, niin mun mielestä tuotteet pitäis ostaa kestävyyden ja ekologisuuden, ei hinnan perusteella. Olenpa muuten joskus pyöräytellyt koneessa sellaisia Chifonet-liinojakin, hyvin nekin muutaman pesun kestää... Jotkut halvemmat eivät kestäneet yhtä hyvin, mutta sellaisia ei sitten tule kyllä uudestaan ostettuakaan, tietenkään.

Mutta liika on liikaa, ehdottomasti. Jos roskiksesta kaivellaan ruokaa, niin hyi - lukuunottamatta sitä, että kauppojen siisteistä roskiksista dyykataan pakattua ruokaa. Syön itsekin vanhentuneita tuotteita, mutta vain vähän vanhentuneita - pari kk sitten vanhentunut jauho on ok, avaamaton rasvaton maitotuote on ok parasta ennen -päivästä seuraavana päivänä jne. Tietysti paras olisi, jos mikään ei koskaan pääsisikään vanhenemaan. En mielellään osta uusia tavaroita, vaan ostan yleensä vanhaa.

Aloittajan miehen kanssa en tulisi silti toimeen mitenkään. Meidän perheessä pidetään huolta ulkonäöstä, pidetään koti kivannäköisenä ja nautitaan elämästä, vaikka yritetäänkin olla säästäväisiä ja tehdä kestäviä valintoja. Millään reikäisillä, pinttyneen likaisilla räteillä en kotiani suostu siivoamaan ja markka-aikaisia jauhoja tyrkyttävä äijä saisi huutia.

Yhteistyössä