K
kiusattu
Vieras
Kyselisin ohjeita seuraavaan tilanteeseen. Meidän eskari-ikäinen poika leikkii tässä omakotitaloalueella meidän kotikadulla muiden lasten kanssa ja yleensä leikit sujuvat hyvin. Lasten ikäjakauma on 4-9v. Nyt on viereiseltä kadulta alkanut tulemaan veljespari leikkimään tähän meidän kadulle. Ovat iältään 8 ja 9v. Joka kerta, kun veljekset tulevat, alkaa meidän pojan kiusaaminen, johon kaikki nämä meidänkin kadun pojat osallistuvat. Kiusaaminen on sellasta ärsyttämistä, että saadaan poika itkemään ja sitten haukutaan itkupilliksi ja juostaan karkuun, kun minä tulen puuttumaan asiaan. näiden muiden lasten vanhemmat eivät koskaan ole ulkona lasten kanssa, joten eivät yhtään tiedä, mitä pihalla tapahtuu. Minäkään en aina ole, mutta seuraan ikkunasta ja leikit sijoittuvat ihan tähän meidän ikkunoiden eteen. Mitä tässä pitäisi tehdä? Menenkö kiusaajaveljesten vanhempien juttusille vai juttelenko ensin lasten kanssa. Olen jo muutamaan kertaan kieltänyt kiusaamisen, mutta ei ole mennyt jakeluun ja nyt tosiaan juostaan karkuun, kun saavun paikalle. Jos itse olen ulkona, eivät uskalla kiusata vaan lähinnä jättävät meidän pojan sitten ulos leikeistä.