Alkuperäinen kirjoittaja Zaron:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletteko kokeilleet?:
Alkuperäinen kirjoittaja Zaron:
Alkuperäinen kirjoittaja Oletteko kokeilleet:
Ottaa lasta syliin ja korostaa sitä, että vaikka on tehnyt väärin, on kuitenkin teille äärettömän rakas ettekä pysytyisi elämään ilman häntä?
Ollaan kokeiltu jotain tän tapasta mutta voisi kokeilla taas. joskus aika ei vaan oo otollinen asioiden perille menoon. Meillä nuoremmalla pojalla on keskittymisvaikeuksia ja vaikeat allergiat, siksi yritetty antaa isommalle mahdollisemman paljon huomiota. myös äidin / isän kanssa kahdestaan.
Meilläkin kun joskus on kokeiltu tuollaista "huomionhakua" ja muistanhan minäkin - kuten moni muukin varmaan - et joskus lapsena suuttuessaan vanhemmille ajatteli, että kumpa kuolisin, niin sitten katuisivat. Eli minusta kuulostaa sen "hyväksymisen kerjäämiseltä", mikä on ymmärrettävää vielä jos nuoremmalla on omia "ongelmia". Rasittavaahan se on ottaa raivoava lapsi ja hermoja ja rauhallisuutta vaatii, että tarpeeksi monta kertaa hukutetaan hellyyteen periaatteella "rakasta minua eniten silloin kuin sitä vähiten ansaitsen". Esikoisenne on kuitenkin vielä niin kovin pieni. Voimia!
tää kuullostaa silleen tutulta, että oon ollu kovin tulistuva jo lapsena.. mä usein puhuin kotoa karkaamisesta. pitää kokeilla nyt toistuvasti sitä hellyyttä tuossa tilanteessa. Pakkaan vaan itse ahdistumaan noista puheista niin, etten pysty toimimaan rationaalisesti. (mulla siis taustalla vaikea masennus, johon syön lääkkeitä edelleen..)
Niin, lapsi vaistoaa niin monia asioita, kuka tietää sitten miten ahdistumisesi kokee. Mutta mielestäni sen hellyyden lisäksi on tärkeää, että muistaa korostaa, että teko oli väärä - se mistä kielletään, kuten myös että ei saa satuttaa itseään tai puhua tuollaisia - mutta että kaikesta huolimatta tulette aina häntä rakastamaan. Uskon, että kunhan muutaman kerran saatte sen läpi rauhallisissa merkeissä, alkaa viesti mennä perille ja helpottaa. Mutta tiedän, että voimia se vaatii - vielä enemmän tuolla taustallasi.