Mitä tehdä kun lapsi 1v3kk kiusaa koiraa...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Siis ei hetkeäkään anna koiran olla rauhassa, milloin heittelee leluilla tai repii hännästä. Koiraparka juoksee karkuun ja pojasta se on kiva leikki...Sitten koira on vielä sen luontoinen että kun panen oven kiinni makkarista missä sillä on oma paikka,ei osaa olla siellä kun ovi on kiinni.
Pitääkö tässä vaan odotella että poika kasvaa ja saa järkeä päähän..Vinkkejä kaivataan!

Kiellä ja sano napakasti. Ethän anna lapsesi sormia työntää pistorasioihin tai uuniin tjms, joten varmaan jotenkin saat sanotuksi niin, että uskoo, että se ei ole ikinä sallittua.

Alkuperäinen kirjoittaja Näin:
Kiellä ja sano napakasti. Ethän anna lapsesi sormia työntää pistorasioihin tai uuniin tjms, joten varmaan jotenkin saat sanotuksi niin, että uskoo, että se ei ole ikinä sallittua.

Pistorasiat on teipattu ja uunikaan ei kuumu ulkoa päin :) Kiellän, kiellän ja kiellän mutta se on vaan niin hauskaa kun koira juoksee karkuun..

Just tän takia meille ei tule tyhmiä pentuja kylään, kun vanhemmat ei osaa kieltää niitä kiusaamasta meidän koiravanhusta. Eivät näköjään osaa edes vaikka on oma koira kyseessä. Mieti miten se koira kärsii. No pääasia että lapsella on kivaa, eikös se ole nykyajan kasvatusmetodi, muista viis!

Sinnikäs ja jatkuva kieltäminen ja nostaminen pois, yksinkertainen selitys, että koiraa ei saa häiritä, vaan koira tulee sitten itse luokse, jos tulee.

Meillä koiraan tuli täysi koskemiskielto, kun alkoi mennä homma täysin levottomaksi, pedin ja ruokakupin lähelle ei mennä ollenkaan, kun koira on siinä. Yhdessä kuitenkin paijattiin ja juteltiin koiralle rauhallisesti aina välillä, jotta saivat rauhallisemmissa merkeissä olla toistensa lähellä. Nyt useamman kuukauden "tiukkistelun" jälkeen huomaan, että edistystä on tapahtunut ja koira saa selvästi olla melko rauhassa, koirakin on nyt huomattavasti rennompi.

Lapselle on tehtävä selväksi ja koiralle taattava myös, että koiralla on omat paikkansa, jossa sitä ei todellakaan häiritä ja että koiraan ei kosketa milloin huvittaa tai miten huvittaa. Alku on aina hankalin ja saa olla kokoajan kantamassa lasta toiseen suuntaan, mutta kyllä se siitä, sinnikkyydellä ja vähitellen, usko pois. :)

Meillä on kyllä jo vajaan vuoden ikäsetkin uskoneet kieltoja. Tietysti saa toistaa jatkuvasti mut kuitenkin..

Kriittisimmässä vaiheessa meillä oltiin niin et lapsi ei ollut hetkeäkään ilman valvontaa, siis niin et jos mulla oli joku ruoanlaitto tms ja yritti jatkuvasti kiusata, otin syöttötuoliin valjaisiin tai myöhemmin keittiönpöytään muuten vaan istumaan ja touhuilemaan jotain. Tai vaikka syömään porkkanaa, kunhan pysyi silmien alla. ;)

Sitten kun itellä ei ollut kädet kiinni missään, olin koko ajan niin et olin lapsesta tai koirasta vain pienen matkan päässä. Jos lapsi yritti kiusata eikä uskonut kieltoa, nappasin syliin ja hetken päästä pois, kielsin uudelleen jne.. Liikkumavapaus kiinnosti loppujen lopuksi enemmän. Ja tietysti mielenkiintoista tekemistä lapselle, koiralle oma paikka mihin lapsi ei saa mennä ja jos yrittää, poistetaan heti jne.. Hyvin sit on sujunut ja ongelmia onkin sitten tuottaneet satunnaisesti vain vieraat lapset, jotka eivät ole kieltoja tai selityksiä uskoneet vaikka on olleet esim. jo 4-5v. :$ Joidenkin kanssa tehty niin et kyläillään vain heillä koska en tahdo omista eläimistäni säikkyjä/kilareita sen takia ettei jonkun muun lapsi osaa olla oikein niiden kanssa.

Mä en oikeen osaa sanoa tuohon mitään. Meillä on lapset kasvaneet noiden eläinten kanssa ja koskaan eivät ole niitä kiusanneet. Ihan joskus silloin vauvana kun tarrailivat muutenkin sormillaan joka paikkaan ovat elukoihin tarttuneet mutta silloinkin olin itse vieressä irrottamassa.
Mutta tiukka kielto asiaan ja sellainen mikä menee perille ja jatkuva vartiointi ipanalle olis mun ehdotus.

Meillä ei koskaan ole lapset käyttäytyneet noin. :o Ja jos tekee, niin lapsi joutuu jäähylle, ei koira. Kerran isompi tyttö yritti vetää hännästä, mutta mä kyllä ärjäisin niin että säikähti kunnolla eikä koskaan enää tehnyt sitä. Se on meillä ihan ehdoton ei, koiraa EI kiusata, eihän ihmisillekään saa tehdä tuollaista.

Alkuperäinen kirjoittaja Koiraparka:
Just tän takia meille ei tule tyhmiä pentuja kylään, kun vanhemmat ei osaa kieltää niitä kiusaamasta meidän koiravanhusta. Eivät näköjään osaa edes vaikka on oma koira kyseessä. Mieti miten se koira kärsii. No pääasia että lapsella on kivaa, eikös se ole nykyajan kasvatusmetodi, muista viis!

Eihän niitä pikkumussukoita nyt kieltää voi, nehän saa hirveitäkin kamalampia traumoja! Pikkukultien on saatava vapaasti toteuttaa itseään :saint:

koirilla oma paikkansa mihin muksuilla ei ole mitään asiaa.ja vieraitten mukuloitten varalle koirat pääsevät portin taakse toiseen huoneeseen jotkut kun eivät millään osaa lapsiansa kieltää...

vuoden ikäinen,välillä käy paijaamassa koiria ja silloin voi vetää korvista ja nahasta, heti kielletään ja koirat yleensä pötkii sitä karkuun itsekkin. Kyllä ne jossain vaiheessa lopettaa sen kiusaamisen.

Auttaisiko se, että laittaisitte turvaportin yhden huoneen oveen. Siis jos koira ei tykkää olla oven takana, niin auttaisiko tuo portti, kun kuitenkin näkisi ympärilleen sieltä.

Ja ei, ei tämä minusta se ensisijainen ratkaisu ole vaan tietenkin se johdonmukainen, sitkeä ja tiukka lapsen kieltäminen asiassa. Mutta jos siis ei aina ehdi eikä pysty kaksikkoa vahtimaan, niin tuo voisi sitten tuoda koiralla sitä omaa rauhaa siksi hetkeksi...

Ihan ensihätään itse hankkisin turvaportteja jotta koira pääsee lapselta rauhaan.

Alkaisin vaan sitkeästi opettamaan että koiraan ei saa koskea, mutta sen sijaan annetaan sille nätisti leluja.

Yhteistyössä