Mitä tehdä kun joulumieli hukassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja =(((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

=(((

Vieras
Olen siis yksinhuoltaja. Lapsi sairastaa. Piti lähteä sukulaisiin jouluksi, mut ei nyt sitten päästäkkään.Kaksin ollaan kotosalla. Lähinnä siis itseltä joulumieli hukassa. Oma äitini kuoli viime keväänä. Aina vietetty joulua yhdessä yhtä joulua lukuunottamatta. On niin ikävä ja paha olla. Kaikki jouluvalmistelut jo melkein tehty, mut ei tunnu joululta. Lapselle tulee hyvä joulu vaikka onkin sairaana. Joulupukki, lahjat ym. mut miten päästä itse joulun tunnelmaan?

voih sinua... oisko sulla jotai joulu-cd:tä mistä voisit kuunnella jotain rauhallisia joululauluja, istuskele kynttilän valossa ja tee yksi tuju glögi lämmittämään mieltä...

Kaikki tunteet pitää kokea, muuten niistä ei pääse eroon. Eräs psykologi vertasi tunteita bussiin, jossa itse on kuljettajana ja tunteet matkustajina. Ne pitää poimia pysäkeiltä kyytiin, kysellä mitä ne meille haluavat kertoa, ja sitten aikansa mukana matkustettuaan tunne pitää jättää pois kyydistä. Niitä ei saa kuitenkaan päästää bussin kuljettajaksi, vaan sä itse olet kuski, ohjaat bussia pitkin tietä eli elät elämääsi.
Eli anna surun ja ikävän tulla, hyväksy se, että tämä joulu menee näin. Tee teidän kahdenkeskisestä joulustanne mahdollisimman upea ja ihana. Ensi jouluna sitten jotenkin muuten, toivottavasti paremmin kuin tänä jouluna :hug:

Yhteistyössä