Mitä tehdä kun halujen määrä ei kohtaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haluton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haluton

Vieras
Mieheni haluaa seksiä, minä en. Siinäpä siis ongelma. Mitä asialle voisi tehdä?

Taustaa: Meillä on kaksi pientä lasta, olen kotona heidän kanssaan. Olen ihan pirun väsynyt ja torkun iltaisin jo ennenkuin lapset nukkuvat. Kuopus heräilee öisin vielä tissille, imetän siis edelleen.

Ikävä tilanne ja erokin jo molemmilla mielessä. En tiedä mitä tehdä.

Onko sun ruokavalio kunnossa, ulkoiletko päivittäin? Auttaako mies kotona? Onko sun arki tasaista paksua harmaata vai mukavan kirkasta ja värikästä?

Jotenkin toi sun väsymys tarvis saada poistettua. Onko sulla mahdollisuutta koskaan päästä yksin minnekään?

Ja usein sitä seksiäkin alkaa taas haluamaan, kun sitä vaan ryhtyy ahkerasti harrastamaan. Väsymyksestä huolimatta. Useinhan siinä seksin aikana piristyy ja siitä seuraava mukavan rento olo auttaa nukkumaan hyvin ja seuraavana päivänä pinnakaan ei ole piukalla.

[QUOTE="Valma";29703320]Onko sun ruokavalio kunnossa, ulkoiletko päivittäin? Auttaako mies kotona? Onko sun arki tasaista paksua harmaata vai mukavan kirkasta ja värikästä?

Jotenkin toi sun väsymys tarvis saada poistettua. Onko sulla mahdollisuutta koskaan päästä yksin minnekään?

Ja usein sitä seksiäkin alkaa taas haluamaan, kun sitä vaan ryhtyy ahkerasti harrastamaan. Väsymyksestä huolimatta. Useinhan siinä seksin aikana piristyy ja siitä seuraava mukavan rento olo auttaa nukkumaan hyvin ja seuraavana päivänä pinnakaan ei ole piukalla.[/QUOTE]

Voih, varmaan kaikkiin sun kysymyksiin vastaus on ei.. Eilen pääsin pitkästä aikaa ihan kauppaan yksin, sekin oli sen verran luksusta että heti piristyin :D

Ja kun mäkin haluaisin haluta, mutta ei vaan löydy kiinnostusta siihen.. ihan hullua.

Vaihdetaanko miehiä? Meillä mies on samanlainen haluton. Eilenkin minut torjuttiin. : /
Vaihdossa saisit tällaisen miehen, joka osallistuu lastenhoitoon, tekee kaikki kodin remontit, huoltaa autot ja vaihtaa niihin renkaat. Täyttelee tiskikonetta ja tyhjentää myös.
Se, mitä ei tee, niin ei imuroi, eikä muutenkaan pahemmin siivoile.
On kova röyhtelemään piereskelemään, olen yrittänyt sitä vaivihkaa siirtää laktoosittomalle, tuloksetta.

Voih, varmaan kaikkiin sun kysymyksiin vastaus on ei.. Eilen pääsin pitkästä aikaa ihan kauppaan yksin, sekin oli sen verran luksusta että heti piristyin :D

Ja kun mäkin haluaisin haluta, mutta ei vaan löydy kiinnostusta siihen.. ihan hullua.

Oletko kuitenkin ollut aiemmin halukas seksiin, siis ennen tätä nykyistä tilannetta? Kyllä se vaan niin on, että pikkulapsiaika voi olla hyvinkin raskasta aikaa, ja silloin se seksi saattaa olla ihan vihonviimeinen asia mielessä. Täytyy vaan antaa ajan kulua ja molempien olla hieman kärsivällisempi. Ei nyt todellakaan mitään eroa kannata tuon takia miettiä, koska tilanne voi hyvinkin korjaantua kun saat levättyä enemmän. Kannattaisiko yöimetyksistä jo pikkuhiljaa luopua? Minkä ikäinen kuopus on? Imetyksen lopetus muutenkin voisi palautella hormonitoimintaa entiselleen.

Jos taas et ole koskaan ollutkaan kovin seksuaalinen, niin sitten asia on vähän eri.

No niin. Nyt on kesä tulossa, aurinkoa ja lämpöä luvassa. Nyt vaan alat remppaamaan ruokavaliota terveellisemmäksi, paljon kasviksia, vihanneksia, hedelmiä, hyviä rasvoja ja proteiineja unohtamatta. Ipanat rattaisiin ja lenkille, leikkipuistoon, pihalle mylläämään.
Pelkkä valonmäärän lisääntyminen jo itsessään piristää useimpia.

Miehelle sanot, että jos hän viitsisi osallistua kotona enemmän, auttaisi se sun jaksamiseen vielä lisää, ja silloin jaksaisit sängyssäkin touhuta. Oletko pumpannut/lypsänyt maitoa pulloon? Jos mies voisi välillä hoitaa yösyötöt niin saisit nukkua edes yhden yön viikossa heräämättä.

Ja jos nyt koittaisit useammin päästä yksin käymään jossain, se tekee hyvää :)

Ja niinkin pieni juttu, kuin kivan värinen kynsilakka kynsissä piristää.
Sitä hyvää oloa ja mieltä pystyy hakemaan ihan pienistäkin asioista.

Mitä jos sopisitte vaikka nyt alkuun yhden päivän viikosta jolloin harrastatte seksiä? Ja siitä ei sitten luisteta. Kuulostaa karulta, mutta niin ne halut pikkuhiljaa löytyy.

Kyllä se siitä vielä, ajan kuluessa :)
Meillä ei halua kumpikaan kauheasti, ollaan molemmat aika väsyneitä. 6 kk ikäiset kaksoset.
Mies tekee pitkää päivää reissutöissä, on viikot pois kotoa, ja minä hoidan lapset ja kodin (omakotitalo, puulämmityksellä) yksin, ilman kenenkään apua.
Kyllä tää tästä, kai...

[QUOTE="Reetta";29703372]Oletko kuitenkin ollut aiemmin halukas seksiin, siis ennen tätä nykyistä tilannetta? Kyllä se vaan niin on, että pikkulapsiaika voi olla hyvinkin raskasta aikaa, ja silloin se seksi saattaa olla ihan vihonviimeinen asia mielessä. Täytyy vaan antaa ajan kulua ja molempien olla hieman kärsivällisempi. Ei nyt todellakaan mitään eroa kannata tuon takia miettiä, koska tilanne voi hyvinkin korjaantua kun saat levättyä enemmän. Kannattaisiko yöimetyksistä jo pikkuhiljaa luopua? Minkä ikäinen kuopus on? Imetyksen lopetus muutenkin voisi palautella hormonitoimintaa entiselleen.

Jos taas et ole koskaan ollutkaan kovin seksuaalinen, niin sitten asia on vähän eri.[/QUOTE]

Siis en tiedä mikä on sitten kovin seksuaalinen mutta ennen lapsia seksiä oli niin, ettei miehen tarvinut asiasta mainita :D En muista, pari kolme kertaa viikossa varmaan, oltiin molemmat tyytyväisiä.

Imetyksen lopetus on suunnitteilla, vauva herää vain tissille tottumuksesta eikä varsinaisesti syö enää. Mutta kun mä en jaksa huudattaa sitä yksin, miehen pitäis auttaa siinä, vaikka hoitaa pari yötä niin ois kuulemma helppoa luopua yösyönneistä.

Jotkut tyytyy tilanteeseen ja elää seksitöntä elämää kunnes lapset lentää pesästä -> erotaan. Jos ei jo aiemmin jompikumpi löydä uutta. Tilannehan ei olisi ongelmallinen jos miestäkään ei enää nappais sänkyhommat.
Sitä halua nyt pitäis vaan herätellä jos itsekin vielä sentään haluat haluta. :) Läheisyyttää, vaikka ihan toisen hölmöä lääppimistä, pusuja ohi kulkiessa jne.. saa parhaimmillaan virtaamaan oksitosiinit elimistössä. Ei toki kaikilla toimi..
Se on oikeasti aika pitkälle tahdon asia kuinka seksi sujuu lapsiperheessä. Jotkut taitaa sen ja toiset ei. Mutta aina voi oppia uudestaan lähentymään puolison kanssa kun TAHTOO.

Äippä hotelliin nukkumaan pariksi yöksi ja iskä hoitaa sen vieroitusyöhuudon niinä öinä.

Äippä tulee himoissaan kotio niin katotaan miten iskä jaksaa sekstata.

Miksi haluttoman pitäisi alkaa haluta? Miksei mies voisi hillitä halujaan. Minä olen melko haluton. Elän jo nyt terveellisesti, mutta en kyllä miehen halujen takia jaksaisi alkaa syömään, liikkumaan yms että seksihalut kasvaisivat.

Miksi haluttoman pitäisi alkaa haluta? Miksei mies voisi hillitä halujaan. Minä olen melko haluton. Elän jo nyt terveellisesti, mutta en kyllä miehen halujen takia jaksaisi alkaa syömään, liikkumaan yms että seksihalut kasvaisivat.

No jos haluton kerran haluaa haluta, niin kuin ap, niin jotain asialle pitää tehdä.

Teillä on varmaan hyvä suhde.. "minä en miehen takia jaksaisi".

Jos kaikki mahdolliset syyt haluttomuuteen ja väsymykseen on käyty läpi niin kannattaa käydä lääkärissä.

Väsymys voi johtua huonosta ruokavaliosta/vitamiinin puutoksesta.
Eikä väsyneenä luonnolisesti tee mieli seksiäkään.

Et varmaan halua kuulla tätä, mutta tuo homma on tosi paljon kiinni ihan silkasta asennoitumisesta. Jos koet seksin pakkopullana johon "ryhdytään" niin kyllä se sitä sitten on. Oman perseen pyyhkimisestäkin saa vaikeaa jos sitä alkaa liikaa ajattelemaan.Vaikka heti ei nappaisikaan, mutta iloisesti lähtee hommaan mukaan, niin kyllähän siinä voi alkaa haluamaan, kyllä se tilaisuus kannattaa antaa itselleen. Tai mikä estää tekemästä miehelle hyvää, oikein suhtautumalla ainakin minä innostun siitä itsekin kun näen miten toinen nauttii ja alkaa miettimään, että jospa minäkin sitten kun tuo noin hauskan näköistä hommaa.. :D Entä kiinnostaisiko kokeilla jotain uutta tai löytää ne asiat jotka kiihottaisi itseään eniten? Mun parin vuoden haluttomuus loppui kuin seinään kun huomattiin että nautin kovemmista otteista ja nykyään kun mies vähänkään ottaa tukasta kiinni, niin se on menoa sitten samantein :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Miksi seksiä pitäisi olla edes viikottain? Aikuinen ei enää tarvitse seksiä samalla tavalla kuin parikymppinen. Läheisyyttä voi olla muutenkin.

Aikani suostuin miehen halujen mukaan pantavaksi. Seksistä tuli minulle pakko, koskan en itse halua sitä 3 kertaa päivässä kuten mies vaan esim. kerran viikossa. Menetin siinä sivussa loputkin haluni. Mies ylistää seksiä. Minä taas haluaisin parisuhteelta muutakin.

Yhteistyössä