Mita tehda kesakurpitsasta?

Minä käytän sitä ihan normi kasviksena. Eli esim lasagnessa jne...sittenhän sitä voi syödä raakana salaatissakin, tai sitten grillata vaikka vartaassa, tai sitten paistaa nopeasti jne...

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
lasagnea, laitat viipaleina makaronilevyjen tilalle.
marinoi viipaleina ja grillaa..
raasta, itketä suolan kaa. paista pannulla pekonin, sipulin kanssa..
täytä ne :)

Pitääkö kesäkurpitsaakin itkettää? Olen luullut että vaan munakoisolle tehdään noin.

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Alkuperäinen kirjoittaja jalava:
mä teen useasti kesäkurpitsalaatikkoa, raastan sitten paistan jauhelihaa sipulia ja loraus kermaa ja oman maun mukaan mausteita ja uuniin... :p

Oi, tuo kuulostaa maukkaalta myos!! Ootko kokeillut ilman kermaa... en nimittain jaksais menna kauppaan... =)

no ei siinä välttis kermaa tarvi olla.. lihalientä tai maitokin käy..

ite oon laittanu 2dl kermaa ja loraus vettä.. joten menee kai maidosta? :D kovin paljoa nestettä ei kannata laittaa kun tulee muuten vetistä.. tietty jos uunissa antaa olla monta tuntia.

Paloittele kesäkurpitsa, iso sipuli tai kaksi(lohkoiksi), kuullota hetki pannulla öljyssä.murskaa valkosipulia, laita tomaattimurskaa(tai tomaatinpaloja)sekaan, mausta pippurilla ja suolalla.. tuota sitten vaikka perunoiden/riisin ja lihan kanssa voi tarjota :p

Alkuperäinen kirjoittaja Halfcafnonfatlatte:
Piti viela kysya, etta missa asteessa ja kuinka kauan oot pitanyt uunissa tuota kurpitsa/ jauhelihajuttua? Vahan suunnittelen, koska alotan hommat...

hmm.. ainakin reilun tunnin.. lähemmäs 2. koskaan en oikeastaan ole kelloo "tuijottanut"
175 astetta

Yhteistyössä