Mitä tehdä kaalista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja milla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Laatikkoa. Mä teen tällä ohjeella:

Kaalilaatikko

1 kg keräkaalta
3 dl vettä
2½-3 tl suolaa
400 g jauhelihaa
1 sipuli
2 tl meiramia
½ tl maustepippuria
½ tl valkopippuria
1 dl puuroriisiä (raakana)
2 dl kahvikermaa

Suikaloi kaali, hauduta vedessä n. 15 min. Paahda jauheliha ja sipuli pannulla. Yhdistä kaikki ainekset ja kaada voideltuun vuokaan. Paista ensin 200 asteessa ½ tuntia ja sitten 175 asteessa 1 tunti.

Pata: Suikalooi kaalia. Paista sitä hyvässä voissa sipulin kera, saa olla suht kuuma pata (mielellään siis valurautainen) että alkaa saada väriä. Kun kauttaaltaan ruskistunut, lisää etukäteen paistettua jauhelihaa, siirappia reilusti, vähän vettä, kasvisliemikuutio ja tarpeen mukaan suolaa lisäksi sekä pippuria myllystä. Nami nam :p Mä olen tehny niin et laitan kilon kaalia ja 400g rasian jauhelihaa.

Minä taas teen kaalin näin:
1,5 kg kaalia
400g jauhelihaa
1,5 dl riisiä

Kaali silputaan ja haudutetaan, jauheliha ruskistetaan ja riisi keitetään. Jauhelihaan mausteeksi paljon mustapippuria. Nämä yhdistetään vuokaan. Päälle munamaito (4dl maitoa ja 1 muna) johon on sekoitettu muskottipähkinää ja neilikkaa. Sen lisäksi päälle tummaa siirappia maun mukaan. Paistoaika yhteensä reilut 1,5 tuntia 200 asteessa, mutta puolivälissä laitan laatikon päälle vielä paketillisen pekonisiivuja ja hiljennän sitten lämpöä 175 asteeseen ja annan paistua kunnes pekonit näyttävät hyvältä :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä taas teen kaalin näin:
1,5 kg kaalia
400g jauhelihaa
1,5 dl riisiä

Kaali silputaan ja haudutetaan, jauheliha ruskistetaan ja riisi keitetään. Jauhelihaan mausteeksi paljon mustapippuria. Nämä yhdistetään vuokaan. Päälle munamaito (4dl maitoa ja 1 muna) johon on sekoitettu muskottipähkinää ja neilikkaa. Sen lisäksi päälle tummaa siirappia maun mukaan. Paistoaika yhteensä reilut 1,5 tuntia 200 asteessa, mutta puolivälissä laitan laatikon päälle vielä paketillisen pekonisiivuja ja hiljennän sitten lämpöä 175 asteeseen ja annan paistua kunnes pekonit näyttävät hyvältä :)

Siis tarkennus että "teen kaalilaatikon näin", ei "teen kaalin näin" :)

Kaalipata

300g jauhelihaa
500g kaalia
2 sipulia
3 porkkanaa
5 dl vettä
1 lihaliemikuutio

Paista jauheliha kevyesti. Lisää joukkoon suikaloitu kaali ja sipuli ja viipaloitu porkkana. lisää joukkoon vesi ja lihaliemikuutio. Hauduta 40-50min.
oikein todella hyvä ja helppo ruoka. ja riittoisa.

muoks. niin ja maustaa saa sit mielensä mukaan lisää. jauhelihaan ainakin laitan aina pippuria ja aromatia ja grillimaustetta.. ja halutessaan voi laittaa 1/2dl riisiä.

300g jauhelihaa
5 dl kaalisuikaleita
2 porkkanaa
maustelusikallinen kardemummaa
maustelusikallinen mustapippuria
1 rkl sinappia
1rkl soijaa
lihaliemikuutio
2 valkosipulia
1 sipuli

Eli kaalusuikaleet, porkanaraaste ja jauheliha kypsennetän paistinpannulla ja mausteet lisätään joukkoon. Ai helmi ku hyvää!!

Alkuperäinen kirjoittaja M i l j a:
300g jauhelihaa
5 dl kaalisuikaleita
2 porkkanaa
maustelusikallinen kardemummaa
maustelusikallinen mustapippuria
1 rkl sinappia
1rkl soijaa
lihaliemikuutio
2 valkosipulia
1 sipuli

Eli kaalusuikaleet, porkanaraaste ja jauheliha kypsennetän paistinpannulla ja mausteet lisätään joukkoon. Ai helmi ku hyvää!!

Yhteistyössä