Mitä tehdä jos ostaja ei ota rahoja takaisin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siis mitä?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

siis mitä?

Vieras
Myin huutonetissä lasten kaluston,saa osiin eli menee postissa.
no nyt kun purin sitä tuli että hajoitin kahdesta tuolista sorkan.
Ostaja vaatii tuotetta silti ja minun pitää hommata samanlainen eikä rahojen palautus käy :O
siis mitä hittoa?
uhkailee poliisilla ja kaikilla että tuote pitää tulla mutta jos lähetän rikkinäisen saan syyt niskaan kuitenkin,uutta EN TODELLAKAAN MENE OSTAMAAN NUO TUOLIT MAKSAA MANSIKOITA ostettuna yksin.
Voiko lähettää kirjatun kirjeen missä on rahat kuoressa?saako siihen jotenkin kirjattua mitä sisällä siellä kuoressa vai miten saan rahat tuolle pässille?????

No kun pidät rahoja muutaman päivän, niin rupee ne jo kiinnostamaan. Myös myyjä voi purkaa kaupan ja sillä siisti, ilmatat kaupan purusta ja ilmoita myös että rahat tulee heti kun tulee tilinumero mihin ne palautetaan, tee tämä kaikki kirjallisena sähköpostiin. Ellei tilinumeroa ala kuulumaan, omapa on häpeänsä, äläkä vain ala mitään lähettämään, purat kaupan ja sillä siisti.

[QUOTE="vieras";23408905]No kun pidät rahoja muutaman päivän, niin rupee ne jo kiinnostamaan. Myös myyjä voi purkaa kaupan ja sillä siisti, ilmatat kaupan purusta ja ilmoita myös että rahat tulee heti kun tulee tilinumero mihin ne palautetaan, tee tämä kaikki kirjallisena sähköpostiin. Ellei tilinumeroa ala kuulumaan, omapa on häpeänsä, äläkä vain ala mitään lähettämään, purat kaupan ja sillä siisti.[/QUOTE]

justiinsa näin :wave:

[QUOTE="vieras";23408905]No kun pidät rahoja muutaman päivän, niin rupee ne jo kiinnostamaan. Myös myyjä voi purkaa kaupan ja sillä siisti, ilmatat kaupan purusta ja ilmoita myös että rahat tulee heti kun tulee tilinumero mihin ne palautetaan, tee tämä kaikki kirjallisena sähköpostiin. Ellei tilinumeroa ala kuulumaan, omapa on häpeänsä, äläkä vain ala mitään lähettämään, purat kaupan ja sillä siisti.[/QUOTE]

Kaupasta on nyt jo 2 viikkoa!
uhkalua poliisilla kyllä tulee että lähetä tuote ,mutta ei sitä HEMMETIN TILINUMEROA ei vaikka kuinka pyytää!
olen vääntänyt ja sanonut monta kertaa etten mene ostamaan tuoleja että anna nega että olen pahoillani että hajoitin tuotteen kun en osannut purkaa oikein=(
kiva jos soittaa poliisi kohta ja ilmoittaa tuon nostaneen jonkun syytteen=(
kai nuo hänen lähettämät sähköpostit kelpaa todisteeksi että olen useaan kertaan pyytänyt tilinumeroa häneltä että rahat takaisin kun tuote rikki =(

No ei sun tarvi sitä poliisia pelätä. Tehköön ilmoituksen jos haluaa, sulla on ihan puhtaat jauhot pussissa eikä poliisilla ole siihen mitään sanottavaa. Kyllä ne poliisitkin on nähnyt kaikenmoista tallaajaa ja varmaan saaneet ihmeellisemmistäkin asioista ilmoituksia.

Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä?;23408943:
Kaupasta on nyt jo 2 viikkoa!
uhkalua poliisilla kyllä tulee että lähetä tuote ,mutta ei sitä HEMMETIN TILINUMEROA ei vaikka kuinka pyytää!
olen vääntänyt ja sanonut monta kertaa etten mene ostamaan tuoleja että anna nega että olen pahoillani että hajoitin tuotteen kun en osannut purkaa oikein=(
kiva jos soittaa poliisi kohta ja ilmoittaa tuon nostaneen jonkun syytteen=(
kai nuo hänen lähettämät sähköpostit kelpaa todisteeksi että olen useaan kertaan pyytänyt tilinumeroa häneltä että rahat takaisin kun tuote rikki =(

Jos hän tekee rikosilmoituksen, poliisi tutkii sitä "lievä petos" nimikkeellä, rikosasioissa syytteen nostamisesta päättää syyttäjä ei asianomistaja. Tutkinnan aikana sinun puolesi tulee hyvin esille, eli poliisit varmasti kehoittavat tätä ostajaa antamaan tilinumeronsa sinulle ja tapaus on sillä selvä.

Kahden yksityisen välisessä kaupassa mitäkään kuluttajansuojalait eivät sitten myöskään päde, näihin usein vedotaan ongelmatilanteissa.

[QUOTE="Sirkkeli";23408973]Voi jestas, kaikkia idiootteja sitä onkin. No, mutta jos ei se idiootti anna tilinumeroa, niin lähetä rikkonaiset kamat sille.[/QUOTE]

Ei missään nimessä, sitten joudut ostamaan ehjät tilalle, kun ne on rikki. Purat kaupan ja kun poliisi sitten sulle soittelee, sanot niinkuin asia on ja olet purkanut kaupan että tässä tilinumeroa odotellessa. Älä vastaa enää hänen posteihinsa, sen jälkeen kun olet kaupanpurkuilmoituksen lähettänyt ja pyytänyt tilinumeroa, sen jälkeen ei mitään vastauksia ja kun uhkailee poliisilla, sanot että olla hyvä että saadaan asia selväksi. Poliisi ottaa rikosilmoituksen vastaan ja suosittaa ostajaa antamaan sen tilinumeron ja hyväksymään kaupan purun, siinä se.

[QUOTE="vieras";23409021]Ei missään nimessä, sitten joudut ostamaan ehjät tilalle, kun ne on rikki. Purat kaupan ja kun poliisi sitten sulle soittelee, sanot niinkuin asia on ja olet purkanut kaupan että tässä tilinumeroa odotellessa. Älä vastaa enää hänen posteihinsa, sen jälkeen kun olet kaupanpurkuilmoituksen lähettänyt ja pyytänyt tilinumeroa, sen jälkeen ei mitään vastauksia ja kun uhkailee poliisilla, sanot että olla hyvä että saadaan asia selväksi. Poliisi ottaa rikosilmoituksen vastaan ja suosittaa ostajaa antamaan sen tilinumeron ja hyväksymään kaupan purun, siinä se.[/QUOTE]

Näin, paitsi ei niitä ehjiä joudu ostamaan. Jos AP lähettää rikkinäiset ostajalle, niin sitten ostaja varmaan haluaa kaupanpurkua myös itse ja lähettää omalla kustannuksellaan tuotteet takaisin ja AP palauttaa rahat. AP ei ole pimittänyt mitään tieto siitä että tuotteet ovat hajonneet pakkausvaiheessa, sille ei kukaan mahda mitään.

[QUOTE="vieras";23409021]Ei missään nimessä, sitten joudut ostamaan ehjät tilalle, kun ne on rikki. Purat kaupan ja kun poliisi sitten sulle soittelee, sanot niinkuin asia on ja olet purkanut kaupan että tässä tilinumeroa odotellessa. Älä vastaa enää hänen posteihinsa, sen jälkeen kun olet kaupanpurkuilmoituksen lähettänyt ja pyytänyt tilinumeroa, sen jälkeen ei mitään vastauksia ja kun uhkailee poliisilla, sanot että olla hyvä että saadaan asia selväksi. Poliisi ottaa rikosilmoituksen vastaan ja suosittaa ostajaa antamaan sen tilinumeron ja hyväksymään kaupan purun, siinä se.[/QUOTE]

Kirjoitin hänelle nyt uudelleen näin ja jätin lähetettyihin viesteihin tuon saman tekstin että näkee yhteydenottoni taas.
kirjoitin siis että nyt olisitko ystävällinen ja lähettäisit sen tilinumeron että saamme kaupan purettua sillä tuote on rikki ja uutta en osta tilalle mistä olen pahoillani.
Laitat tilinumerosi että saan maksun heti tulemaan takaisin ja näin saamme asian päätökseen.
Luulisi sinun nyt käsittävän ja haluavan rahat takaisin.
yst.terv.xxxx

pidän myös kaikki nuo hänen laittamansa tallessa.

olin kanssa että voiko tulla oikeasti petos syyte kun olen pyytänyt tilinumeroa ja ei anna=(
tuskin laittaa sitä vieläkään eli poliisiko tähän on sitten sotkettava hoh hoijaa!

Huuto.netissä tosiaan pyörii kaiken maailman huijareita. Missään nimessä et osta uusia tilalle, piste. Kyllä normaalijärkinen ihminen ymmärtää, että jokin tuote voi mennä rikki tuollaisissa tilanteissa. Tietysti voi vähän harmittaa, mutta itse en viittis tollasesta itseasiassa antaa edes negatiivista palautetta. Inhimillinen vahinko.

Voithan laittaa vielä valokuvan todisteeksi, jos siltä tuntuu ja jää kuva että hän kuvittelee sinun esim myyneen tuotteen jollekin muulle tms. Mutta mielestäni tuossa oli vieras klo 13:06 hyvin sanonut mitä kannattaa tehdä.

Oikeasti Suomessa ensinnäkään mistään ei saa juuri mitään tuomioita (vaikka tuomioskaalaa on) ja toisekseen tämähän on ihan selvä asia, että se sovitaan rahan palautuksella.

Onko ostajalla myynnissä mitään halpaa osta heti hinnalla? Huudat sen, niin saat ehkä vakioviestissä munana tilinumeron joten voit maksaa rahat takaisin. Ja halpa sen takia että jos senkin maksat ja ei lähetä, niin et menetä paljoa.

[QUOTE="mie";23409177]Onko ostajalla myynnissä mitään halpaa osta heti hinnalla? Huudat sen, niin saat ehkä vakioviestissä munana tilinumeron joten voit maksaa rahat takaisin. Ja halpa sen takia että jos senkin maksat ja ei lähetä, niin et menetä paljoa.[/QUOTE]

Mukana siis. Noi mä kerran tein kun vastaava tilanne, loppu ostajan urputtaminen kun rahat vaan tupsahti tilille.

No tottakai lähetät pöydän hänelle sen kuntoisena kuin on! Sitten vaatii varmasti rahoja takaisin jos on sitä mieltä ja voit hänelle hyvittää osan mutta teet selväksi ettet koko summaa koska jouduit kutenkin lähettämään.

Kyllä tosta voi tehdä rikosilmoituksen, sillä olet rahoja pantannut toista viikkoa ja mitä pidemmäksi aika pääsee sitä pahempi joten nyt pikaisesti postiin etteti tule ongelmia!

[QUOTE="mie";23409199]Mukana siis. Noi mä kerran tein kun vastaava tilanne, loppu ostajan urputtaminen kun rahat vaan tupsahti tilille.[/QUOTE]
Ei ole,katsoin sen jo viimeviikolla juuri sen takia että olisi saanut sitä kautta sen.
Ja olen kuvan laittanut tuotteesta että tosiaan on rikki 2 tuolista molemmista sorkat mitä halkesi kun otin ruuvin vahingossa irti väärin poralla =(

No tottakai lähetät pöydän hänelle sen kuntoisena kuin on! Sitten vaatii varmasti rahoja takaisin jos on sitä mieltä ja voit hänelle hyvittää osan mutta teet selväksi ettet koko summaa koska jouduit kutenkin lähettämään.

Kyllä tosta voi tehdä rikosilmoituksen, sillä olet rahoja pantannut toista viikkoa ja mitä pidemmäksi aika pääsee sitä pahempi joten nyt pikaisesti postiin etteti tule ongelmia!

Siis rikkinäinen postiin ja joudun maksamaan siitä takaisin tulo maksun kuitenkin :O
eihän tämä voi olla mitenkään totta:O
Hän vaatii uutta ja sitä en osta niin tässä on ristiriita niin,no sitten se poliisi saa soitella ja sanon että olen ruikuttanut useaan kertaan tilinumeroa mitä ei ole tullut että tehkää mitä teette =/

Annat ostajalle kaksi vaihtoehtoa, eli 1) Lähetät hänelle rikkoutuneen tuotteen ja sovitte yhdessä hinnan alennuksen. 2) Ostaja ilmoittaa sinulle tilinumeronsa. Ilmoitat nämä vaihtoehdot ostajalle, ja myös sen, että muuta et asiasta suostu enää keskusteleman. Ja et myöskään keskustele. Ostaja voi itse valita mieluisamman vaihtoehdon.

nämä on kinkkisiä kun on aina se vaihtoehto että olet myynty eteenpäin tms...
sovit juurikin hinnan alennuksesta ja huomioonottaen että kauppa on sitten tehty vikoineen.

[QUOTE="vieras";23409302]Annat ostajalle kaksi vaihtoehtoa, eli 1) Lähetät hänelle rikkoutuneen tuotteen ja sovitte yhdessä hinnan alennuksen. 2) Ostaja ilmoittaa sinulle tilinumeronsa. Ilmoitat nämä vaihtoehdot ostajalle, ja myös sen, että muuta et asiasta suostu enää keskusteleman. Ja et myöskään keskustele. Ostaja voi itse valita mieluisamman vaihtoehdon.[/QUOTE]
Olen ehdottanut hinnan alennusta koska tuote on rikki mutta vastauksena pitää tuotteen olla ehjä ja samanlainen kuin kuvissa on ...
huoh hoh pöh aivot menee tässä kyllä.
ja nyt laitoin hetki sitten uudelleen kaupanpurku viestin ja en enää sitten laita,menen kysymään postilta voinko kirjattuna laittaa niin että postinvirkailijat vaikka todistaa että kuoressa on rahaa.
jos ei voi lähettää noin sitten saa ne poliisit soittaa,niiltä viimeistään luulisin saavan sen tilinumeron kun käyn viestit näyttämässä mitä olen keskustellut tuon ostajan kanssa eikä ole suostunut itse sitä lähettämään minulle.

No et sä siitä mitään syytettä kyllä saa, säilytä ne viestit niin ei ole ainakaan epäselvää ettetkö olisi tilinumeroa kysellyt, ei herranjumala mitä tolloja maailma kantaa :laugh: MUTKU MÄ HALUUN "ei valitettavasti ole" NO MUTKU MÄ HALUUN NII MUN ON SAATAVA YHYYYYY! :laugh:

Vähän niinku pienenä lapsena 5v kiukuttelin ja äiti sanoi että ei voi karkiksi tms muuttua, joillakin on vielä se vaihe. :)

Alkuperäinen kirjoittaja siis mitä?;23409321:
Olen ehdottanut hinnan alennusta koska tuote on rikki mutta vastauksena pitää tuotteen olla ehjä ja samanlainen kuin kuvissa on ...
huoh hoh pöh aivot menee tässä kyllä.
ja nyt laitoin hetki sitten uudelleen kaupanpurku viestin ja en enää sitten laita,menen kysymään postilta voinko kirjattuna laittaa niin että postinvirkailijat vaikka todistaa että kuoressa on rahaa.
jos ei voi lähettää noin sitten saa ne poliisit soittaa,niiltä viimeistään luulisin saavan sen tilinumeron kun käyn viestit näyttämässä mitä olen keskustellut tuon ostajan kanssa eikä ole suostunut itse sitä lähettämään minulle.

Postin säännöissä kielletään rahan lähettäminen, eli tuo ei voi onnistua. Odottele nyt vain sitä vastausta viestiisi, jos vastauksessa ei ole tilinumero niin pyydä sitä vain uudestaan. Siis kirjoitat vastaukseksi joka tapauksessa

Ja tuo poliisin vaimo on vain provo, älä siitä välitä.

Yhteistyössä