Mitä tehdä? Ilmoitanko jollekii?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huoli siskosta.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Huoli siskosta.

Vieras
Joku varmaan muistaa, että oon kirjottanu äitistä tänne yms.

Nyt tilanne on se, että eilen kun menin sinne siskon kaveriks yöks, ku äiti lähti yövuoroon. Niin ne jotai riiteli illalla ja äiti oli lyönyt siskoa, joka on 15v ja itki varmaan tunnin sen jälkeen. Varmaan siitä syystä. Ja äiti kokoajan räkyttää meille ja muutenkii kamalaa.
Mä en halua, että se lyö mun siskoa. :( Eilen sanoin siskolle, että mitäköhä sossu sanois, jos tietäis? Ei kuulemma tule tietämään. (sisko on ls-asiakas.)
Se "äiti" iski leipälautasen mun kyynärpäähän 8vuotta sitten eikä oo koskaa katunut sitä, vaikka yks siskoista väitti sitä vahingoks. Se ei koskaan kadu tekemisiään..

Viime kesänä äiti jahtas siskoa vessaan, molemmat veti kahvasta, jolloin se lähti irti. Ja äiti uhkaa hävittää siskon koiran, joka ei tottele mitään.
Mut jos sossulle ilmottaa, niin entä jos sisko joutuu esim. laitokseen? Sitä en halua, ei sen paikka oo sellasessa.

Nykyään sisko on usein tosi hermona, ei puhu kenellekään mitään. Äitille jos jotain sanoo, se ei joko kuuntele tai alkaa haukkua. Muutenkii sisko joutunut kestää elämässään tarpeeks(vakava sairaus pienenä), ei sen tarviis äitin kettuilua ja lyömistä kestää. Mä ite tiiän, mitä se on, sitä ei tartte mun siskon kestää. :'(
Ja se ei voi minnekään lähtee kotoa, ku äiti uhkaa hävittää koiran, eikä saa pidettyä ulkona sitä eikä se munkaa luo voi tulla, kun se vinkuu niin naapuri valittaa.

en tiedä, pidä vaan itsestäsi huoli, ei sun siskos sun puolia pitänyt kun äitisi kiusasi sua, tää on mun neuvo. kyllä siskos kestää pari vuotta ja sitten pääsee hänkin pois. ei äitis nyt ketään hakkaa alvariinsa jos sua 8 vuotta sitten kerran lyönyt.

Maailma on kova ja julma ja epäielen että sisaret sun puolia pitäisivät jos olisit vielä äitisi armoilla.

Joten parempi sun nyt keskittyä omaan elämään. siskos voi käydä sun luonas niin paljon kuin mahdollista.

[QUOTE="noh";26409311]en tiedä, pidä vaan itsestäsi huoli, ei sun siskos sun puolia pitänyt kun äitisi kiusasi sua, tää on mun neuvo. kyllä siskos kestää pari vuotta ja sitten pääsee hänkin pois. ei äitis nyt ketään hakkaa alvariinsa jos sua 8 vuotta sitten kerran lyönyt.[/QUOTE]

Niin kai sit. Mut se äitin käytös vaikuttaa siskon mielialaan ja käyttäytymiseen. Se oli saanut jotai uhkailuja koulussa, äiti vaan vähätteli sitä, välillä uskoo välillä ei.
Just mietin, miltä siskosta tuntuu, kun isot siskot on sitä mieltä että se on HIRVEE PENTU, joka rähjää siskojen lapsille eikä osaa niitä hoitaa.
Kenelläpä ei hermo menis ipanaan, joka ei tottele mitään.

Äitikii vaan uhkailee sitä laitoksella ja sossuilla yms. :(

[QUOTE="hmmm";26409337]Asutko sinä jo omillasi? Ota siskosi vaikka pariksi viikoksi sinun luo asumaan ja mittikää sitten tilannetta.[/QUOTE]

Ei täällä solussa hirveenä tilaa ole. Tai kai me mahuttais, mut sen koiraki pitäs olla täällä eikä sitä voi jättää hetkekskään yksin. Ja tukihenkilö varmasti jotain marmattais asiasta, paitsi jos se ei sais tietää.

Mut sisko lähtee 4päivän päästä 1,5viikon leirille ja koira menee hoitolaan, joten saa olla rauhassa.

Tuntuu, että sen äitin pitää vaan AINA saada jollekii kettuilla, ei riitä että yhelle, vaan siskollekii. Äsken soitin siskolle, niin kerto että se äiti vihdoin lähti töihin, että saa olla rauhassa.
Siskon käytös on enon koiran ja iskän kissan kuolemien jälkeen muuttunut sellaseks, ettei se puhu kellekään. Vanhimmalle siskollekii vaan mulkoilee.
Sen takia mä oonkii aina lähteny senkaa kaupungille, ei sillä tunnu kavereitakaan olevan koulussa. :(

Niin kai sit. Mut se äitin käytös vaikuttaa siskon mielialaan ja käyttäytymiseen. Se oli saanut jotai uhkailuja koulussa, äiti vaan vähätteli sitä, välillä uskoo välillä ei.
Just mietin, miltä siskosta tuntuu, kun isot siskot on sitä mieltä että se on HIRVEE PENTU, joka rähjää siskojen lapsille eikä osaa niitä hoitaa.
Kenelläpä ei hermo menis ipanaan, joka ei tottele mitään.

Äitikii vaan uhkailee sitä laitoksella ja sossuilla yms. :(

Voihan hel... siskos ei niitä ilkeiden siskojen pentuja tarvitse hoitaa, jos palkaksi saa haukut. eikä kannattaisi muutenkaan. ei sitten siskosi voisi saada muuttaa sun luo?

pitäisin varani sinuna. äidilläsi ja isommilla siskoillasi on tarve kiusata jotain, ja en ole yhtään varma että kun pienempi siskosi pääsee pois kotoaan, kaikki ei kääntyisi taas sinua vastaan. hänkin liittoutuu noihin muihin niin häntä ei kiusata vaan sinua, ja jäät yksin.
Oikeasti, pitäisin huolen itsestäni, olet liian kiltti.

[QUOTE="niin";26409392]ap on nuori, 18v.[/QUOTE]

Ja te uskotte tän ap:n juttuja todeksi?

Täähän on aivan selvä huuha juttu. Jollain teinillä/teineillä tylsää ja ne kirjottelee tänne. Ja te olette auttavaa kättä ojentamassa.
Paitaa kilometrien päähän tämän jutun aitous.
Kuka 18v oikeasti eksyy kaksplus palstalle puhumaan ongelmistaan?? Haloo!!

[QUOTE="vieras";26409418]Ja te uskotte tän ap:n juttuja todeksi?

Täähän on aivan selvä huuha juttu. Jollain teinillä/teineillä tylsää ja ne kirjottelee tänne. Ja te olette auttavaa kättä ojentamassa.
Kuka 18v oikeasti eksyy kaksplus palstalle puhumaan ongelmistaan?? Haloo!![/QUOTE]

Kyllä minä uskon, en ole koskaan epäillyt hetkeäkään.

[QUOTE="vieras";26409418]Ja te uskotte tän ap:n juttuja todeksi?

Kuka 18v oikeasti eksyy kaksplus palstalle puhumaan ongelmistaan?? Haloo!![/QUOTE]

Valitettavasti on kuule täyttä totta. Lue vaikka aiempia juttuja, joita on aika monta, nekin kaksplussan palstalle, vakavaa?!. Mitä väliä vaikka onkii kaksplussan palsta? IIK!!

kyllähän tytsikin kävi täällä jo alaikäisenä, muistaakseni, on käynyt pitkään. jotkut ovat vaan niin lapsirakkaita, itse en ollut. ajattelin ekaa kertaa lapsia kun huomasin itse olevani raskaana vähän alle 30-vuotiaana.

[QUOTE="niin";26409417]Voihan hel... siskos ei niitä ilkeiden siskojen pentuja tarvitse hoitaa, jos palkaksi saa haukut. eikä kannattaisi muutenkaan. ei sitten siskosi voisi saada muuttaa sun luo?

pitäisin varani sinuna. äidilläsi ja isommilla siskoillasi on tarve kiusata jotain, ja en ole yhtään varma että kun pienempi siskosi pääsee pois kotoaan, kaikki ei kääntyisi taas sinua vastaan. hänkin liittoutuu noihin muihin niin häntä ei kiusata vaan sinua, ja jäät yksin.
Oikeasti, pitäisin huolen itsestäni, olet liian kiltti.[/QUOTE]

Mut se just haluaa hoitaa niitä. Hakea tarhasta ynnä muuta, mut sisko sanoo että se on liian pieni ja huutaa niille. Ite sisko huus eilenkii, vaikkei kuulemma huuda.

Vanhin siskoista on sellanen joka arvostelee asioita, vaikkei mitään tietäiskään, niinku äitikii. Mut se nuorempi isosisko on täysin erimaata, siitäse siskokii enempi tykkää..

Mä en vaan halua, että kukaan joutuu enää sen akan takia kärsimään. :(

Katon sitä sen muuttamista sit kun se tulee sieltä leiriltä, mut luulenpa että se menee serkun luo sitten.. Iskän luo se vois tietty muuttaa myös, mut se asuu eri kaupungissa..

Isosiskotkii mietti yhtenä iltana, että miks lapset on äitin luona hoidossa, kun se on yks piru mulle. Mut toinen siskoista sano, että se on erilainen lapsenlapsille. No ei kai se 0-3vuotiaille päätä auokaan.