Mitä tehdä AHDISTUKSELLE "kotitekoisesti"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

??

Vieras
Eli siis onko teillä kokemusta, että olisitte osittain omien elämäntapojen, ajatusten tms. muutosten ansiosta päässeet ahdistuksesta tai saaneet sitä vähemmäksi? Minulla on tiettyjä "ajatusketjuja" joiden johdosta tunnen itseni jatkuvasti huonoksi ihmiseksi, ruoskin itseä vanhoista virheistä joita ei voi muuttaa (järjetöntä), minulla on jonkin verran pakkoajatuksia - ja mielikuvia... itsetuntoni riippuu aina siitä mitä muut minulle sanovat jne

Terapia on ollut iso apu. Paniikkikohtauksia olen oppinut hallitsemaan itseni rauhoittelun ja hengittelyn avulla, pihalle menolla, suihkulla jne mutta ahdistuksia tulee aika ajoin ja on vaan elettävä niiden kanssa...

Kokeile terveellistä ruokavaliota ja säännöllistäpäivittäistä liikuntaa.Lisäksi ota omega3 purkista,jos et syö kalaa.Yritä nukkua 8 tunnin yöunet vähintäänkin.Iloitse siitä,mitä oot saanu aikaiseksi.Pidä ihmissuhteistasi huolta.Näillä onnistut!Tsemppiä yritykseen!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kokeile terveellistä ruokavaliota ja säännöllistäpäivittäistä liikuntaa.Lisäksi ota omega3 purkista,jos et syö kalaa.Yritä nukkua 8 tunnin yöunet vähintäänkin.Iloitse siitä,mitä oot saanu aikaiseksi.Pidä ihmissuhteistasi huolta.Näillä onnistut!Tsemppiä yritykseen!

Näin! Etsi itsestäsi optimisti, ota asenne että pystyt kaikkeen jos vaan haluat. Terveellinen ruokavalio ja liikunta ovat tärkeitä. :)

ahdistus mulla on silti vaatinu ahdistavien tilanteiden purkamista oman pään sisällä vähintään, että mistä se pakoonpääsemättömyys tulee. Ahdistusta on paljon vaikeampi sietää kuin masennusta mun kokemuksen mukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Alkuperäinen kirjoittaja ahma:
Tuskin veljen kaveri junareseptillä sillä ahdistusta poisti, siirsi sen vain muiden niskaan.

niinhän tuo oikeesti teki ainakin sen perusteella mitä veljeni kanssa oon jutellu

Voimia sulle ja voimia veljelle ja voimia kaikille teidän lähimmäisille! Toivottavasti jaksat kuunnella, voi nousta tuommoinen pitkään aina uudelleen vaivaamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
Tuskin veljen kaveri junareseptillä sillä ahdistusta poisti, siirsi sen vain muiden niskaan.

niinhän tuo oikeesti teki ainakin sen perusteella mitä veljeni kanssa oon jutellu

Voimia sulle ja voimia veljelle ja voimia kaikille teidän lähimmäisille! Toivottavasti jaksat kuunnella, voi nousta tuommoinen pitkään aina uudelleen vaivaamaan.

Kiitos! Voimia tarvitaan kyllä. Onneks voi olla veljen tukena. Molemmilla ollut rankka syksy, ensin mun kaveri tapettiin ja nyt sitten tuli tuo veljen kaverin itsemurha. Kyllähän nuo itsemurhat on aina vaikeita ja ainaki itellä aikoinaan kaverin itsemurha nous pitkään vaivaamaan.

Mun mielestä pitää puhua, puhua ja puhua ahdistuksestaan. Mäkin sanon nykyään aina jollekin jos mulle tulee jostain huono äiti- olo, se usein auttaa laittamaan asiat perspektiiviin. Mä pidän itseäni hyvin laiskana ja aikaansaamattomana, ja on suorastaan terapeuttista, kun jotkut kutsuvat minua aktiiviseksi ja yliäidiksi. :D

Sitten pitää helliä itseään hyvällä musiikilla, ja runsailla annoksilla raitista ulkoilmaa ja luonnon hiljaisuutta.

Terveellinen ruoka ja säännöllinen elämänrytmi on mun mielestä myös ihan oleellisia asioita.

kuten täällä aijemmin mainittiin niin omega 3 on mielialaan hyvä lääke
täytyy painottaa että terveellinen ruokavalio ja liikunta nostaa mielialaa, ihmiselle toitotetaan tätä mutta kuinka moni noudattaa? uskon että omaa olotilaa saa tällä jo parannettua

Ruokavalio tekee tosiaan paljon. Muista terveelliset lämpimät ateriat, salaattia, hedelmiä. Pidä huolta että saat tarpeeksi vitamiineja. Tuon Omega-3:n lisäksi talvisin on hyvä saada paljon D-vitamiinia. D-vitamiinisuosituksia on juuri tutkittu ja monet ovat tulleet tulokseen, että nykyinen 10µg päiväannos on aivan liian pieni ja todellisuudessa pitäisi saada ainakin 50µg. Myös B-vitamiinin puute aiheuttaa väsymystä ja alakuloisuutta.

Jos saat liikuttua jonkun verran se myös tosiaan auttaa. Raitis ulkoilma piristää ja kunnon kohottaminen kohentaa myös mieltä. Se on ihan erilaista elää kun ei enää hengästy ja väsähdä pienimmästäkin liikkeestä.

ee sellaista mikä tekee sinut onnelliseksi. Toisille se on liikunta, toisille piirtäminen, toisille, kodin suursiivous, toisille auton rassaus.
Syö kalaa tai omega-3, lisäksi d-vitamiinia.
Hedelmiä ja marjoja tai vitamiinilisää...
Suklaa nostaa myös mielialaa, mutta mieluiten tummaa ja vähäinen määrä kerrallaan =)

Yhteistyössä