Mitä tehdä,28v.,ei ammattia?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotimami
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotimami

Vieras
Kolmen pienen kanssa nyt kotona,nuorin vasta 7kk.Mutta piakkoin tulee aika,jolloin tahdon vaihtaa uraa..Mille tässä nyt sitten voi alkaa,kun taskussa vain yo-paperi vm-04,ei työkokemusta kodin ulkopuolelta..Millekään pitkäkestoiselle opiskelulle en haluaisi alkaa,kun opintotuli ei paljon taloutta kohenna:/

Käsillä tekeminen,ihmisten kanssa oleminen kiinnostaa.Kampaaja on ollut haaveammattini(harmi,kun en aikoinaan opiskellut,mutta elämässä oli silloin muuta).Jos saisi oppisopimuspaikan,mutta vaikeaa varmasti..

Auttakee=o

No sinnikkäästi sitten vaan haet paikkoja ja otat selville mitä kaikkea sun olis mahdollista tehdä. Oppisopimusopiskelussa tietysti saa sen isomman rahallisen korvauksen mutta rankkaa se voi kyllä olla.

Mä olin kotona useamman vuoden ajan lasten kanssa ja ihan sattumalta tuli eteen tilanne jossa mulle soitettiin kotiin ja pyydettiin töihin, nyt vakipaikka. Eikä mullakaan koulutusta ole.

Mullakin monta kotiäitivuotta takana, ja samalla jotain opiskelua (valmista ei tullut). Päätin sitten luoda itselleni uran yrittäjänä. Töitähän tämä teettää, eikä tulo ole varsinkaan aluksia varmaa... ei myöskään tulevaisuus ole taattu. Uskon kuitenkin, että yrittäjän työkokemus auttaa sitten siinä tilanteessa, jos joudun hakemaan töitä jostain muualta. Ja yrittäjän ammattitutkinnonkin voi suorittaa työn ohessa ;)
Kokeile!

Yhteistyössä