Mitä teette siksi koska se on muotia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aamuäree

Aktiivinen jäsen
10.04.2007
48 565
16
38
Etelä-Pohjanmaa
Kun niin useasti törmää väitteeseen että 'teet noin siksi että se on muotia, mitä sitten kun se lakkaa olemasta muotia?'

Näihin kommentteihin törmää varsinkin hiustenvärjäys, lävistys ja tatuointiosastolla, mutta myös mm kestovaippailuasioissa monet ilmoittavat jonkun toisen tekevän tätä vain koska se nyt sattuu olemaan muotia!

Niin että kertokaa nyt sitten, mitä teette muodin vuoksi?

Toisaalta, se että joku asia on muodissa, in, this season, niin se varmaan osaltaan vaikuttaa päätöksiin, ei ehkä tietoisesti mutta kuitenkin. Toisaalta juuri samat asiat saavat sitten ne toiset laukomaan näitä kommentteja muodin orjana kulkemisesta. :confused:

Mä hetken mietin ja totean, että minä annan muodin jonkinverran vaikuttaa vaatehankintoihin- vai pitäisikö sanoa linjoihin.
Nuorempana enemmän mm hiuksiin vaikutti kulloinenkin muoti, nykyään ei laisinkaan.

Toisaalta mä olen kamalan hidas muutoksille ja yleensä pääsen tykästymään jostain asiasta vasta kun se on jo pois muodista. Ikuinen vastarannankiiski.

Niin kävi mm sauvakävelyn kanssa, alkumainingeissa se näytti niin hölmöltä... mä varmaan alan tsumpatakin vasta muutaman vuoden päästä :D

Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;22957666:
Toisaalta mä olen kamalan hidas muutoksille ja yleensä pääsen tykästymäänjostain asiasta vasta kun se on jo pois muodista. Ikuinen vastarannankiiski.

Niin kävi mm sauvakävelyn kanssa, alkumainingeissa se näytti niin hölmöltä... mä vafrmaan alan tsumpatakin vasta muutaman vuoden päästä :D

Tuo on kyllä totta. Itsekin herkemmin vastustan kuin kannatan jotain, jos se on muotia.

Onko kirpparit tai luistelu muodissa?

En mä en nyt keksi mitää mitää mun tekemisistä, joka olisi muotia. Mä tiedän, että väkisinkin pukeutumiseen, syömisiin, yms. muoti vaikuttaa ainakin jo tarjonnan takia, mutta mitään mainittavaa en nyt keksi.

Lähes kaikkiin (naisten) lehtiin on tullut ruokasivuille viinisuosituksia - ilmeisesti se on trendikästä. Niinpä olen opetellut tykkäämään ja nauttimaan punaviiniä. Alkoon mennessäni etsin myyjän ja pyydän suosittelemaan ruokaan ja hetkeen sopivaa punaviiniä. Olenkin saanut hyviä vinkkejä ja tutustunut hyviin viineihin.

Värit--
mä seuraan muodista värejä,sisustuksessa, vaatteissa jne.
Tosin huolimatta muodista, on myös värejä joita en käyttäisi
mistään hinnasta , ja värejä, joita käytän vaikkei olisikaan trendiä juuri.

tuskin mitään, jos en siitä muuten pidä.

Esim nyt muodissa olevat 80-luvulta vaikutteita saaneet asiat suorastaan inhottavat mua, en pysty mitenkään pistämään kenkiä, laukkuja, tunikoita, vöitä ja isoja silmälaseja päähäni.

En kai mitään. Vaatemuoti juuri nyt on kamalaa, samoin kodin sisustusmuoti on hirveää. Nyt in ja hot olevat värit on karseita. Vaatekaupoista ei löydy mitään, poikkeuksena urheiluliikkeet. Facebookissa en ole käynytkään.

Mulla on ihan oma tyyli ja maku. Kotimme on värikäs, hassu ja pähkähullu. Se on ollut aina. Pukeuden sporttisesti, muuta en kai osaa... Fillaroin töihin kesät talvet joka säässä, mikä kauhistuttaa monia täällä Lapissa. Me käytetään aina voita ja juodaan täysmaitoa. Näin tein jo lapsuusaikoina. Nyt sekin on kai muotia.

En kestovaippaile, en vaan jaksa. Vihaan retrovaatteitakin. En biletä.

En siis tiiä, ku en keksi mitään vastausta tähän.

Joo, kaupassa olevat tuotteet kulkee trendien mukaan. Vaikkei sitä ajattele niin ostamani vaatteet taitaa on trendikkäitä :D (jos 20 vuoden päästä katsoo kuvia niin varmasti huomaa tilanteen..). Jos haluaa jotain muuta niin sitä joutuu tosissaan etsimään.

Pidän tunikoita ja neuleita, pidän harmaasta, valkoisesta ja mustasta sekä haaveilen sisustuslehtien kodeista, mutta tietoisesti en tee jotain trendikkyyden vuoksi.

Teininä kyllä kuuntelin sitä musaa mikä oli in ja tavaroiden ostaminen perustui enemmän kavereiden mielipiteisiin kuin omiin "Jos ostan tän niin vähänkö se ois siistiä"