Mitä teette kun lapsi kipeänä ettekä VOI lähteä töistä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saara
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

saara

Vieras
Siis pakkohan se lapsi on hakea, mutta voi että se on välillä mahdotonta!!! Taas tilanne tuli eteen.
Voiko esim. MLL:ää käyttää tällaiseen? Vai pitääkö se tilata etukäteen?
Meillä ei siis ole ketään "tukijoukkoja" joita voisi pyytää. Itse olen konttorinjohtajana pankissa - päivät täynnä sovittuja asiakastapaamisia joita ei vaan voi perua. Miehen on yhtä vaikea järjestää poissaoloa.
Mitä te muut teette?!?!

JA en kaipaa kivitystä siitä että miten lapsi on tärkein, TOTTAKAI se on tärkein, sen takia näin neuvoton olenkin.

Tukiverkot osoittavat voimansa juuri tällaisissa tilanteissa. Harvoin meillä ei pappa tai mummi voi hakea lasta hoidosta pois, jos pyydetään. Aiemmalla paikkakunnalla ei mitään sellaista verkostoa ollut. Tänne kannatti siis muuttaa.

Mä oon leikkaussalissa hoitajana töissä, enkä mä osaa kuvitella tilannetta että mä en vois lähteä sairasta lasta hakemaan. Mulla on kai sitten rajoittunut mielikuvitus, mutta jos mun lapseni on sairas eikä voi odottaa päiväkodissa että työvuoro loppuu, niin mä todellakin lähtisin töistä pois. Aina joku sen verran auttaa, jos vain haluaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mä oon leikkaussalissa hoitajana töissä, enkä mä osaa kuvitella tilannetta että mä en vois lähteä sairasta lasta hakemaan. Mulla on kai sitten rajoittunut mielikuvitus, mutta jos mun lapseni on sairas eikä voi odottaa päiväkodissa että työvuoro loppuu, niin mä todellakin lähtisin töistä pois. Aina joku sen verran auttaa, jos vain haluaa.

mites kirurgi sitten lähtis..hoitaja ehkä joo mut entä kirurgi kesken sydän leikkauksen esim?? on oikeesti töitä mistä ei heti miten pääse ja ei ole samal paikkakunnalla tukiverkostoja tai ei tunne naapureita...mitäs sitten...?? mielenkiintoinen aihe tosiaan,,itselle ei ole vastaan tullut mut just nyt aloin miettii...

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

No kyllä varmaan juu, ja ehkä. Meilläkin kyllä varmaan naapurin rouva katsois tommosessa tilanteessa, mutta on autoton, eli ei vois lähteä hakemaan lasta. Isovanhemmat kuolleet, sisarukset asuu eri paikkakunnilla. Kaverit on itse päivisin töissä. Aika hankalaa olis meilläkin moisessa tilanteessa.

Mä soittaisin varmaan sinne MLL:lle tai 4H-yhdistykseen, riippuen minkä ikäinen lapsi on kyseessä. Alle 5-vuotiasta en suostuis jättämään täysin vieraalle hoitoon.

miten niin on muka aina joku joka auttaa?

ei meillä ainakaan ole. pulassa ollaan jos lapset sairastuu kesken päivän. isovanhemmat ei asu täällä. naapurit omissa töissään jossain, ei tunneta. kavereita ei pahemmin ole vielä myöskään täältä löydetty. lähin ystäväperhe asuu 60km päässä ja ei varmana ota esim vatsatautista niille kun siellä itselläkin pieniä lapsia

Ei ole ollut onneksi sellaista tilannetta, kerran olen pyytänyt työkaveria tulemaan paikkaamaan lähtöäni, tai auttamaan lapsen hakemisessa. Mutta työpaikkaa ei voi jättää tyhjilleen, se on pois laskuista, tai ainakin se pitäisi ns. ajaa alas ensin enkä tiedä sellaista koskaan tehdyn.

Jos tukiverkostoa ei kertakaikkiaan ole niin lapselle kannattais varmaan hankkia joku MLL:n lapsenvahti tms joka kävisi ensin parina iltana tutustumassa lapseen ja sitten myöhemmin jos tulisi tarvetta niin hakisi hoidosta ja olisi lapselle tuttu, ettei lapsen tarviisi vieraan mukaan lähteä.. Tosin silloin pitäis kotiavain jotenkin sumplia hoitajalle.

Johtajan hommista en tiedä mutta kyllä mun aikani pankissa on peruttu virkailijan äkillisen estymisen takia niin että siitä soitettiin mulle vajaat kaksi tuntia ennen sitä aikaa.

Sellaista tilannetta ei ole vielä tullut eteen, etteikö töitänsä voisi järjestellä. Joko minä tai mies. Kuitenkin teitäkin on kaksi. Se on sellaista priorisointia elämän ja työelämän välilä.

Jos se on niin vaikeata, niin suosittelen kehittämään sen maksullisen verkon jostain.

Juu voi toki olla että vanhemmilla on työ mistä on hankala/"mahdoton" lähteä kesken päivän pois, MUTTA kuinka tod.näk on että molemmat vanhemmat on sellaisessa työssä? Aloittajan asiakkaatko ei koskaan ole peruneet niitä ennalta sovittuja tapaamisia? Ei meistä KUKAAN ole korvaamaton!!

No voi hyvänen aika. Pakkohan siihen päivähoitosopimukseenkin on kirjoittaa vaihtoehtoisen hakijan yhteystiedot, jos vanhempaa ei saada yllättävissä tapauksissa kiinni. Mitäs te siihen olette kirjoittaneet?
Kirurgeista sen verran, että sairaaloissa on aina useampia kirurgeja, jotka varmasti voivat hoitaa leikkauksen loppuun jos jotain sattuu. Esim. jotain sydänkirurgiaa ei tehdä sairaaloissa, joissa ei ole vähintään kahta sydänkirurgiaan erikoistunutta operatööriä. KUKAAN ei ole niin korvaamaton työpaikallaan, etteikö voisi lähteä hätätilanteessa pois. Oikeasti.
Ja jos joku kuitenkin kokee olevansa näin korvaamaton, niin niissä tilanteissa kyllä sosiaaliviranomaiset hakevat lapsen hoidosta jos vanhemmat eivät mitenkään missään tapauksessa sairasta lasta pääse hakemaan ja lapsi ei voi päiväkodissa odottaa. Ei ne sitä lasta pihalle sieltä heitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Jaa:
miten niin on muka aina joku joka auttaa?

ei meillä ainakaan ole. pulassa ollaan jos lapset sairastuu kesken päivän. isovanhemmat ei asu täällä. naapurit omissa töissään jossain, ei tunneta. kavereita ei pahemmin ole vielä myöskään täältä löydetty. lähin ystäväperhe asuu 60km päässä ja ei varmana ota esim vatsatautista niille kun siellä itselläkin pieniä lapsia

Silloin pitää hommata se varahakija. Laita ilmoitus lehteen, koulujen ilmoitustauluille, kauppaan.... Joka paikkaan. AINA löytyy joku. Jos sitä auttajaa ei ole omasta takaa, niin sitten se pitää hommata, jos on tarvetta.

Alkuperäinen kirjoittaja saara:
Siis pakkohan se lapsi on hakea, mutta voi että se on välillä mahdotonta!!! Taas tilanne tuli eteen.
Voiko esim. MLL:ää käyttää tällaiseen? Vai pitääkö se tilata etukäteen?
Meillä ei siis ole ketään "tukijoukkoja" joita voisi pyytää. Itse olen konttorinjohtajana pankissa - päivät täynnä sovittuja asiakastapaamisia joita ei vaan voi perua. Miehen on yhtä vaikea järjestää poissaoloa.
Mitä te muut teette?!?!

JA en kaipaa kivitystä siitä että miten lapsi on tärkein, TOTTAKAI se on tärkein, sen takia näin neuvoton olenkin.

Palkkaa hoitaja kotiin, ei tule tuollaisia ongelmia.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Sellaista tilannetta ei ole vielä tullut eteen, etteikö töitänsä voisi järjestellä. Joko minä tai mies. Kuitenkin teitäkin on kaksi. Se on sellaista priorisointia elämän ja työelämän välilä.

Jos se on niin vaikeata, niin suosittelen kehittämään sen maksullisen verkon jostain.

Me olemme samassa työpaikassa, teemme samoja töitä, joten jos olisimme siellä kahdestaan sattumalta, toinen tietty lähtisi ja toinen jäisi pitämään kioskia auki. Kyllä siellä yksinkin pärjäisi, mutta tyhjilleen ei paikkaa voi jättää. Ja jos toinen ei ole töissä, niin suurella todennäköisyydellä on kotona. Joskus olemme työmatkoilla, mutta silloin on kyllä ainakin pari potentiaalista työkaveria, jotka voisivat tulla hätiin, ja toisinpäin tietty me heille.

KUKAAN ei ole niin korvaamaton työpaikallaan, etteikö voisi lähteä hätätilanteessa pois. Oikeasti.
.
Eikö edes lentokapteeni? Tai no onhan sillä kapulla siinä perämieskin, mutta aika hankalaa se olisi kapun hypätä jossain Atlantin yllä kyydistä poiskaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
KUKAAN ei ole niin korvaamaton työpaikallaan, etteikö voisi lähteä hätätilanteessa pois. Oikeasti.
.
Eikö edes lentokapteeni? Tai no onhan sillä kapulla siinä perämieskin, mutta aika hankalaa se olisi kapun hypätä jossain Atlantin yllä kyydistä poiskaan.

Joo, mutta kuinka monta yksinhuoltajaa ilman turvaverkostoa tekee tuollaista työtä?

.

No tällä lentokapteenilla on varmasti joku siellä kotimaassaan, joka huolehtii lapsista lennon ajan. Vai meinaatko että on olemassa päiväkoti, jossa lapsi saa olla vaikkapa viikon putkeen?
Jos lentokapteenilla ei ole minkäänlaista turvaverkkoa eikä haluja sellaista kustantaa, niin luulis tajuavan että vaihtaa työtä. Ja kuten sanoin, jos ei sekään luonnistu niin kyllä sos.viranomaiset lapsesta huolehtii loppupeleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
No tällä lentokapteenilla on varmasti joku siellä kotimaassaan, joka huolehtii lapsista lennon ajan. Vai meinaatko että on olemassa päiväkoti, jossa lapsi saa olla vaikkapa viikon putkeen?
Jos lentokapteenilla ei ole minkäänlaista turvaverkkoa eikä haluja sellaista kustantaa, niin luulis tajuavan että vaihtaa työtä. Ja kuten sanoin, jos ei sekään luonnistu niin kyllä sos.viranomaiset lapsesta huolehtii loppupeleissä.
Varmasti onkin varahakija. Vastasin kuitenkin vain siihen, että kukaan ei ole muka niin korvaamaton työpaikallaan, etteikö voisi lähteä hätätilanteessa pois.

.

:laugh: :laugh: helposti se käy...ei muutakun 13km varjo niskaan ja hyppää turpahuurussa pois kyydistä :D

Eipä osaa neuvoja antaa, johtotehtävissä tilanne onkin varmaan ihan toinen kuin tavallisella työntekijällä, joka kyllä voi lähteä. Miksei johtajakin voi lähteä jos niin päättää ja haluaa, mutta siinä taitaa olla monta ylempä tahoa jotka tykkää kyttyrää, ja voi olla äkkiä entinen työpaikka jos poissaoloja tulee usein. En kadehdi yhtään...
Kannattaa tosiaan hommata vaikka joku MLL:n kautta varahoitajaksi tai sitten ilmoituksin etsiä vaikka joku varamummu joka tarpeen tullen voi avustella korvausta vastaan tai vastapalvelusta vastaan.

Alkuperäinen kirjoittaja plaah:
Varmasti onkin varahakija. Vastasin kuitenkin vain siihen, että kukaan ei ole muka niin korvaamaton työpaikallaan, etteikö voisi lähteä hätätilanteessa pois.

No kuule ei ole kukaan niin korvaamaton. Lentokoneessakin on ihan sata varmana systeemit sen varalle, että se kapteeni yhtäkkiä sairastuukin tai vaikkapa jopa kuolee kesken lennon. Kyllä sillekin silloin korvaaja löytyy eikä anneta konetta vaan pudota maahan.

Meillä miehen kanssa työt sellaiset, että pakonedessä voi lähteä, mutta tukiverkkoa meillä ei myöskään ole. Ja itse olen kampaaja, joten ihan siltä istumalta ei voi kyllä lähteä. Esim. jos jollain mammalla permisrullat päässä ja aine vaikuttamassa niin paha siitä on samantien hilpasta. Tai voi ainakin hiukan kärähtää tukka. :D

Yhteistyössä