Mitä teette jos vauva ei tykkää ruuasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KangasP-Akka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

KangasP-Akka

Aktiivinen jäsen
30.01.2009
5 383
0
36
Miten toimitte kun annatte vauvalle (4kk-1v) ruokaa ja hän ei siitä selkeästi pidä mutta on kuitenkin nälkäinen, vaihdatteko parempaan vai annatte ja tuputatte "väkisin"...? Vai annatteko välissä jotain parempaa esim. hedelmäsosetta jotta tämä pahakin ruoka menisi?

Antaisin sen verran, mitä menee edes jotenkin. Sitten päälle maitoa/hedelmäsosetta tms. Uuteen makuun totutteleminen vie noin 10 ruokailukertaa. Ei siis kannata luovuttaa. En antaisi hyvää siinä välissä, sillä mitä järkeä moisessa on? Seuraavalla kerralla ujuttaisin ei-niin-tykätyn ruoka-aineen jonnekin sekaan. Esim. perunan sekaan tms.

noin pieni lapsi oppii syömään mitä vaan ruokaa, pitää vaan jaksaa yrittää. meillä sai esikoiselle antaa 2 kk ajan kahdesti päivässä perunamössöä ennenkuin alkoi kelpaamaan.

1v jos muksu ei syö sitä mitä tarjotaan niin ruokailu loppuu siihen ja myöhemin koitetaan uudestaan aina on sit sama ruoka maistunut kun uudelleen koittaa.
Kun muksu oli pienempi niin silloin tarjosin jotain muuta kun ei ruoka maistunut.

Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
1v jos muksu ei syö sitä mitä tarjotaan niin ruokailu loppuu siihen ja myöhemin koitetaan uudestaan aina on sit sama ruoka maistunut kun uudelleen koittaa.
Kun muksu oli pienempi niin silloin tarjosin jotain muuta kun ei ruoka maistunut.

Mun 1v ei syö sitä mitä on päättäny olla syömättä. Se on sitten kokopäivän lakossa jollei maistu se tarjottu. Mut teen niin että normiruoka-ajat, välillä ei sitten mutusta muuta. En siis tuputa samaa annosta uudestaan.

Itse olen ajatellut asian niin, että joitain ruokia pitää maistaa useammin kuin kerran tai kaksi, jotta niistä oppii pitämään. Mikäli jokin uusi ruoka ei meinaa maistua niin teen sillä lailla, että otan sitä "pahaa" ruokaa lusikkaan ja kastan kärjen herkkusoseeseen niin johan maistuu. Näin olen saanut totutettua vauvan muutamiin makuihin, jotka ei aluksi maistunut, eikä meillä ole tällä hetkellä yhden ainutta inhokkiruokaa.

Tää on kyllä jännä kun kysyy täällä jotain että miten muut toimii nii alkaa tulee aina neuvoja että tee niin tai kokeile näin tai älä vaan tee niin/tai näin...Ihan vain kysyin miten muut toimii :D

meillä tyttö 9kk syö todella hyvin, ainut mistä ei tykkää, on tonnikalarisotto. ja esim silloin kun tuota tarjosin ja ei maistunut, laitoin hedelmäsosetta sekaan niin jotenkuten meni mut kaikki ei todellakaan. kokeillaan joku kerta uudetaan tuota, mut samapa tuo jos ei sitä halua syödä kun kaikki muu menee loistavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Lady-Bird:
Tää on kyllä jännä kun kysyy täällä jotain että miten muut toimii nii alkaa tulee aina neuvoja että tee niin tai kokeile näin tai älä vaan tee niin/tai näin...Ihan vain kysyin miten muut toimii :D

jep, sehän se suurin vika tällä palstalla onkin :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse olen ajatellut asian niin, että joitain ruokia pitää maistaa useammin kuin kerran tai kaksi, jotta niistä oppii pitämään. Mikäli jokin uusi ruoka ei meinaa maistua niin teen sillä lailla, että otan sitä "pahaa" ruokaa lusikkaan ja kastan kärjen herkkusoseeseen niin johan maistuu. Näin olen saanut totutettua vauvan muutamiin makuihin, jotka ei aluksi maistunut, eikä meillä ole tällä hetkellä yhden ainutta inhokkiruokaa.

Meillä ei parsakaali uppoa ollenkaan vaikka tarjottu on siitä asti kun soseille ruvettiin. Edes kastamisella ei syö. Tuota miekin aikasemmin tien että vähän hedelmää lusikkaan sen inhokin kanssa.

Mä sotken joukkoon jotain jolla siitä saadaan maistuvampaa.

Tänä aamuna neiti maisteli ensimmäistä kertaa kukkakaalia ja ilmeestä päätellen se ei ihan nyt osunut ja uponnuut siten miten piti :laugh:

Sekoitin sen sitten porkkanan ja bataatin joukkoon ja jo meni alas. Jälkkäriksi vauva sai sitten helemäsosetta ruoan päälle ja lopuksi vielä maitoa.

Esitystapakysymys. Luulenpa, että he ovat tehneet juuri niin kuin neuvovat.
Ottaisit neuvot vastaan, jos sinulla on tällainen ongelma. Jos ei ole niin mitä täällä kyselet.

No ei todellakaan tuon ikäinen opi syömään mitä vain... kolmen lapsen kokemuksella meillä ei ainakaan valmislihasoseista kelvannut kuin pari tiettyä purkkia. Itse tehty ruoka olikin eri asia, sitä eivät hylkineet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Esitystapakysymys. Luulenpa, että he ovat tehneet juuri niin kuin neuvovat.
Ottaisit neuvot vastaan, jos sinulla on tällainen ongelma. Jos ei ole niin mitä täällä kyselet.

Ei ole ongelmaa. Mielenkiinnosta kysyin miten muut toimivat. Kai sitä kysyä saa vaikkei neuvoja tarvitsekkaan. Ei tämä tietääkseni mikään neuvonta-palsta pelkästään ole vaan saa täällä muutenkin kysellä ja keskustella.

Yhteistyössä