Mitä teet, kun sinut pakotetaan passiiviseen tupakointiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tupakointi julkisilla paikoilla pitäisi kieltää!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tupakointi julkisilla paikoilla pitäisi kieltää!

Vieras
Teetkö mitään? Tarkoitan tilanteita kun ihmiset polttavat vilkkaalla kadulla, bussipysäkeillä jne, tilanteissä joissa muilla ei juurikaan ole mahdollisuuksia väistellä myrkkyjä?

Itse yskin aina kovaa. Ihan siksi että minun on todella vaikea hengittää savussa. Salaa toivon joskus että tupakoitsija tuntisi edes vähän häpeää mutta eipä mitään siihen viittaavaa ole koskaan tapahtunut.

Vastatkaa myös tupakoitsijat, kuinka kehtaatte tehdä tuollaista, eikö hävetä?

Jaa-a. Itse pyydän anteeksi ja siirryn sivumalle. Tosin katson aina tupakointi paikkani sivummalle, kun 'ihmisten ilmoilla' tupakoin.

Miksi on pakko katsoa nenänvartta pitkin tupakoitsijoita, jos ei itse polta? Nostaako se sinut johonkin korkeammalle?

MUOKS!

siis pyydän anteeksi ja siirryn, JOS huomautetaan nätisti.

Eiköhän tuo ole jokaisen oma asia. Tupakoitsijallakin on oikeus polttaa. Voithan tuota siirtyä muutaman metrin sivummalle. Itse en ole kyllä potenu huonoa omaa tuntoa polttamisesta esim bussi pysäkillä, toki en mene "vängällä" muiden ihmisten kylkeen kiinni polttamaan. Nykyään en polta raskauden takia, joten itse siirryn sivummalle jos toisen polttaminen häiritsee. Eikä minua tuo haittaa yhtään!

Nykyään on jo asiat niin hyvin, että mielestäni ketään aikuista ei pakoteta passiiviseen tupakointiin. Jos nyt vähän tupakka tuoksahtaa kadulla tai bussipysäkillä niin en mä siitä yskäkohtausta tai mitään muutakaan kohtausta saa.

Ylivoimaisesti järkevintä olisi kieltää tupakan myynti ja käyttö kokonaan kuten nuuskankin. Salamyyntiä varmaan tapahtuisi, mutta se ainakin häviäisi kiinnijäämisen pelossa julkisilta paikoilta.

Alkuperäinen kirjoittaja ollos:
Nykyään on jo asiat niin hyvin, että mielestäni ketään aikuista ei pakoteta passiiviseen tupakointiin. Jos nyt vähän tupakka tuoksahtaa kadulla tai bussipysäkillä niin en mä siitä yskäkohtausta tai mitään muutakaan kohtausta saa.

Joo. nuo yskä-kohtauksen-näyttelijät saavat minut lähinnä huvittuneeksi :D

Mua ärsytti ja innosti polttamaan vaan lisää jos joku leikki yskivänsä >:(

Nykyään kun en enää polta ei mua ärsytä ne jotka polttaa.. vaikka rappukäytäväkin haisee aina tupakalle. Teeskentelijät ärsyttää.

Minä huomautan AINA jos siihen on tilaisuus, toisinsanoen jos bussipysäkillä on tupakointikieltomerkki huomautan asiasta tupakoitsijalle. JOS paikka on sellainen jossa saa vapaasti polttaa poistun kiltisti paikalta.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
silloin kun itse poltin, niin mua lähinnä hymyilytti ne yskijät. että eikö ole pokkaa sanoa suoraan jos häiritsi ?

Toisaalta kyllä nykyihmisen pitäis osata ottaa toiset huomioon ja ymmärtää sanomattakin että häiritseehän se .Aikuiselle pitäis vielä sanoa, voi voi.No siinähän hymyilet omahyväistä typerää hymyäs.

tai pyydän siirtymään kauemmaksi. Tupakointitaidoista näkee kuinka sivistymättömiä ja itsekkäitä suomalaiset pohjimmiltaan on.Ollaan niinkuin maailmanomistajat. Osa ei siirry vaikka kerron, että saan tällä menolla kohta astmakohtauksen. Kuka kehtaa polttaa myös raskaanaolevan naisen vieressä?

Yleensä kierrän kaukaa, mutta joskus esim. ruuhkassa ei vain pääse tarpeeksi kauas tarpeeksi nopeasti. En uskalla pyytää kauemmaksi, henki täällä sellaisesta lähtisi. En voi oikeasti ymmärtää, entä jos minä hankkisin melutorven ja tööttäilisin sitä bussipysäkillä? Tai heittelisin happoa ympärilleni?

Alkuperäinen kirjoittaja feikkiyskän huomaa:
Mua ärsytti ja innosti polttamaan vaan lisää jos joku leikki yskivänsä >:(

Nykyään kun en enää polta ei mua ärsytä ne jotka polttaa.. vaikka rappukäytäväkin haisee aina tupakalle. Teeskentelijät ärsyttää.

Jopa on lapsellista käytöstä, kuule lisäksi kaikki ei edes yski jo se lemukin häiritsee. Eikä tarvitse yhtään teeskennellä.

Ei ajatella pätkääkään toisten viihtyvyyttä Kyllä se on niin, että se joka toimii toisia häiritsevällä tavalla siirtyy, ei se joka ei tee mitään väärää. Tämän aion opettaa myös lapsilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja ollos:

Minäpä saan. Koska olen tupakan savulle allerginen ja astmaatikko. Tiesitkö, että astmakohtauskeen kuolee vuosittain maailamssa todella paljon ihmisiä? Se kuolema on tukehtumiskuolema. Eli ei ihan paras tapa lähteä sekään.
Eikä se keuhkoahtauma tai keuhkosyöpä. Niille röökaajat altistavat itsensä. Joissain tapauksisa myös omat perheenjäsenensä-Menepä keuhkopolille / sairaalaan tapaamaan keuhkoahtauma-potilaita. Takaan, että tupakointisi loppuu siihen paikkaan.

Mulla on paljon kavereita jotka ei polta ja olen oppinut välttelemään tilanteita sen mukaan. muistan raskausaikana miten kauheeta oli kun ihmiset poltti lähellä ja puhalsi savut suoraan päin naamaa (kun sillon en tietty polttanut). Mulla itellä on tapana hakeutua pois ruuhkaisesta paikasta ettei mun polttaminen häiritse muita ja etenkin jos on lapsia lähistöllä niin en polta, sillä en polta omien lasten nähden enkä sniin että lapset joutuisivat savusta kärsimään mutta tämäkin siksi että kantapään kautta opittuna muistan miten kamalaa oli kun omat vanhemmat polttivat ja vieläpä autossa ja lapsena kärsin siitä.

En pidä siitä että tupakoitsijoita morkataan ja vaaditaan älyttömyyksiä mutta kyllä tupakoitsijat voisivt myös katsoa sen missä savukkeensa sytyttävät ettei muut ihmiset siitä häiriinny ja savutomat ihmiset voisivat lakata näkemästä närää asiasta koska kiukuttelu ei hyödytä ketään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
silloin kun itse poltin, niin mua lähinnä hymyilytti ne yskijät. että eikö ole pokkaa sanoa suoraan jos häiritsi ?

Toisaalta kyllä nykyihmisen pitäis osata ottaa toiset huomioon ja ymmärtää sanomattakin että häiritseehän se .Aikuiselle pitäis vielä sanoa, voi voi.No siinähän hymyilet omahyväistä typerää hymyäs.

toisaalta monia ihmisiä ei tupakointi häiritse. toisaalta onko iso vaiva asiasta sanoa.
en polta enää, mutta joo, voin hymyillä typerää hymyäni.sun mieliksi siis : :)

Alkuperäinen kirjoittaja Mammamia:
Ei ajatella pätkääkään toisten viihtyvyyttä Kyllä se on niin, että se joka toimii toisia häiritsevällä tavalla siirtyy, ei se joka ei tee mitään väärää. Tämän aion opettaa myös lapsilleni.

Mites jos työpaikan tuppakkapaikka on kävelytien vieressä. Ja siinä pössytellessä ohitse kävelee syvästi paheksuva ja häiritty henkilö. Jää vielä siihen oikein viereen marmattamaan. Mihinkäs siinä poistuis häiritsijä?

niin kysymyshän kuului mitä teet, huomautan , väistyn (miksiköhän) , pahoitan mieleni, tunnen oloni suorastaan lain suojattomaksi ja myrkytetyksi. Enkä muuten jeesustele.

vaikken koskaan ole asiasta mitään sanonutkaan, kun mieheni polttaa autossa, kaikki savut tulevat auton sisälle ja minä hengitän ne sisääni. Ei kiva, mutten viitsi "narista".

voitteko kuvitella istuvanne työpaikan taukohuoneessa missä 3-4 heppua poltaa, juu kuulemma loppuujos joku työn tekijä vaatii, työn antaja ei vaadi, tälläinenkin paikka on jossain päin suomea.

Yhteistyössä