Mitä teet jos menet koirapuistoon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heiska"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heiska"

Vieras
pienen koirasi kanssa (esim. chihuahua) ja teitä vastaan laukkaa pari hurjannäköistä jättirotuista koiraa? Omistaja kenties huutaa kauempaa, että nää on ihan kilttejä hei. Sinua kuitenkin pelottaa ja näet sattumalta jonkun toisenkin joka olisi tulossa pikkukoiransa kanssa puistoon. Omistaja alkaa huutaa että ettekste nyt saatanan tollot tajua ku mä sanon jumalauta, et nää mun koirat on ihan kesyjä!!!!

En veisi chihua puistoon, varsinkin jos siellä on isoja koiria. Mielestäni ei ole noin pienen koiran paikka. Ei noista tuntemattomista koirista voi oikeasti tietää, mitä jos niillä vaan napsahtaa. Sun chihus voi kuolla siihen paikkaan, koska on niin pieni.

Ja enpä ole tavannut kuin yhden chihun, mikä ei pelkää itseään isompia koiria. Yksi chihu pelästy koirapuistossa muita koiria niin, että karkasi aidan alta. Onni ettei jäänyt auton alle ja saatiin kiinni tuntia paria myöhemmin.

En mä oikein nyt tajunnut pointtia tuossa.

Mutta mä olen se joka menee koirapuistoon sen "hurjannäköisen jättirotuisen" kanssa. Ja jos mä olen jo siellä puistossa (jos kyseessä on sellainen missä ei ole erikseen isojen ja pienten puolta) niin en sieltä ainakaan poistu vain sen takia että joku haluaa tuoda pikkukoiran. Yhtälailla kuin en itse veisi isoa koiraani puistoon jos siellä on vain pieniä koiria paikalla. Koirani on kiltti ja leikkisi mielellään vaikka chihun kanssa mutta jos painoeroa on melkein 60 kg niin siinä voi leikin tiimellyksessä vahingossa sattua pahastikin. :/

[QUOTE="vieras";29160203]En oikein ymmärtänyt tuota tekstiä ja sitä että mitä virkaa sillä toisella pikkukoiran omistajalla tässä jutussa on. Koirapuistoon mennään ja annetaan koirien siellä olla keskenään. Vihaisen koiran kanssa sinne ei saa mennä. Jos katsoo ettei puistossa ole omalle koirall sopivaa seuraa niin sitten sinne ei mennä.[/QUOTE]
Just näin. Mun edellinen koirani eli rakas malamuuttini :heart: ei ollut kovin sosiaalinen, joten sen kanssa menin koirapuistoon vain silloin, kun puistossa ei ollut muita. Ja lähdin pois, jos sinne tuli muita. Nyt mulla on keskikokoinen "kaikkien kaveri" -rekku ja menen koirapuistoon silloin, kun haluan. Jos puistossa on agressiivisia koiria, kysyn omistajilta, aikovatko olla vielä kovinkin kauan. Tietenkään en vie omaa rekkuani epäsosiaalisten teurastettavaksi. Mutta katson myös, että jos on sosiaalinen pikkukoira ja oma sosiaalinen rekkuni, niin pikkukoiran omistajan kanssa voimme yhdessä sopia, miten valvomme koiriemme leikkiä. Ihan kuten kauan sitten leikkipuistoissa lasten kanssa tehtiin :)

• Tykkää
Reactions: Lispetti
Meillä chihut on usein koirapuistossa isojen puolella jos siellä on tuttuja ja pikkukoirista pitäviä koiria (jotkut koirat ei siedä pikkusia tai ne herättää metsästysvietin). Ollaan todetu, että siellä pärjäävät paremmin kuin isojen puolella koska muuten alkavat rähistä. Meillä on perheessä myös iso koira joten myös chihut ovat tottuneet isoihin koiriin.

Tuon ison koiran omistajan reakstiosta tulee mieleen se, että joskus huvittaa ja ärsyttääkin kuinka ihmiset pelkäävät jotenkin automaattisesti isoja koiria. Pikku koiran kanssa vaihdetaan toiselle puolelle katua ja saatetaan kaapata pikkuinen oikeen syliinkin. Olisiko ollut tästä kyse?? Tarkoitan, että jos omistaja oli vähän kyllästynyt sihen ettei edes yritetä tutustua vaan painellaan heti karkuun..
Jokaisella toki oikeus varjella koiraansa ja kyllähän joskus kuulee niitä ikäviäkin tarinoita, että toki ymmärrän..

Kappas, Keittis pyörii täällä vieläkin. Moro vaan, mä olen vuosien tauon jälkeen taas eksynyt tänne satunnaisesti piipahtamaan ja vihdoinkin tuli tuttu nikki vastaan. :D Kovasti on muutamassa vuodessa porukka vaihtunut.

Tuolla meidän melkein 60 kg möhköllä on malamuutti yhtenä tyttöystävistä. <3

[QUOTE="hauhau";29160261]Meillä chihut on usein koirapuistossa isojen puolella jos siellä on tuttuja ja pikkukoirista pitäviä koiria (jotkut koirat ei siedä pikkusia tai ne herättää metsästysvietin). Ollaan todetu, että *siellä pärjäävät paremmin kuin isojen puolella koska muuten alkavat rähistä. Meillä on perheessä myös iso koira joten myös chihut ovat tottuneet isoihin koiriin.

Tuon ison koiran omistajan reakstiosta tulee mieleen se, että joskus huvittaa ja ärsyttääkin kuinka ihmiset pelkäävät jotenkin automaattisesti isoja koiria. Pikku koiran kanssa vaihdetaan toiselle puolelle katua ja saatetaan kaapata pikkuinen oikeen syliinkin. Olisiko ollut tästä kyse?? Tarkoitan, että jos omistaja oli vähän kyllästynyt sihen ettei edes yritetä tutustua vaan painellaan heti karkuun..
Jokaisella toki oikeus varjella koiraansa ja kyllähän joskus kuulee niitä ikäviäkin tarinoita, että toki ymmärrän..[/QUOTE]

Korjaus:
*pärjäävät siis isojen puolella paremmin kuin pienten..

Noh, mulla on keskikokoinen, todella sosiaalinen ja kaikille ystävällinen koira. Kerran joku minikoira alisti sitä, että ei se aina mene niin, että isommat rökittää pieniä...

Meillä kävi lenkillä ap:n kuvailemalla tavalla, ihan tavallisella hihnalenkillä ollessa. Kaappasin koirat selkäni taakse ja karjaisin kitapurjeet lepattaen. Toinen luikki saman tien karkuun ja toinen jäi kunnioitettavan välimatkan päähän muina miehinä.

Yhden kerran olen käynyt, edesmenneen tsekkiläiseni kanssa, koirapuistossa ja me tykättiin kyllä olla siellä. Harmikseni lähin koirapuisto on n. 100km:n päässä, niin tilaisuuksia ei tullut kun se yksi ja ainoa. : /

Kappas, Keittis pyörii täällä vieläkin. Moro vaan, mä olen vuosien tauon jälkeen taas eksynyt tänne satunnaisesti piipahtamaan ja vihdoinkin tuli tuttu nikki vastaan. :D Kovasti on muutamassa vuodessa porukka vaihtunut.

Tuolla meidän melkein 60 kg möhköllä on malamuutti yhtenä tyttöystävistä. <3
Olen aika tehokkaasti vähentänyt palstailua, uusi koira ja uudet kujeet pitää huolen siitä :D Mutta välillä pitää käydä lukemassa y-viestit.

Monesti nämä ärjynnäköisten (ja isojen) koirien omistajat halveksivat pikkukoiria ja niiden omistajiakin sitten kai.
Varmasti totta. Mutta johtuu yleensä siitä, että monet pienten koirien omistajat eivät vaivaudu kouluttamaan koiriaan. Koiran kannalta on aivan sama, onko veemäisestä räkyttävä tai ärisevä koira iso tai pieni. Eli jos mä menisin aukomaan kännipäissäni nakkijonossa päätäni parimetriselle karpaasille, niin turhas mun olisi jälkikäteen itkeä, että tuli nyrkistä naamaan. Pienetkin koirat pitää kouluttaa eivätkä pienetkään koirat saa aukoa päätään isommille koirille.

• Tykkää
Reactions: Tepadj ja Pinki
Tämänhetkinen koirani on 4,5 kg, eikä ole ollut isompienkaan koirien kanssa ongelmaa. Ongelmia esiintyy helpoiten jos koiria inhimillistetään , ei ne tajua itse ajatella että kokoeroa löytyy, tai että toinen pahoittaisi mielensä jos toinen pomotta.

Alkuperäinen kirjoittaja riiviöiden äiti;29160435:
Tämänhetkinen koirani on 4,5 kg, eikä ole ollut isompienkaan koirien kanssa ongelmaa. Ongelmia esiintyy helpoiten jos koiria inhimillistetään , ei ne tajua itse ajatella että kokoeroa löytyy, tai että toinen pahoittaisi mielensä jos toinen pomotta.

Tuo on totta kovasti. Meidän rotikka on vaan niin helvatan kömpelö että siksi pelkään pienempien puolesta. Se on istunut vahingossa(?) parikymmentäkiloisenkin koiran päälle... :D Ja liikkeet leikkiessä on kuin balettia tanssivalla norsulla.

Leikki se kerran koirapuistossa whippetin kanssa. Whippet oli siellä ensin ja huuteli heti että tuo vaan rotikka tänne, kyllä tää karkuun pääsee jos alkaa ahdistaa. :D

• Tykkää
Reactions: riiviöiden äiti
Sääntö numero yksi on mielestäni kysyä jo puistossa olevilta että voiko tulla.
Näin vältytään ikäviltä tilanteilta ja puistossa jo oleva ehtii ottaa koiransa kiinni ja poistua,jos odotettavissa olisi ongelmia tulijan kanssa.
Kaikenlaiset yksinkertaisimmatkin kohteliaisuus säännöt ovat unohtuneet useasti koirapuistoja käyttäviltä.

kannattaa olla aina varovainen. Vahinkoja voi sattua jos isompi esimerkiksi leikillään hyppää tai tönäisee tassulla. Siksi omani ovat vain koiratarhassa pienten puolella missä on suht samankokoisia kavereita :)

Onko tämä ketju nyt vastaisku sille toiselle ketjulle, jossa tuli metsässä kaksi suurta koiraa irti chihun luo?

Chihut pysyköön poissa puistosta, joissa sekakokoisia koiria, isokokoinen pentukoira esim. ei osaa varoa ja helposti liiskaa tuollaisen rotan. Niin myös moni muu koira saattaa vahingossa liiskata.

Olen itsekin usein miettinyt, että jos minulla olisi tuollainen rotta, niin liiskaisin sen varmasti itse vahingossa, olen nimittäin useamman kerran astunut isojen koiriemme tassun/hännän päälle kun aina hösäävät jaloissa.

Tuon sen hurjannäköisen jättitappajadobermannilta näyttävän koirani ja piskuisen kääpiörotuisen koirani puistoon oli siellä minkänäköistä seuraa vain. Jos pelottaa niin sitten ei parane mennä sinne.

[QUOTE="heiska";29160183]Omistaja alkaa huutaa että ettekste nyt saatanan tollot tajua ku mä sanon jumalauta, et nää mun koirat on ihan kesyjä!!!![/QUOTE]

En veisi chihuani sinne puistoon, koska epäilisin ettei tuo OMISTAJA käy ihan täysillä..... :D

En kyllä itsekkään ihan tajunnut aloituksen pointtia... Me käydään koirapuistossa jossa on kaikenkokoisia, mutta poistutaan sieltä hissukseen jos tulee isoja/voimakkaita kavereita. Koska chihu on isolle koiralle yksi suupala, joten en halua ottaa riskejä vieraiden koirien kanssa. Enkä mene puistoon, jos näen jo kaukaa että siellä leikkii kaksi dobermannia..

Yhteistyössä