mitä teen???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

minni

Jäsen
31.05.2004
398
0
16
Mulla on tosi vaikea tilanne...mulla on 2 lasta toinen on 2v poika,pahimmassa uhmaiässä ja tosi mustasukkainen tytöllemme(5kk),joka sairastaa lihasrappeumasairautta.Olen todella väsynyt mieheeni,jonka kanssa riitelen joka päivä.Mies valittaa,kun joutuu
hoitamaan poikaaa(vaikka on työtön).Mulla ei ole omaa aikaa,kun ehkä 1h/päivä.Mies valittaa oman ajan puutteesta,silti käy lenkillä lähes joka päivä ja on tietokoneella monta tuntia päivässä.Mies on moneen kertaan sanonut,että ei ole rakastanut minua moneen vuoteen enää(olemme olleet yhdessä 8v).Kertoi että rakastaa vain poikaansa.Tytöstä ei välitä.Olemme puhuneet erosta,mutta en uskalla erota koska en usko vielä pärjääväni yksin kahden noin pienen kanssa.Etenkin kun toinen on sairas.
Äidiltänikään en saa tukea,hän on vihannut miestäni jo seurusteluajoiltamme asti.En tykkää tavoista,joita mieheni opettaa pojalle:poika osaa jo 3 kirosanaa,röyhtäilee ruokapöydässä,jos poika lyö isäänsä isä lyö takaisin(ei kovaa) ....lisäksi mies eiolisi halunnut toista lasta vaikka hyvin tiei tuolloin että en käyttänyt ehkäisyä.Sanoi,että jos erotaan ei halua tavata tyttöä.Miten pahalta se isona tytöstä mahtaa tuntua,kun isä hakee poikaa,mutta ei ota tyttöä mukaan.MITÄ TEEN!!??Perheterapiaa olen ehdottanut,mutta mies kuulemma ennemmin ottaa eron :'(

itku. Vaikea tilanne. Mutta jos miehesi ei sinua paljon siellä kotona muutenkaan auttele, niin ehkä kuitenkin pärjäisit yksin. Eikö sinulla ole ketään joka voisi auttaa? Meillä vähän samanlainen tilanne... Mies ei juuri auttele, minulla ei ole omaa aikaa ollenkaan. Mies sanoo rakastavansa meitä, mutta se ei näy oikeen missään. Enkä usko että rakastan miestäni.~~
Ehkä saisit apua sosiaalihuollolta tms, jos otat asian puheeksi neuvolassa.
:hug:

Itsesi ja lastesi takia ota ero. Pärjäät varmasti paremmin ilman. Ajatteleppa kun lapset kasvaa, minkälaista miehen mallia poika saa ja miltä tytöstä tuntuu. Eipä ole isäksi tosta miehestä. Pilaa vaan lasten ja sun elämän. Kunnollisiakin löytyy ja yksinkin pärjää. Tytölläsikin on tuollainen sairaus hän tarvitsee rakkautta ja tukea, eikä ansaitse kokea tuollaista hyljeksintää. Äitinä sinun on ajateltava lapsiasi. Kun et mieheltäsi mitään saa eikä tunnu sinua arvostavan, niin älä jää tohon tilanteeseen hetkeksikään. Lapset kasvaa ja kohta poikasikin omaksuu isän tavat, kohtelee pian sinua samoin, kun on malli siinä lähellä. Ja varmasti tulee tyttökin saamaan osansa. joten ajattelehan itse. pitkittyessään tuollaiset tilanteet pahenee ja ongelmat suurenee. Otahan reippaasti lapset mukaan ja muuta muualle. Olette ansainneet parempaa. :hug:

enpä kattonut muita viestejä kovin tarkasti, mutta luin sun alkuperäisen viestin.
isä varmaan on ok,silloin kun on, MUTTA, onko hän myös tytölle, Ei, valitettavasti.
Kai sinä äitinä tunnet samaa rakkautta molemmille lapsille!
Isänkin pitää välittää myös tytöstä, muuten joku asia "on pielessä"

Miehesi käyttää henkistä väkivaltaa uhkailemalla, ettei eron tullessa halua tavata tyttöä. Näin hän manipuloi ja kontrolloi sinua. Mietit, mille tytöstä tuntuu, jos isä hakee vain pojan luokseen erottuanne. No, mieti, mille tytöstä tuntuu kasvaa arjessa 24h joka päivä, jossa isä ei huomioi häntä, antaa aikansa vain veljelle ja jättää äidin jaksamaan ilman tukea. Veikkaan, että kumppanisi on täysipäinen narsisti - lopeta parisuhderiippuvuus ja aloita itsenäinen ja tasapainoinen elämä, jota olet kaivannut ja jonka sinä lasten kanssa ansaitset. Tiedät varmaan itsekin, että näin ei voi jatkua. Avaudu nyt jollekulle, laske paha olosi ulos, ja huomaat että olet muutoksen tiellä niin pitkällä, ettei paluuta todellakaan voi edes harkita. Kaikkea hyvää sinulle! Ja voimia. Älä pelkää, vaan keskity siihen, mikä toimii ja tuntuu hyvälle.

Älä missään nimessä jää suhteeseen vain sen takia, että pelkäät olla yksin. Kostautuu monin kertaisesti myöhemmin. On huomattavasti parempi olla oikeasti yksin, kuin yhdessä ja yksinäinen.
Asiat järjestyvät kyllä, kunhan uskaltaa tehdä päätöksen lähteä.

Miten jotku äijät osaa oööa noin LAPSELLISIA!!!!
Kenkää #&%£$!* tommoselle ruikuttajalle, "tyttöä en halua tavata".
Että pistää vihaksi! Varmaan kyllä sille tytölle parempikin kun ei "isäänsä" koskaan näkiskään!! :kieh: :x

Hei!

Tuohon kuullostaisi parhaalta ratkaisulta, että eroaisitte ja tyttö jäisi sinulle, poika isälleen. Sitten tapaamisissa näette niitä "etälapsia" ja jos ei tyttö sitten isälleen kelpaa niin olkoon kelpaamatta. useasti ei kannata tyrkyttää. Kumpikin lapsi saa läheisyyttä siihen vanhempaan joka muutenkin olisi hänen kanssaan ja ei tarvitse kuunnella teidän tappeluja.

En kyllä anna poikaa isälleen,isällä
niin lyhyt pinna.Hyvin itsekäs isä.Ei ole koskaan poikaa vienyt minnekkään ei edes ulos!Menis poika pilalle.Tänään pyysin miestä tytön muskari joulujuhlaan,totesi,että on tyhjänpäiväistä,en tule.Nyt motkottaa,kun järjestän pojalle synttäreitä,haluaisi viettää kuulemma niitä ihan oman perheen kesken.Kostoksi kutsuin 10 vierasta.En jaksa välittää enää miehen tunteista,niinkuin ennen.Kun ei kerran minunkaan tunteista piittaa.Loukannut minua niin monta kertaa.Yksin olen lapsetkin synnyttänyt,mies ei edes soittanut kumpi tuli.Kun esikoisen kanssa tulin sotkuiseen kotiin mies lähti lenkille.Itkin katkerasti ja rupesin siivoamaan.Jotenkin olen jumiutunut tähän kun 8 vuotta oltu yhdessä.Voi kun saisin rohkeutta lähteä lasten kanssa!

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.11.2005 klo 00:15 minni kirjoitti:
En kyllä anna poikaa isälleen,isällä
niin lyhyt pinna.Hyvin itsekäs isä.Ei ole koskaan poikaa vienyt minnekkään ei edes ulos!Menis poika pilalle.Tänään pyysin miestä tytön muskari joulujuhlaan,totesi,että on tyhjänpäiväistä,en tule.Nyt motkottaa,kun järjestän pojalle synttäreitä,haluaisi viettää kuulemma niitä ihan oman perheen kesken.Kostoksi kutsuin 10 vierasta.En jaksa välittää enää miehen tunteista,niinkuin ennen.Kun ei kerran minunkaan tunteista piittaa.Loukannut minua niin monta kertaa.Yksin olen lapsetkin synnyttänyt,mies ei edes soittanut kumpi tuli.Kun esikoisen kanssa tulin sotkuiseen kotiin mies lähti lenkille.Itkin katkerasti ja rupesin siivoamaan.Jotenkin olen jumiutunut tähän kun 8 vuotta oltu yhdessä.Voi kun saisin rohkeutta lähteä lasten kanssa!

Hei, lueppas nuita omia kirjotuksias!! Eihän tuossa ole enää mitään järkeä!! Sun mieheshän vaan hankaloittaa sun teiän elämää ja tekee sut onnettomaksi!!
Voimia :hug:

Siis en voi käsittää mitä ihmettä te olette miesten kanssa, keitä ei synnytyksessä kiinnosta edes se sukupuoli! Sairasta. Hankkiutukaa eroon tollaisista pas.kaläjistä. Hyi helvetti, ihan oksettaa \|O

Ole viisas ja lähde! Nyt kun vielä voit. Sairastut kohta henkisesti, jos elät tuossa suhteessa. Sitten ei ole lapsilla tervettä äitiä huolehtimassa. :'(

pakkaa ystävä hyvä laukkusi, ota lapset ja LÄHDE,
äläkä enää koskaan palaa takaisin. Miehesi ei ole sinun, eikä lastenne arvoinen.
Mies joka käyttäytyy kuvaamallasi tavalla on täysi nolla, pelkkä marjanpoimija.
Voimia ja jaksantoa sinulle, selviät kyllä! :heart: :heart:

Tässä olenkin luetellut vain huonoja puolia miehestäni...Mies tekee kotitöitä ja kokkaa aina meidän ruuat,käy kaupassa ja toimii autonkuljettajana,tekee pojalle ruokia pakkaseen.On meillä välilä ihan mukavaakin.Tänään oli iso edistysaskel se, kun lähdin pojan kanssa tunniksi ulos,niin isä jäi tytön kanssa sisälle.Ihan hyvin niillä oli mennyt.Välillä salaa katson kun isä poitää tyttöä sylissä...se hymyilee...molemmat hymyilee.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2005 klo 13:34 minni kirjoitti:
Tässä olenkin luetellut vain huonoja puolia miehestäni...Mies tekee kotitöitä ja kokkaa aina meidän ruuat,käy kaupassa ja toimii autonkuljettajana,tekee pojalle ruokia pakkaseen.On meillä välilä ihan mukavaakin.Tänään oli iso edistysaskel se, kun lähdin pojan kanssa tunniksi ulos,niin isä jäi tytön kanssa sisälle.Ihan hyvin niillä oli mennyt.Välillä salaa katson kun isä poitää tyttöä sylissä...se hymyilee...molemmat hymyilee.

Ala sitten jättää lasta isän huollettavaksi yksinään, eli mene käymään jossain isomman kanssa. Jos siinä ei ala kontaktia tulla<pienen avuttoman kääröön, joka hänen oma lapsensa, niin kumma on. Ehkä vikana se että ollut vaikea hyväksyä.

Kuullostaapa vaikealta. Onko sulla ketään sun tukena? Luuletko että äitisi auttaisi jos eroisitte? teidän ero näyttää väistämättömältä, eihän kumpikaan teistä onnellinen voi tossa tilanteessa olla. Näyttää siltä että miehesi ei ole tarpeeksi kypsä elämäntilanteeseensa eikä halua vastuuta. Hae apua mistä sitä löydät ja aloita uusi elämä ilman miestäsi. ehkä sekin tulee järkiinsä joskus.

V....U MIKÄ M.....U MIES!!!!
Ihan ällöttää kuin luin tota viestiäsi. Hitto mikä luuseri. Pellolle vaan että tukka tärisee ja tavarat perässä. Ole vahva lastesi takia. Tommonen työtön laahustaja joka sanoo vielä ettei ole rakastanut sinua vuosiin olisi pitänyt viskata mäkeen jo vuosia sitten. Poikasi tulee imemään kun sieni isänsä käytöksen, joten mitä pikimmin eroon siitä äijästä sitä parempi.
Sydämeni sykkii tyttärellesi :heart: Voimia sinulle, kyllä lopussa kiitos seisoo.

Yhteistyössä