Mitä teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bootsman
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Bootsman

Vieras
Vaimoni paloi ""reissuromassistaan"" alkuviikosta. Olemme olleet 7 vuotta naimisissa ja meillä on 2 pientä lasta. Seksin jälkeen vaimoni jatkoi tekstiviestein ja puhelimella yhteydenpitoa ihanaan ja romanttiseen ystaväänsä 2 kk ajan. Minä aloin epäillä asiaa ja viime maanantaina luin vahvasti eroottisen tekstarin vaimoni puhelimesta. Raukkamaista myönnän toki, mutta sain varmuuden raastavaan epäilyyni ja epätietoisuuteeni. Nyt oman aktiivisuuteni ansiosta tiedän, että kaverilla onkin oma avopuoliso joka on täysin tietämätön miehensä touhuista. Kysynkin: mitä teen sillä oma tuskani on valtava, enkä haluaisi päästää casanovaa yhtään sen helpommalla. Itse pohdin avioeroa ja ankaraa kostoa...
Vaimolleni en halua pahaa, mutta olo on tosi kurja.
Eli ilmoitanko vaimoni salarakkaan puolisolle mitä hänen rakkaansa touhuaa reissuillaan?
Omalle vaimolleni sanoin, mies soittakoon minulle ja pytäköön anteeksi tai siten pyytäköön anteeksi vaimoltaan. Valinta on hänen.

Ilman muuta soitat henkilökohtaisesti kyseisen casanovan puolisolle. Hänellä on oikeus tietää miehensä vehtaamisesta, ja ainakin tilanteen 'jännittävyysmomentti' neutraloituu molemmilla osapuolilla.

Oletteko keskustelleet vaimosi kanssa miksi hän ajautui ko. suhteeseen? Vai onko moinen käytös vaan hänellä verissä?

Koita kestää, sua on vetäisty juuri turpaan aika ikävästi!

Minä ainakin kärytin kaverin, nimittäin vähän vastaavanlainen tilanne. Soitin sitten vielä kaverille ja sanoin ""täältä tulee muijja ja pari muksua sun luo asumaan pidä hyvää huolta niistä tai olet minulle vastuussa siitä"". Muuten jätkä säikähti pahemman kerran ja kaiken lisäksi sen muijja otti ja jätti sen.

No ainahan tollanen käytös on seuraus, ei syy, mutta pitääkö ne avioliiton vaikeudet kyntää tällä tavoin auki pohjamutia myöten. Tää sattuu ihan helvetin syvälle sieluun. Kuten busines-maailmassa sanotaan ei se ole myynnin este, mutta ei se sitä juuri edistäkkään.

Jäitä hattuun! Älä sotke enää asioita lisää pahemmiksi. Pahimmassa tapauksessa sinut leimataan vainoharhaiseksi hulluksi niin vaimosi, tämän salarakkaan, kuin hänen puolisonsakin toimesta. Puhun nimittäin kokemuksesta.

Aivan varmasti tuntuu siltä, että sydän on riuhaistu rinnasta ja usko ihmissuhteisiin poljettu maan rakoon. Pienten lasten vanhempien ihmissuhteet ne tyypillisesti kärsii, muututaan äideiksi ja isiksi ja kahdenkeskistä aikaa ei ole. Se on vaan sitä arjen pakertamista ja sitten sitä helposti saattaa hairahtua hetken viemäksi, vaikka omaa kumppaniaan vilpittömästi rakastaisikin. Niin kummaa se vaan on. Itsekkyyttähän se on, pahinta lajia, sellainen käytös ei ole puolusteltavissa millään tavalla. Nyt tuska on paha ja viha on suurta. Voi ehkä kuitenkin käydä niin kuin eräällä tuttavapariskunnallakin... Moinen episodi avasi avioliiton osapuolet näkemään toisensa taas uusin silmin ja havahtumaan siihen, miten tärkeitä olivatkaan toistensa elämässä. Keskinäinen parisuhde oli vaan arjen jollotuksessa tallaantunut jonnekin myttyyn, pienenpieneksi kokkareeksi, joka kaipasi kunnon ravistelun herätäkseen uudestaan henkiin. Tuskainen episodi se kaikkinensa oli vaan nyt ovat kovasti onnellisia 5 v sen jälkeen, love hurts!

Tää ei oo vainoharhaa, vaimo tunnusti ihan kaiken paikkaa ja päivämäärää myöten. Aluksi vaan nauro mulle päin namaa ja vähäteli koko hommaa, mutta oman toimeliaisuuteni ansiosta nyt on tullut kaikki faktat pöytään. Kaikki tapahtunut on TOTTA.

Tottakai kannattaa käräyttää. Kaikki kissat pöydälle, ja hiiretkin! Päivänvalo on paras lääke pettäjille ja petetyille.
Hanki ne vielä samaan tilaankaikki, saat nähdä kunnon sirkus-finlandian, kun puolustelevat ja syyttelevät toisiaan ja itseään ja sinua...
Samalla näet ihmisestä totuuden.
Minun miestä kuulemma petettiin jossain entisessä suhteessa, oli kauan aikaa vainohullu minunkin kanssa, siitä opimme että rehellistä ihmistä kestää koetella, on hyvä olla kun ei ole luurankoja kaapeissa. Tietäisinpä vain kuinka syvät haavat hänellä on, haukkui kauan aikaa aina entistä muijaa, onkohan haukkujen määrä suoraan verrannollinen siihen kuinka rakasti. Toivottavasti joskus unohtaa, jonkin aikaa tuntui että olenko minä nyt kakkonen vai ykkönen. Niin paljon sanomista riitti. Näinpähän itsekin sivusta miten siinä käy jos pettää, eikä tule mieleenkään tehdä sitä kenellekään.

Mietipä ensin, mitä hyödyt käräyttämällä miehen? Et yhtään mitään! Miksi tuhota kaksi liittoa itsekkään ja alhaisen kostonhimon takia? Ehkä ensin voisi tuntua hyvältä, mutta ajan mittaan kuitenkin katuisit. Mies kertoo puolisolleen, jos kertoo, mutta se on heidän välinen asiansa. Käytä energiasi mieluummin oman liittosi pelastamiseen kuin kostoon. Ethän edes ilmeisesti tunne koko miestä ennestään. Ei hän voi täysin paha olla, sillä jotain hyväähän hänessäkin on oltava, jos vaimosikin on häneen rakastunut. Ja, muuten oletko itse katsonut peiliin ja miettinyt, miksi vaimosi on lähtenyt vieraan perään.
Näillä salarakasjutuilla tuppaa olemaan aina kaksi puolta.

oma vaimosi. On se kumma näissä tilanteissa ettei sitä omaa puolisoa syytetä mistään. On aina väkisin houkuteltu suhteeseen yms. Parasta olla sekaantumatta toisten asioihin.

A) minusta ap:n kostonhimossa ei ole mitään alhaista. Joskus pitää metsän vastata kuin sinne huudetaan. Sitäpaitsi minusta rehellisyyskään ei ole alhaista. Itsensä takia, itseäänkin helpottaen, sanoo miten asia on niin on tyyny hyvin yöllä.

B) Ehkä mies ei ole täysin paha , mutta hänen hyvyydellään lakkasi olemasta merkitys siinä vaiheessa kun meni toisen miehen vaimoa jyystämään. Ja ei siinä mitään peiliinkatsomisia tarvita: se toinen äijä tiesi tarkalleen minkä teki. Vaimo on oma lukunsa, saattaa selittää syynsä sitten myöhemmin. Ensin KÄRÄYTETÄÄN.

C) En ole koskaan kuullut miehestä, joka katuisi sitä että on toiminut (väkivallattomasti ehkä kuitenkin) kuten vaisto sanoo: eli casanovaa ei todellakaan tarvi päästää helpolla , jos ei siltä tunnu.
Ennemminkin olen kuullut miehistä, jotka noiden epärehellisten akkojen, kuten edellellinen kirjoittaja, neuvojen takia eivät ole toimineet vaan pitäneet kaiken sisällään. Siitä voi jäädä jätkälle todella luuseri-fiilis, kun on antanut pyyhkiä itsellään perseet ilman mitään seuraamuksia.

Voi jesta olen Diane kanssasi eri mieltä!
Itsekäs ja alhainen kostonhimoko ei oikeutettua? Millä termein pettämistä sitten kuvailisit? Ja jos kerran oman pesän pelastaminen tulisi olla tavoitteena, kuten kuvailit energian kohdistamista, täytyy kai sitä peli nollata sieltä toiseltakin puolelta! Jos siellä elämä jatkuu entiseen malliin, mikäs siinä casanova-äijän on jatkaa lepertelyä salarakkaansa kanssa. Ja kyllä varmaan petetystäkin on tässä vaiheessa ihan kiva kuulla lurinoitasi ko. casanovan ihanista ja rakastettavista puolista. Mieti vähän sinäkin mitä ja missä kommentoit! Ja juurihan viestin lähettäjä tuossa aikaisemmin totesi asioilla monta puolta olevan.

Luovu käräytysajatuksista! Vaimosi salarakkaalla on kotikenttäetu, sillä hän pystyy valehtelemaan avokilleen sinusta ja vaimostasi vaikka mitä. Luultavasti miehen avokki uskoo mieluummin miestään kuin tuntematonta käräyttäjää.
Sitä paitsi olet jo rikkonut puhelinsalaisuutta lukemalla salarakkaan viestejä vaimosi puhelimesta. Jos hän haluaa todella heittäytyä hankalaksi, löydät itsesi oikeuden penkiltä syytettynä. Nuole haavasi hiljaa ja koeta pelastaa se minkä vielä voit.

Just joo. Taas täällä näitä 'lainkuuliaisia' nöhveröitä jakamassa kommenttejaan. Itse varmaan uskoisitkin petturiukkoasi kyseisessä tilanteessa... Mitä hemmettiä kukaan hyötyisi siitä, että turhaan lähtisi hämmentämään toisen pakkaa. Ja jos kerran faktat on olemassa, ei muuta kuin asiat julki. Puhelinsalaisuudet ja oikeudenkäynnit... Just juu. Kerrohan ihan konkreettisesti milloin olet tämän lajin asiaa nähnyt oikeudessa puitavan.

Tyypillinen kieroilijan vastaus.

Sillä ei ole paskan väliä, joutuuko oikeuteen vai ei. Ja Vielä jostakin perkeleen puhelinsalaisuudesta!
Te kiltit tytöt jaksatte aina hämmästyttää. On varmaan elämä vaikeaa, kun eletään sääntöjen viidakossa

Kotikenttäedullakaan ei ole mitään merkitystä. Kun käräyttäjä on soittonsa tehnyt, on homma pois hänen käsistään. Se mitä ne ukko ja akka siellä solkottavat sen jälkeen omassa olohuoneessaan, ei kiinnosta yhtään kellään. Pääasia on silloin käräyttäjän omanarvontunnon palaaminen, kun tietää tehneensä eikä nuolleensa omaa kikkeliään piilossa pensaikossa silläaikaa kun vaimo ja tämä don juan viestittelevät, ja vaimo kohta vielä menee sille itkemään kuinka julma mies hänellä on kotona, kun ei kokonaiseen vuorokauteen ole kyennyt antamaan anteeksi ja puhdistamaan sydäntään vaimon vihaamisesta.

Pettäjät: haistakaa vittu.

Asiaan vaikuttaa varmaan myös se, miten saat vaimosi ja tämän miehen lopettamaan tekstiviestittelyn ja muun yhteyden pidon. Se on myös pettämistä, henkistä pettämistä ja se on saatava loppumaan. Loppuuko tilanne ilman, että tämän miehen puoliso tietää tapahtuneen. Kyllähän tällä puolisolla olisi tietysti muutenkin oikeus tietää mitä mies puuhaa, mutta nämä tilanteet ovat aina vaiketa. Toiset ilmottavat, toiset eivät. Itse en ilmoittanut, mutta oli nainen kuitenkin joutunut selittämään miehelle, että hänellä on suhde toiseen, nimeä ei ollut kertonut. Itse soittelin tälle kyseiselle naiselle kotiin muutaman kerran ja ""ihmettelin"" tapahtumia.

Älä nyt vaan rupea koston kierteeseen se ei tuo
kuin hetkeksi hyvän olon.
Sillä tuhoat viimeisetkin mahdollisuudet.
Yritä selvittää kotona vaimosi kanssa tilanne
ja puhukaa te rehellisesti,mutta älä
sotke muita tähän.
Tiedän että sinua ahdistaa mutta niinkuin joku sanoi
tuskin se toinen mieskään ihan hirviö ole kun vaimosi
hänen kanssaan oli. Siihenkin löytyy jokin syy. En nyt puolustele tässä ketään, vaan nää on kuitenkin tosi-
asioita.
Ymmärrän että luit puhelimesta viestin, mutta
oikeesti se ei ole oikein vaan se on pienimuotoinen rikos.
Jos mieheni lukisi puhelintani, en antaisi sitä koskaan
anteeksi, se on minun ja vain minun yksityisomaisuutta
eikä siihen kukaan kajoa. Mutta ymmärrän että sinun ioli pakkos e tehdä , eikä siitä linnaan joudu mutta
sääntö on sääntö vaikka kuka mitä sanoisi.
Voimia sinulle asioitten selvittämiseen.
Elämällä on taipumus järjestyä aina kuitenkin ennemmin
tai myöhemmin.

""Mies soittakoon minulle ja pyytäköön anteeksi""
Vitunko anteeksipyyntöjä tuossa tarvitaan keneltäkään. Potkase muija vähäksi aikaa sen ukon hoteisiin ja sano että pankaa nyt sen verran tarpeeksi että riittää vähäksi aikaa.

Ikävä kyllä suhteesi ei tule kestämään.
Olet liian kiltti ja muijasi tulee käyttämään sitä hyväkseen jatkossakin.
Niin minullekin kävi kunnes oikein odotin sitä viimeistä mokaa päästäkseni omastani eroon.

Ei voi yleistää, ettei tule onnistumaan jatkaminen yhdessä. Joillekin se on juuri sitä mitä suhde tarvitsi syttyäkseen uudestaan. Eihän sitä enää luota, mutta moni asia paranee, kuten seksi ja yhdessä vietetty aika, joita en palauttaisi aikaan ennen petetyksi tulemista.

Toinen asia...lopettakaa nyt ihan oikeasti toi tekejen lukemisen laittomuus vouhkaaminen. Kyllä se puhelin pitää olla sellaisessa kunnossa, että kestää puolison katseen. Parisuhde on parisuhde ja siihen ei kuulu salailu (eikä pettäminen jne)

Pistä kasanoova löysään hirteen. Soita tyypille, että jos saat pienintäkään vinkkiä siitä, että hän pitää yhteyksiä vaimoosi, käräytät miehen välittömästi muijalleen. Kiristä silmukkaa vielä niin, että jos saat selville miehen heilastelevan muiden vieraiden naisten kanssa, tulos on sama.
Tyyppi joutuu elämään pitkään pelko perseessä ja katuu taatusti, kun on työntänyt 'lusikkansa' väärään 'soppaan'.

Yhteistyössä